Nový konkurent sítí Facebook a Twitter. Google představuje Google+

Novinky |

Společnost Google se opět snaží prosadit v oblasti sociálních sítí. Po neúspěchu Google Buzz přichází s novou službou Google+. Jak si Google povede tentokrát?

Nový konkurent sítí Facebook a Twitter. Google představuje Google+




Sama společnost Google tvrdí, že současný způsob sdílení informací je nedokonalý, a má proto v úmyslu změnit dnes tradiční paradigmata spojená se sociálními sítěmi. Služba Google+ je postavena na třech základních konceptech: Kruhy, Setkání a Témata.

Koncept Kruhy představuje jakýsi management vlastní komunikace s přáteli, kdy můžete jednotlivé osoby seskupovat do oddělených "kruhů" a spravovat tak množství sdílených informací s každou skupinou zvlášť, tedy které informace budou viditelné kterému kruhu. Podle Googlu lidé projevují selektivní chování ke svému okolí i v běžném životě, a proto uživatelům stejnou možnost nabídne i v online světě.

Setkání naopak představuje jakýsi video chat room, kde můžete dát jasně najevo, zda máte právě čas a náladu si s někým povídat, či jste zaneprázdněni a nepřejete si být rušeni.

Prostřednictvím služby Témata můžete nakonec vybírat objekty svého zájmu a komunikovat na dané téma s dalšími fanoušky. Google se tak dle vlastních slov snaží pomoci uživatelům prolomit ledy a navázat konverzaci s kýmkoliv o čemkoliv.

Kromě desktopové verze Google spouští také specializovanou aplikaci pro mobilní zařízení. Prostřednictvím mobilního telefonu budete moci sdílet svou polohu, pohodlně nahrávat fotografie na web díky nástroji Okamžité nahrávání, či informovat přátele ve vybraných kruzích o svých plánech se službou Pokec.

Přístup na sociální síť Google+ je však zatím omezen pouze na uživatele, kteří obdrželi speciální pozvánku. Na internetu se sice objevilo několik triků, jak pozvánku získat a na síť se přihlásit, avšak Google již chybu zřejmě opravil, neboť na úvodní straně Google+ si namísto možnosti přihlášení můžete přečíst pouze oznámení sdělující, že kapacita služby byla dočasně překročena.

 

Shrňme si nakonec v sedmi krátkých bodech důvody, proč dát nové síti Google+ šanci, či ji dokonce upřednostnit před Twitterem nebo Facebookem.

 

1) Integrace služeb

Google plánuje zabudovat síť Google+ formou panelů či notifikací do svých ostatních služeb tak, aby měli uživatelé každou novou informaci jako updaty, zprávy, události, apod. ihned po ruce. s Google+ se tedy v různých formách setkáte ve freemailu Gmail, na video serveru YouTube, v klasickém vyhledávači, či online kancelářském balíku Google Documents.

 

2) Lepší správa skupin přátel

Jak jsme zmínili výše, díky konceptu Kruhy získají uživatelé možnost rozdělit své přátele do jednotlivých "kruhů" a definovat množství sdílených informací.

 

3) Lepší mobilní aplikace

Pokud vlastníte smartphone běžící na OS Android, velmi brzy zjistíte, že sdílení informací prostřednictvím mobilního telefonu je ve srovnání s mobilní aplikací spravující přístup na Facebook daleko pohodlnější.

 

4) Snazší vyhledání obsahu ke sdílení

V tomto bodu se opět vracíme ke službě Témata, jež uživatelům prostřednictvím vyhledávacího nástroje nabídne relevantní informace, jež mohou sdílet se svými přáteli.

 

5) Označování fotografií

Oproti Facebooku nabídne Google+ ohleduplnější označování přátel na fotografiích. Uživatelé totiž dostanou možnost se proti označení bránit, pakliže by danou fotografii shledali jako příliš kompromitující.

 

6) Skupinové chatování

Tento bod se týká služby Setkání, jež nabídne možnost ad-hoc skupinového chatování. Podobnou funkcionalitu nabídne služba Pokec integrovaná do mobilní aplikace.

 

7) Bezpečnější sdílení informací

Bezpečnostní analytici již dlouho upozorňovali na fakt, že by měli uživatelé získat možnost nastavení úrovně zabezpečení pro jednotlivé typy sdíleného obsahu. Ať už tedy sdílíte fotografii, video, či textový příspěvek, jednoduše vyberete ty kruhy přátel, jež by měly mít k datům přístup.

 

Otázkou opět zůstává, zda si nová sociální síť nalezne mezi uživateli dostatečnou popularitu, aby mohla plnohodnotně konkurovat dominantnímu Facebooku či Twitteru, nebo Google+ skončí podobnou katastrofou, jako Google Buzz, jenž byl dokonce právně napaden, neboť byli uživatelé do sítě přihlašováni bez vlastního vědomí.














Komentáře