Jaký vztah mají malé a střední firmy k internetu?

Novinky | 13.11.09

Podnikatelé a firmy si důležitost internetu pro svoje podnikání uvědomují, často ale neví, kde začít a jaké bezplatné nástroje mají k dispozici.





Průzkum Google a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR


Společnost Google společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (www.amsp.cz) – zrealizovala průzkum zaměřený na zmapování role internetu a online aktivit u malých a středních podniků (MSP) v České republice. Průzkum provedla výzkumná agentura United Interactive a výsledky byly zpracovány společností Factum Invenio v září 2009.

10 základních zjištění z průzkumu:

1.    84 % z dotázaných společností považuje internet za klíčový pro své podnikání
2.    1/3 respondentů je svou podnikatelskou činností na internetu závislá
3.    3/4 společností vyhledávají na internetu mapy, plánovače tras, obecné obchodní informace nebo nové dodavatele a agentury
4.    9 z 10 dotázaných internet využívá jako hlavní zdroj informací a kontaktů
5.    1/4 respondentů stále nemá vlastní webovou stránku
6.    Jako hlavní důvod, proč společnost dosud nemá vlastní prezentaci na internetu, uvádí většina dotazovaných nedostatek znalostí
7.    34 % respondentů je přesvědčeno, že jednoduchý návod by jim pomohl webovou stránku vytvořit
8.    Více než 1/4 respondentů preferuje nízké náklady na vytvoření a správu online stránek
9.    1/3 dotázaných netuší, co je SEO (Search Engine Optimization)
10.    1/4 by chtěla SEO využívat, ale neví, kde začít

I když pro téměř všechny malé a střední firmy je hlavním důvodem používání internetu vyhledávání informací a kontaktů a také komunikace, tři čtvrtiny respondentů využívají na internetu i další praktické aplikace jako mapy, plánovače tras, obecné obchodní informace nebo nové dodavatele a agentury.

Nejčastějším způsobem, který firmy volí ke své propagaci, jsou vlastní webové stránky (76 %) a on-line katalogy (53 %). Naprostá většina uživatelů (97 %) využívá webové stránky zejména k prezentaci informací o společnosti a devět z deseti respondentů pak i pro představení produktů. 42 % respondentů uvádí, že spoléhá na neplacenou formu prezentace ve vyhledávačích (v bezplatných výsledcích vyhledávání).














Komentáře