Nenechte vaše pracovní povinnosti zničit váš osobní život - 2. díl

Ostatní |

Pracujete každý den i přes oběd, chodíte pozdě na schůzky a nestíháte termíny? Kolidují vaše profesionální povinnosti s vaším osobním životem?

Nenechte vaše pracovní povinnosti zničit váš osobní život - 2. díl




Pokud jste teď odpovídali ano, je pravděpodobné, že vaše schopnosti time managementu nejsou dostačující a potřebují vylepšit. Zlepšete své výsledky tím, že se naučíte pracovat lépe s vzácnou komoditou jménem čas.

 

1. díl článku: Plánování je klíčové: pište si seznamy a využívejte dostupných nástrojů

 

2. Multi-tasking nefunguje

V nedávném článku v The Huffington Post nabídl Zheng Wangs, badatel a asistující profesor komunikace na Státní ohijské univerzitě, své názory na multi-tasking:

„Mezi některými lidmi je rozšířen mýtus, že multitasking zvyšuje jejich produktivitu. Vypadá to ale, že tihle lidé chybně vnímají pozitivní pocity, které mají z multitaskingu. Nejsou totiž produktivnější – pouze cítí větší emoční uspokojení ze své práce.“

Lidé jsou nejefektivnější, pokud se koncentrují pouze na jednu věc v jedné chvíli. Často se říká, že je lepší skončit jednu práci než jich začít pět.

3. Stanovte si priority!

Podívejte se na vaše seznamy a určete si vaše nejvyšší priority. Ve chvíli vašeho nejvyššího myšlenkového zapojení a bdělosti se zaměřte na ty nejdůležitější úkoly, případně na ty, které jsou nejtěžší na přemýšlení.

Pro mnoho lidí může být časem nejvyšší bdělosti ráno, zatímco pro jiné tento čas nastává ve chvíli, kdy ostatní opustí kancelář.

čas, kalendář, time management

4. Určete si cíle a termíny

Úkoly a projekty potřebují termíny a cíle – ty jsou pak způsobem měření vašeho posunu vpřed a úspěchu.

Vždy si poskytněte trochu více času, než si myslíte, že budete potřebovat, abyste se vyhnuli zbytečným nezdarům. Budete-li se potom držet vašich určených termínů, bude se vám dařit zvládat věci rychleji.Termíny jsou nezbytné pro výsledek jakéhokoliv projektu či úkolu. Pokud je nenastavíte v realistickém časovém rámci a dobře s nimi nehospodaříte, mohou se stát podstatným zdrojem stresu. Pokud sobě či svému týmu nedáte dostatek času, může to vyústit v extrémní tlak na všechny zúčastněné.

 

Nastavte si cíle, které budou „SMART“, tedy chytré, s následujícími vlastnostmi:

Specifické
Měřitelné
Orientované na Akci
Realistické
Termínované

Nastavte si jak dlouhodobé, tak krátkodobé cíle. Je velice jednoduché ztratit se v mikrokosmu denních povinností – cíle vám pomohou udržet věci v kontextu a „vytvořit větší obraz“. Pohlížejte na ně jako na cestovní mapu vaší kariéry a důležitou část vaší každodenní práce. Jestliže chcete být úspěšní, musíte si nastavit cíle a poté trvat na jejich dodržení. Určují vám totiž zaměření na to, co je důležité.

Shrnutí: vždy mějte jasně definované cíle a termíny.



Úvodní foto: © Minerva Studio - Fotolia.com













Komentáře