Muži nakupují online elektroniku a erotiku, ženy prahnou po oblečení a obuvi

Novinky | 10.10.10

„Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše,“ pokouší se lidé vysvětlit rozdílné chápání světů opačných pohlaví, které se projevuje i v nakupování na internetu. To již není výsadou mladších generací, ale stále častěji jej využívají i starší věkové generace.





Za posledních šest měsíců Češi prostřednictvím internetových obchodů nejčastěji nakupovali elektroniku, knihy, CD a DVD, oblečení, drogerii a parfumerii. Velmi vyhledávané jsou však i léky, vitaminy, potravinové doplňky a hračky pro naše nejmenší. Zatímco muži si přes internet objednávají převážně elektroniku, ale také erotické zboží či alkohol, ženy preferují pochopitelně nákup nových oděvů, obuvi, nábytku, drogerie a parfémů.

Nákup vitamínů a potravinových doplňků je doménou především starších věkových kategorií. Více než 1/3 populace lidí ve věku 50-69 let, kteří nakupují na internetu, tímto způsobem vitamíny a potravinové doplňky nakoupila a téměř 2/3 lidí z této kategorie informace o nich na internetu alespoň hledaly.

Elektroniku nakupovaly na internetu téměř 2/3 české internetové populace. Ve většině případů se jednalo o nákup počítačů a jejich příslušenství, spotřební elektroniky a také drobných spotřebičů. Informace o elektronice na internetu přitom před samotným nákupem (ať už na internetu nebo v kamenné prodejně) hledalo téměř 90 % domácností, které mají pravidelný přístup k internetu (alespoň jednou za měsíc).

Další výrazně zastoupenou kategorií jsou oděvy, které na internetu nakoupilo téměř 40 % domácností s pravidelným přístupem k internetu. Nejčastěji šlo o oblečení pro běžné denní nošení a volný čas, sportovní oblečení a spodní prádlo. Přitom přibližně jen 1/4 nakupujících měla potřebu prohlédnout si zboží v kamenné prodejně předtím, než si jej objednala přes internet.

Uvedené závěry vyplývají ze studie eSHOPPING 2010, kterou provedla společnost Incoma GfK. Pokud by vás zajímalo, jak je to s nakupováním vánočních dárků na internetu, přečtěte si následující článek.














Komentáře