Windows 8 - Jak překonat prvních 30 minut a nezešílet - 8.díl

Software |

Dnes si ukážeme, jak si účet Microsoft vytvořit, či se připojit k existujícímu účtu, který již možná vlastníte.

Windows 8 - Jak překonat prvních 30 minut a nezešílet - 8.díl




Podlehli jste také pokušení vyzkoušet si práci se zbrusu novým “dlaždicovým” systémem Windows 8? Pro první seznámení jistě oceníte jednoduchého průvodce, který vám ušetří několik hrstek vytrhaných vlasů.

 

 | Následující díl >>

 

Vytvoření účtu Microsoft

Jak poznáte, zda účet Microsoftu využíváte? Otevřete nastavení (Win+I), klikněte na Změnit nastavení počítače a přejděte do kategorie Uživatelé. V pravém okně zobrazí vaše jméno (respektive jméno, které jste při úvodním nastavení systému zadali) a případný profilový obrázek. Pakliže pod jménem vidíte vypsanou e-mailovou adresu, jedná se o účet Microsoft, v opačném případě zde uvidíte text Místní účet.

win8-ucet

To však ještě neznamená, že účet Microsoft již nemáte (a ani o tom třeba nevíte). Pokud už jste používali Hotmail nebo Windows Live ID (služba zastřešovala Xbox LIVE, Zune, Hotmail, MSN, Messenger a SkyDrive), účet Microsoft již máte, stačí se k němu připojit. Případně lze založit nový.

Stiskněte tlačítko Přepnout na účet Microsoft. Průvodce si vyžádá zadání e-mailové schránky, již používáte. Pokud se bude jednat o e-mailovou schránku, která je spjatá s účtem Microsoft (např. @hotmail.cz), pouze se přihlásíte ke svému stávajícímu účtu Microsoft. Pokud zadáte jinou e-mailovou adresu, použije se jako přihlašovací údaj k novému účtu Microsoft. Poslední možností je založit si zcela novou e-mailovou adresu pod některou z domén společnosti Microsoft (volba Zaregistrovat si novou e-mailovou adresu).

win8-registrace

Během vytváření účtu narazíte na volbu povolení Microosft Advertising. O co se jedná? Zaškrtnutím umožníte společnosti Microsoft používat vaše soukromé údaje pro cílení reklamy. Ve webovém prostředí, například ve schránce Outlook.com, se reklamám nevyhnete v žádném případě, nicméně dle názoru současných internetových korporací jsou personalizované reklamy pro uživatele příhodnější (což pro poskytovatele pochopitelně znamená vyšší pravděpodobnost zisku).

Následně postupujte podle intuitivního průvodce, který si vyžádá některé další osobní údaje, a dokončete tvorbu účtu Microsoft.

 

V příštím pokračování se podíváme na cloudové úložiště SkyDrive, práci s ním a různé alternativy přístupu.



Úvodní foto: © mikiekwoods - Fotolia.com













Komentáře