Komentář: Je opravdu možné koupit Yahoo?

Ostatní | 09.04.08

Na začátku tohoto roku se po jisté odmlce opět začalo živě jednat o prodeji internetové společnosti Yahoo!. Zájem projevili giganti Google, News Corp a především Microsoft. Vedení Yahoo! ale dosud všechny známé nabídky odmítlo.





Americký portál Yahoo! je největším katalogovým vyhledávačem na světě. Přestože je oproti Googlu používán téměř výhradně v anglicky mluvících zemích, podílí se na celosvětovém počtu vyhledávání celými 18%. Po svém vstupu na trh v roce 1996 zažila společnost raketový vzestup a její zisky i oblíbenost portálu rychle rostly. V poslední době ale Yahoo! stagnuje a vedení ani akcionáři se nebrání prodeji celé firmy.




Jerry Jang

Zájem již projevilo hodně firem a organizací, ale většina z těchto nabídek ani nemohla být přijata a realizována. Vezměme v potaz čtyři společnosti, o kterých se v této souvislosti mluvilo nejčastěji: Microsoft, Google, News Corp a skupina Time Warner, jejíž součástí je AOL. V případě Googlu by z finančního hlediska takovýto obchod možný byl, ale spojení Google a Yahoo! by nenechal jen tak žádný antimonopolní úřad na světě - Google a Yahoo! jsou si totiž navzájem největšími přímými konkurenty. Jednání s News Corp o propojení produktů Yahoo! s MySpace skončila neúspěchem . Stejný výsledek měla také jednání o možnosti spojení Yahoo! a AOL. A vzhledem k tomu že News Corp ani AOL (resp. Time Warner) podle všeho nemají k dispozici několik desítek miliard dolarů navíc, jediným vážným zájemcem zůstává Microsoft. Ten finanční prostředky i na tak velkou akvizici má a pokud jde o antimonopolní zákony, neměl by zde být tak velký problém jako v případě spojení Googlu a Yahoo!.

Důvod, proč se Microsoft tak horlivě snaží Yahoo! získat, je prostý – přestože je Microsoft veleúspěšná softwarová firma, tak naprosto zaspala nástup internetu. Přes investování obrovských finančních prostředků do vyhledávacího portálu msn.com a k němu přidružených produktů Live se společnosti Billa Gatese nepodařilo dohnat náskok Googlu a Yahoo!.















Komentáře