V Microsoftu hází zaměstnanci iPody do koše

Ostatní | 28.05.07

Vedení společnosti Microsoft se snaží své zaměstnance přimět, aby se vzdali přehrávače Apple iPod ve prospěch vlastního Microsoft Zune. Pro podporu svých snah dokonce umístilo v sídle schránku, do které mohou zaměstnanci iPod zahodit.





Fotografie nedávno uveřejněná na Flicker.com rázem upoutala velkou pozornost. Je na ní zobrazen průhledný koš „iPod Amnesty Bin“, nahryzané jablko a nápis „Bite me“ (kousni si). Ve schránce se povaluje několik obalů a převážně starší typy iPod, dle obsahu schránky není u zaměstnanců příliš velká ochota vzdát se svých přehrávačů.


Možná je to vše ale přeci jen trochu jinak:

Na server foto umístil uživatel s nickem „fimoculous“, který se představil jak Rex Sorgatz, zaměstnanec zpravodajského serveru MSNBC.com, což je společný projekt Microsoftu a NBC. Podle Rexe se jedná jen o legrácku, někdo z týmu Zune se touto recesí prostě pokouší zviditelnit výrobek, což se mu soudě dle ohlasu v médiích docela daří. Sám Rex má iPod, ale prý je ochotný se ho vzdát, pokud se mu nabídne lepší výrobek.

Tento názor potvrzují i lidé z vedení Microsoftu. Ony starší iPody jsou s největší pravděpodobností vlastnictvím týmu Zune, který si je pořizuje, aby měl přehled o konkurenci. Jakmile by Apple vydal novější verze přehrávačů, možná by se v koši objevily nynější iPody.

Komentáře k fotografii na flicker.com se různí, většina kvituje tuto recesi s nadhledem s tím, že je to dobrý reklamní tah. Našli se i lidé vážnější, kteří to nepochopili jako legraci a s plným přesvědčením to odsoudili jako „hloupost“, protože i kdyby si někdo přehrávač Zuna koupil, raději by přeci starý iPod prodal, než ho vyhodil.

Jiné názory byly trefné v tom, když podtrhli, že iPod je vzhledem ke svých možnostem značně předražený výrobek a že mnoho konkurenčních přístrojů (nejen Zune) nabízí mnohem lepší poměr ceny a výkonu.

Centrála Zune je umístěna v kancelářích Microsoftu v jeho sídle v Redmondu. Nikoho z vedení Zune se kontaktovat nepodařilo, ale mluvčí Microsoftu řekl, že jde o žert, o krok ke zvýšení morálky zaměstnanců firmy. Mluvčí Apple se k věci odmítl vyjádřit.

První přehrávač Zune se na trh dostal loni v listopadu, ovšem jeho snaha dostat iPod z prvního místa je zatím marná. Zejména v USA je totiž mít zrovna iPod neuvěřitelně „in“, mnohý zákazník se nedívá jen na užitnou hodnotu, ale i na styl, na to, aby se svým přehrávačem nevybočoval ze svého sociálního okolí.

Ale známe Microsoft, to je dost neodbytná společnost. Neustává v marketingových aktivitách na podporu Zuny. Začátkem měsíce začal prodej růžové varianty Zune a spolu s tím i reklamní kampaň „Sync Pink“. Televizní reklama porovnává iPod a ukazuje přednosti Zune, například bezdrátové sdílení nahrávek a FM tuner.

Zdroj, foto: flickr.com, IDG

- - Alexandr Radecký














Komentáře