Deník The Times online zaplatil za zpoplatnění úbytkem dvou třetin čtenářů

Novinky | 19.07.10

Mediální magnát Rupert Murdoch v červnu zpoplatnil nejčtenější seriózní britské online deníky - The Times a The Sunday Times, které se nyní potýkají s na první pohled radikálním úbytkem čtenářů o celé dvě třetiny.





Podle zpravodajského listu The Observer avšak není pokles tak razantní, jak mediální svět očekával. Uvádí to agentura Reuters operující s daty analytické společnosti Experian Hitwise, která monitoruje provoz na internetu, a uvádí, že návštěvnost internetových stránek The Times po zpoplatnění přístupu klesla na 33 procent. Původně se očekával pokles návštěvnosti až o 90 procent. Společnost News International, která tyto populární deníky vlastní, se k situaci prozatím oficiálně nevyjádřila.

Britské deníky The Times a The Sunday Times jsou vůbec prvními zpravodajskými deníky, jejichž web byl v Evropě zpoplatněn, a mohly by nemalou mírou rozhodnout o tom, jak široce se tato novodobá strategie financování online médií rozšíří. Pokud se totiž pro zpoplatnění internetového obsahu rozhodne většina velkých společností, lze předpokládat, že se setká s určitým úspěchem. A právě to Murdoch potřebuje. Když bude sám, kdo chce za články peníze, lidé se zkrátka rozhodnou pro čtení jiných zpravodajství. Pokud však bude zpoplatnění nakloněna většina velkých deníků, může se situace vyvinout příznivě.

Přesto je téměř jisté, že někteří vydavatelé vsadí na bezplatné zpravodajství, otázkou však zůstává, zda udrží dostatečnou kvalitu a s ní související konkurenceschopnost. Dle slov Ruperta Murdocha je ale zpoplatnění nevyhnutelné. Jinak prý není možné dělat kvalitní žurnalistiku.














Komentáře