10 tajných tipů pro efektivnější práci v Excelu - 10.díl

Software |

Excel ve své nové verzi obsahuje celou řadu skvělých nástrojů, bohužel uživatelé většinu z nich běžně nevyužívají, protože je spousta funkcí v Excelu 2010 skryta.

10 tajných tipů pro efektivnější práci v Excelu - 10.díl




Chtěli byste do buňky v Excelu umístit text rozkládající se na více řádcích? Možná nevíte, že to jde, stačí totiž použít správnou klávesovou zkratku. Potřebujete formátování jedné tabulky použít i pro tabulky jiné nebo vytisknout na jeden list papíru obsah několika listů? V tomto článku vám nástroje šetřící vás čas při práci v Excelu nejen ukážeme, ale prozradíme vám i to, kde je najdete a jak je používat, aby vaše práce v Excelu byla co možná nejefektivnější.

 

1. díl článku: Vkládání dalších řádků textu do buňky

2. díl článku: Rychlé vkládání hodnot do buněk

3. díl článku: Vytvoření šablony grafu pro opakované používání

4. díl článku: Formátování buněk a vytváření grafů z dat vyskytujících se daleko od sebe

5. díl článku: Sledujte data pomocí kukátka

6. díl článku: Vytvářejte srozumitelnější vzorce

7. díl článku: Formátování velkých číslic zaokrouhlováním na tisíce, popřípadě miliony

8. díl článku: Tisk více listů na jednu stránku

9. díl článku: Jak použít formáty tabulek pro data v buňkách listu Excelu

 

10) Vytvoření vlastního seznamu pro zadávání datových záznamů

Vždy je rychlejší a přesnější vybírat položku z předem připraveného seznamu, než zapisovat jednotlivé položky ručně. Máte-li tedy list sešitu, který používá standardní záznamy, které se dají uložit v podobě seznamu, můžete je připravit právě v této podobě.

Takový seznam vytvoříte v sešitu Excelu na prázdném listu, kde do jednoho sloupce napíšete přesně ty položky, z nichž se bude později vybírat. Následně se vraťte do listu sešitu, kde budete tyto položky používat, a vyberte oblast buněk, v níž budete s položkami pracovat. Nyní klepněte do nabídky Data, àOvěření dat à Ověření dat a poté se přesuňte na záložku Nastavení. V rozevíracím seznamu Povolit pak vyberte položku Seznam. Klepněte do pole Zdroj a vyhledejte list obsahující příslušné položky a v něm označte oblast buněk, která vámi požadované položky obsahuje. Nakonec dialogové okno zavřete stiskem tlačítka OK.

Když nyní vyberete jednu z buněk, v níž jste povolili funkci Ověření dat, zobrazí se šipka s možností výběru z rozevíracího seznamu. Ze seznamu, který se objeví v okamžiku, kdy klepnete na šipku, pak můžete vybrat tu položku, kterou budete chtít do buňky umístit.

Excel 2010

Seznam vytvořený ve funkci Ověření dat můžete použít pro snadné vkládání údajů do buněk.














Komentáře