IBM plánuje prorazit se svým chytrým superpočítačem Watson a zakládá pro něj speciální divizi

Novinky |

Kognitivní počítačový systém Watson, který v roce 2011 porazil lidské soupeře ve vědomostní hře Jeopardy!, dostal svou vlastní divizi. IBM do projektu vkládá důvěru a chce Watson prosadit v lékařství, finančnictví i vědě.

IBM plánuje prorazit se svým chytrým superpočítačem Watson a zakládá pro něj speciální divizi




IBM pokračuje s komercializací své technologie kognitivní umělé inteligence nazvané Watson a zakládá speciální divizi Watson Business Group, jež bude na vývoji komplexního systému dále pokračovat. Do vývoje bude IBM investovat až 1 miliardu dolarů. Umělá inteligence by měla v budoucnu běžet jako cloudová služba dostupná pro firemní zákazníky.

Watson byl původně vyvinut v rámci výzkumného projektu IBM zabývajícího se umělou inteligencí a kognitivní schopností počítačů. Fungující technologie byla světu prezentována v roce 2011, kdy se Watson zúčastnil americké televizní vědomostní soutěže Jeopardy!, kde se utkal s lidskými favority pořadu a porazil je. Výhodou Watsonu je fakt, že „rozumí“ přirozenému lidskému jazyku a dovede v něm také odpovídat. Pro hledání odpovědí využívá množství informačních zdrojů ze své znalostní báze a metodou pokus-omyl se učí, jaké odpovědi jsou správné.

Od roku 2011 se IBM snaží s větší či menší mírou úspěchu počítač komercializovat a přimět společnosti různých odvětví, aby technologii využívaly. Watson například míří do zdravotnických zařízení, kde má pomáhat doktorům lépe určit diagnózu pacientova stavu a navrhnout následnou léčbu. Využití může najít také ve finančním sektoru, kde na základě své báze dat poradí klientům v jejich investičních záměrech.

Ředitelství divize Watson Business Group zřídí laboratoře, kde se budou moci klienti dozvědět o technologiích kognitivní umělé inteligence, a bude pořádat workshopy a semináře na stejné téma. Divize jako taková pak bude sestávat ze čtyř celků. Innovation group se bude soustředit na výzkum a vývoj, Transformation team se zaměří na hledání trhu, kde by se Watson nejlépe uplatnil, Implementation team se bude starat o nasazování systému ke klientům a Engagement team bude řídit prodej a marketing.

 

Zdroj: IDG News Service, IBM.com/smarterplanet/us/en/ibmwatson/



Úvodní foto: IBM













Komentáře