Počítače, které si samy zavolají pomoc

Novinky | 07.01.09

Počítačová síť, která v případě poruchy umí sama požádat technika o pomoc, je nyní dostupná i českým firmám. Společnosti Intel a AutoCont CZ představují koncept počítačové sítě pro malé firmy, o kterou se majitelé nemusí vůbec starat.





Tisíce malých a středních českých firem se potýkají se stejným problémem: zajistit spolehlivý a bezpečný chod firemní počítačové sítě. Ačkoli z mnoha průzkumů vyplývá, že zabezpečení citlivých dat a jejich ochrana proti ztrátě jsou nejvyšší prioritou, realita je naprosto jiná. Podle analýzy společnosti AutoCont CZ více než 70 procent menších firem nemá žádnou strategii péče o své informační technologie. „Zálohování se provádí obvykle nahodile a většinou pouze formou vypálení na CD, citlivá data nejsou řádně ochráněna, a pokud síť zkolabuje, neexistuje plán obnovy. Většinou se volá "ten chlapík, co nám spravuje síť‘ a všichni doufají, že přijde brzo,“ řekl Marek Chmiel, obchodní ředitel divize IT Service Management společnosti AutoCont CZ.

Slabinou malých firem je rovněž minimální využití nových technologických možností. Typickým příkladem je častá absence mobilní kanceláře: „Vzdálený přístup ke kalendáři, kontaktům a e-mailům a firemním dokumentům prostřednictvím mobilu nebo notebooku není v malých firmách vůbec pravidlem. Této možnosti využívá podle našich zkušeností pouze 25 procent firem,“ dodal Marek Chmiel. Podobně primitivní podmínky panují i v oblasti správy firemních dat a řízení podnikových procesů. „Malé firmy si mylně myslí, že něco takového je jen pro větší firmy,“ dodal Marek Chmiel.

IT bez starostí díky technologiím Intel

Možný lék na pokulhávající IT sítě malých českých firem začaly nabízet společnosti Intel a AutoCont CZ. Na středoevropský trh přicházejí s projektem „Bezstarostné firemní IT“. Ten má do budoucna pomoci všem malým firmám zbavit se zátěže spojené s rozvojem a údržbou výpočetní techniky. Mozkem celého systému je energeticky úsporná procesorová technologie Intel vPro.

Projekt se v úvodní fázi zaměří na advokátní kanceláře. „Tento typ firem jsme vyhodnotili jako zajímavou cílovou skupinu s ohledem na přidanou hodnotu, kterou jim naše řešení může přinést,“ řekl Marek Chmiel. Advokátní systém Versis představuje kompletní IT řešení veškeré agendy právníků – počínaje ukládáním a správou dokumentů až po pravidelné zálohování a zabezpečení dat. „Mobilní kancelář právníkům umožní mít vše po ruce, ať jsou kdekoli. Součástí služby je nejen dodávka veškeré výpočetní techniky včetně tiskáren či skenerů, ale i jejich pravidelná údržba a technická podpora. Situaci začínáme řešit nejpozději do dvou hodin od ohlášení,“ řekl Marek Chmiel.

Garanci rychlé odezvy při řešení možných poruch zajišťuje procesorová technologie Intel vPro. Ta mimo jiné zajišťuje ochranu citlivých dat a hlavně umožňuje vzdálenou správu celého systému. V případě závažné poruchy lze obnovit provoz systému i na dálku bez nutnosti fyzické návštěvy technika. Technologie vPro umožňuje případné selhání počítače či softwaru napravit prostřednictvím internetu ve většině případů týž den a nejpozději příští pracovní den, a to včetně obnovy chráněných uživatelských dat,“ vysvětlil Evžen Pavlovský, obchodní manažer společnosti Intel.

Třetí generace technologie Intel vPro usnadňuje údržbu počítačů a zlepšuje jejich zabezpečení. Počítač v nesnázích dokáže například sám „zavolat“ IT specialistovi o pomoc či sám opraví potenciální problém. „Nové funkce pro automatizaci oprav a údržby podstatně šetří čas IT specialistů a zkracují prostoje koncových uživatelů při čekání na plné obnovení funkčnosti počítače,“ dodal Evžen Pavlovský.

Havárie? Pomoc je vždy na zavolanou

Projekt „Bezstarostného firemního IT“ zajišťuje kromě počítačového vybavení i veškerou technickou podporu. Technologie vPro mnoho problémů vyřeší sama či je možné udělat zásah na dálku přes internet, ale v případě vážnějších poruch se počítá i s možností krizových výjezdů. „K dispozici jsou služby profesionálního HelpDesku, který je možné kontaktovat telefonem či e-mailem. Podpora zahrnuje konzultace či okamžitou pomoc, ať už na dálku formou vzdálené správy či výjezdem,“ řekl Marek Chmiel, obchodní ředitel divize IT Service Management společnosti AutoCont CZ.














Komentáře