Hlavní navigace

Automobilky vytvořily robota pro doručování zásilek v interiéru

5. 4. 2024

Sdílet

robot kia&hyundai Autor: Kia

Automobilky Kia a Hyundai představily nový design svého robota „DAL-e Delivery“. Další vývoj doručovacího robota, který byl uveden na trh v prosinci 2022, má zlepšit výkonnost doručování a zajistit spolehlivé doručování, zejména ve složitých prostředích, jako jsou kanceláře a nákupní centra.

Nechali byste si postavit dům robotem?

Robot DAL-e Delivery čerpá z poznatků získaných v rámci předchozího pilotního projektu doručovacího zařízení Kia a Hyundai; chlubí se řadou vylepšení ve smyslu konstrukce i schopností s cílem doručovat zásilky ve složitých vnitřních prostorách.

„DAL-e Delivery nabízí efektivní a spolehlivé služby veřejného stravování a doručování balíčků za účelem rychlé obsluhy zákazníků,“ uvedl Dong Jin Hyun, viceprezident a vedoucí laboratoře robotiky Kia a Hyundai. Z důvodu co nejvyšší jízdní stability má DAL-e Delivery podobu čtvercového sloupu s kulatými rohy a těžištěm ve spodní části.

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Robot je postaven na čtveřici modulů Plug & Drive (PnD); uvedené řešení mobility je spojením elektromotoru se systémy řízení, odpružení, brzdění a senzory pro rozpoznávání prostředí. Dokáže se rozjet rychlostí až 1,2 m/s; volně se pohybující moduly PnD v kombinaci s pokročilou technologií autonomního řízení rozpoznávají překážky a proplétají se úzkými nebo přeplněnými prostorami. Systém odpružení robota kromě toho zajišťuje stabilitu při přejíždění nerovností na podlaze.

 I přes zvětšení nákladového prostoru má DAL-e Delivery menší rozměry než předchozí verze, což přispívá k jeho snadné mobilitě. Díky kapacitě až 16 šálků kávy a možnosti přepravovat zboží o celkové hmotnosti až 10 kg je praktickým řešením pro přepravu rozměrných a těžkých balíčků.

Ke snazší orientaci napomáhá decentní osvětlení uvnitř nákladového prostoru. Při otevření dvířek se dno úložného prostoru vysune ven pro snazší vkládání nebo vyndávání předmětů.

V roce 2024 přicházejí velké změny na pracovištích. Jste připraveni? Přečtěte si také:

V roce 2024 přicházejí velké změny na pracovištích. Jste připraveni?

Klíčovou funkcí robota DAL-e Delivery je schopnost autonomního řízení, díky níž může volně přejíždět mezi různými patry budovy a bez problémů komunikovat se systémy ovládání výtahu a dveří. Kromě toho zajišťuje rychlé doručování díky schopnosti zjišťovat v reálném čase optimální trasu.

Když DAL-e Delivery dorazí k cíli, dokáže rozpoznat příjemce prostřednictvím zabudované kamery. Díky pokročilé AI technologii rozpoznávání tváří z vývoje Kia a Hyundai Robotics Lab se dvířka otevírají automaticky, aniž by příjemce musel zadávat heslo. Robot je vybaven 11,6" displejem pro zobrazování informací o aktuálním stavu. Na obrazovce jsou uvedeny klíčové informace, jako například cíl a provozní stav, aby každý uživatel či kolemjdoucí okamžitě pochopil, čím se robot právě zabývá.  

 

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.

Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.

O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality