Průzkum internetu věcí – ostražitost je asi na místě

Novinky |

Analytická firma Gartner publikovala výsledky svého výzkumu, z něhož vyplývá, že se spotřebitelé do chytrých domácností příliš nehrnou. A důvody jsou nasnadě.

Průzkum internetu věcí – ostražitost je asi na místě







Přes 60 procent dotázaných jednotlivců uvedlo že se bojí odposlouchávání konverzací zařízeními v domácnosti připojenými k síti IoT. To má za následek spíše vlažné přijetí technologií, bez kterých se lidé veskrze obejdou. Ostatně k tomu, že si spotřebitelé dvakrát rozmyslí, jaké chytré přístroje si domů „natahají“, přispívají i hojné a hojně medializované případy narušení soukromí rodin využívajících běžná spotřební zařízení.

Tak například nedávno proběhla médii zpráva o tom, že největší výrobce televizorů z USA, Vizio, bez dovolení sbíral divácká data a odesílal je potenciálním inzerentům. Díky tomu mohl nabídnout dost konkurenceschopné ceny. Další skandální odhalení přišlo, když vyšlo najevo, že jistí TV inzerenti využívali k šití reklamy na míru data sesbíraná po nezákonné aktivaci zařízení Amazon Echo u diváků. Americké soudy taktéž v nedávné minulosti začaly využívat data z digitálních asistentů jako důkazy při procesech.

Všeobecnému přijetí inteligentních domovů však obecně brání jiná překážka – spotřebitelé vesměs uvádějí, že je nabídka internetu věcí neoslovila natolik, aby o ní uvažovali. Nabízená řešení totiž prostě nepotřebují.

Pro zhruba 75 % lidí z USA, Velké Británie a Austrálie, dotázaných Gartnerem v rámci zmiňovaného průzkumu, je manuální nastavení světel či termostatů časově náročné srovnatelně s aktivací automatizovaného řešení. Stejný počet lidí pak uvádí, že předpovídání potřeb a automatickou realizaci změn chytrými zařízeními nepotřebuje.

Analytička Gartneru Amanda Sabiová řekla, že pokud internet věcí pro domácnosti přežije období nezájmu spotřebitelů, budou poskytovatelé zařízení a aplikací možná chtít tlačit zákazníky k placení předplatného, podobně jako tomu je dnes u softwaru. Firmy prostě nejsou schopny přežít jen na cenách, které lidé zaplatí za samotná zařízení. Předplatné má smysl například u bezpečnostních systémů napojených na centrální pult, ale jinak si nemyslíme, že by se uživatelé do pravidelného placení nějak hrnuli, zejména v souvislosti s výsledky citovaného průzkumu.

Zdroj: Techhive.com



Úvodní foto: PCWorld.com













Komentáře