Segment PC hraní vykázal tržby 36 miliard USD (2016)

Novinky |

Možná už jste slyšeli, že se tituly Watch Dogs 2 nebo Dishonored 2 prodávají hůře než originály (rozuměj původní verze těchto her), nicméně i tak byl rok 2016 pro segment digitálních her a hratelných médií rokem rekordním.

Segment PC hraní vykázal tržby 36 miliard USD (2016)







Pouze trh PC sám o sobě přinesl tomuto trhu obrat 34 miliard USD. Toto i další čísla pocházejí ze zprávy společnosti Superdata Research, která zkoumá nejvýznamnější herní data roku 2016. Ukazuje se zde, že pokud jde o peníze generované hrami, vedou mobilní platformy, v nichž spotřebitelé v letošním roce nechali dokonce 41 miliard dolarů (z velké části za to může třeba Pokémon Go nebo Clash Royale).

Na druhém místě byly v posledních 12 měsících právě PC hry. Když se k tomu započítají různé sociální a prémiové hry nebo hry na bázi předplatného, vyšplhají se celkové tržby téměř na 36 miliard.

Pokud jde o konzole, zde hodnota trhu vyskočila na 6,6 miliardy USD. K růstu zde došlo hlavně díky tomu, že stále více uživatelů v tomto segmentu začalo stahovat.

Největší tržby na trhu PC her však mají na svědomí tzv. free to play hry (bezplatné základní hraní s nákupy v aplikaci). Tedy tituly typu League of Legends, World of Tanks nebo Dota 2.

Zdroj: Techspot.com



Úvodní foto: © rolffimages - Fotolia.com













Komentáře