Gamestar: Recenze Tom Clancy’s H.A.W.X. 2

Novinky | 25.09.10

Nejnovější díl populární série těžko popsatelného, letecko-arkádového žánru, vyšel na konzolích a předvedl vše, co umí. V tom nicméně tkví jeho největší zápory.





Po hrách s tématikou stíhačkových bitev a frenetické akce v nebesích byla poptávka již na počátku osmdesátých let minulého století, kdy se objevila adaptace filmu Top Gun či hardcorový After Burner. Ačkoliv jsou remaky obou titulů za několik málo peněz dostupné skrze Xbox Live či PlayStation Network, hráči chtějí pokrok a posun teď již zastaralého žánru. Toho jsou si tvůrci z Ubisoft Romania dobře vědomi, v H.A.W.X. 2 se tedy snažili najít schůdnou cestu mezi leteckým simulátorem a šílenou nerealistickou arkádou, což se jim povedlo, inovací zde však je až přespříliš.

Samotné jádro hry tvoří jednoduchá hratelnost, díky níž si k ní může přisednout téměř každý a za pár minut bude šťastný, že se mu konečně daří sestřelovat nepřátelské letouny. Většině hráčů jednoduše postačí létat střemhlav oblaky a vymýšlet metody, jak nejefektivněji sundat letoun protivníka z nebes – což samozřejmě v H.A.W.X. 2 dělat jde -, vždy je nicméně tok akce narušen některou z oněch misí, jež měly vdechnout čerstvý dech hratelnosti a pohnout s příběhem. Místo toho jsme se ale dočkali celkem nudných odpoutání od hlavního a nejdůležitějšího podstavného sloupu hry: stíhačkové bitvy.

 

Začněme ale klasicky, a to příběhem, který je (jak jistě čekáte) o teroristech, kteří se protizákonně ujali Ruských nukleárních zbraní, a celá armáda se z toho zase jednou může zbláznit. Ve hře se objevuje i hrdina předchozího dílu, David Crenshaw, jenž je teroristy unesen, většina misí za stranu Spojených států je tedy o jeho hledání a záchraně.

Ano, v druhých H.A.W.X. se opravdu dočkáme několika různých perspektiv na konflikt prezentovaný dějovou linkou: jsou zde zmiňovaní Američané, za jejichž stranu se ujmeme postavy Alexe Huntera; Britské letectvo s vojínem jménem Colin Munro a Ruskou armádou v čele s kapitánem Dimitrim Sokovem. Příběh není nikterak špatný, jelikož alespoň hráč dostane širší přístup k více stíhačkám a herním charakterů. Většina scének doplňující herní informace je nicméně tvořena nepodstatnými vojenskými a technologickými řečmi, jež bude pravděpodobně většina hráčů s radostí přeskakovat.

Celou recenzi si můžete přečíst zde: http://gamestar.cz/recenze/tom-clancy-s-h-a-w-x-2-vseho-moc-skodi-11599














Komentáře