Google prý opravdu manipuloval s výsledky vyhledávání, tvrdí DuckDuckGo

Novinky |

Společnost DuckDuckGo provozuje stejnojmenný vyhledávač, který přímo konkuruje Googlu, ale na rozdíl od něj nesbírá žádné „sušenky.“ Jeho průzkum tak můžeme brát za zaujatý, nebo nad ním alespoň trochu zapřemýšlet.

Google prý opravdu manipuloval s výsledky vyhledávání, tvrdí DuckDuckGo







Průzkum byl zaměřen na tzv. filtrační bublinu. Co to je? Má jít o údajnou manipulaci s výsledky vyhledávání, která je přizpůsobena historii vašeho vyhledávání, prohlížení či nákupů a také vaší poloze. Teorie DuckDuckGo zněla, že danou metriku může Google využít (nebo spíš zneužít) k tvorbě personalizovaných výsledků vyhledávání na základě vyhodnocení algoritmu, že na daný výsledek s největší pravděpodobností kliknete.

Jádro pudla je ale v tom, že personalizovaná doporučení Googlu ne vždy odpovídají výsledkům, o které stojíte. Někdy zkrátka máte zájem o nezaujaté informace či chcete detaily k nějakému tématu, kterému úplně do hloubky nerozumíte. Personalizované výsledky vyhledávání jsou pro takové případy samozřejmě zkreslující.

Pokud jste si filtračních bublin vůbec vědomi, pak se z nich logicky snažíte vystoupit. Co se týče Googlu, nejspíš vás napadne, že to učiníte tak, že se odhlásíte z účtu Google a využít režim Inkognito, tedy soukromého prohlížení. Podle současné studie DuckDuckGo jsou však výše zmíněné kroky neúčinné.

Průzkumu se účastnilo 87 lidí z celých Spojených států, kteří v jednom okamžiku vyhledávali to samé, přičemž byli připojeni v soukromém režimu bez přihlášení ke svému účtu Google. Z logiky věci by měli získat stejné výsledky, ale nebylo tomu tak.

Většina lidí se tak podle DuckDuckGo dočkala jedinečných výsledků, a to ve chvíli, kdy hledala termíny typu „kontroly zbraní“ nebo „očkování.“ Kromě toho někteří z účastníků obdrželi odkazy, které jiní ve výsledcích neměli, a vzájemně se lišily i infoboxy Zprávy a Videa.

Různé bylo také pořadí odkazů, což je podstatné hlavně proto, že odkazy, které dostanete na prvních místech, vás zaujmou jako první a tím je ovlivněn jejich dosah.

Další detaily týkající se průzkumu získáte na tomto webu.

Zdroj: Techspot.com



Úvodní foto: © HaywireMedia - Fotolia.com













Komentáře