Celosvětový Google Zeitgeist - o co jsme se zajímali v roce 2010?

Novinky | 09.12.10

Každoroční žebříčky Google Zeitgeist ukazují, co lidé po celém světě nejvíce hledali na internetu v uplynulém roce.





Každoroční žebříčky Google Zeitgeist ukazují, co lidé po celém světě nejvíce hledali  na internetu v uplynulém roce. Jsou to přirozeně informace zejména o významných sportovních událostech, technologických novinkách i životě celebrit. Kromě těchto populárních témat však vyhledávají i informace o možnostech, jak pomoci ostatním, například při přírodních katastrofách.

Pro letošní Zeitgeist přišel Google s novinkou, která uživatelům umožní lépe se v žebříčku orientovat. Na interaktivní stránce Zeitgeist 2010 s vizualizacemi dat se mohou přímo podívat na všechny žebříčky a snadno porovnat například oblíbenost Olympijských her nebo fotbalového šampionátu, nebo reakci světa na ropnou havárii v Mexickém zálivu či tragické zemětřesení na Haiti.

Jak již bylo zmíněno, letošní rok byl plný významných sportovních událostí. Olympijské hry ve Vancouveru i Světový fotbalový šampionát v Jihoafrické republice přitáhly mnoho diváků. Fotbalové mistrovství bylo natolik bohaté na hledané výrazy, že letos poprvé mohla být vytvořena zvláštní kategorie nejvyhledávanějších výrazů pouze pro světový šampionát. V první desítce se objevila chobotnice Paul, nezapomenutelně hlučné vuvuzely nebo národní tým Ghany. Pozadu však nezůstala ani olympiáda. Dotazy na počet olympijských medailí nebo rozpis olympijských závodů byly v mnoha zemích v popředí zájmu vyhledávání.

Technologické zábavě vévodily hry na internetu. Lidé zatoužili stát se farmáři ve virtuálním světě Farmeramy či si krátili dlouhé chvíle na webovém hřišti Gamezeru či trochu dobrodružným propojováním se s náhodnými uživateli po celém světě prostřednictvím stránky Chatroulette. Mezi skokany roku se v první desítce objevil iPad a to jak na národní úrovni v nejméně 13 zemích, tak i ve světovém vyhledávání.

Žebříček nejvyhledávanějších celebrit, respektive skokanů mezi nimi, letos ovládli nováčci, jejichž kariéra za posledních 12 měsíců raketově vystřelila vzhůru. Nepřekvapí proto, že v TOP 10 nejoblíbenějších celebrit se umístil teenagerský fenomén Justin Bieber, zpěvačky Kesha nebo Katty Pery těsně následováni trinidadskou hvězdou Nicki Minaj.

Rok 2010 však přinesl i řadu vážných událostí a s nimi i zájem o pomoc lidem v nouzi. Pozornost uživatelů vyhledávače Google přitáhly zejména taková místa, jako je Haiti po ničivém zemětřesení, Pákistán postižený záplavami nebo Mexický záliv zasažený ropnou skvrnou. Dobrá zpráva je, že lidé celého světa chtějí postiženým oblastem pomáhat, proto prostřednictvím technologií i vyhledávače Google hledají nejrůznější způsoby, jak to dělat co neefektivněji a nejrychleji.

Celosvětové žebříčky roku 2010

Největší globální skokani roku 2010

1.    chatroulette
2.    ipad
3.    justin bieber
4.    nicki minaj
5.    friv
6.    myxer
7.    katy perry
8.    twitter
9.    gamezer
10.    facebook

Největší sportovní skokani roku 2010

1.    mundial 2010
2.    olympics
3.    espn3
4.    fifa 11
5.    randy moss
6.    miami heat
7.    mourinho
8.    wayne rooney
9.    cricket live score
10.    david villa

Skokani ve spotřební elektronice roku 2010

1.    ipad
2.    iphone 4
3.    nokia 5530
4.    htc evo 4
5.    nokia n900
6.    blackberry apps
7.    duracell mygrid
8.    트위터
9.    otterbox
10.    pdanet

Největší skokani mezi celebritami roku 2010

1.    justin bieber
2.    katy perry
3.    selena gomez
4.    kim kardashian
5.    eminem
6.    lady gaga
7.    miley cyrus
8.    tailor lautner
9.    megan fox
10.    robert pattinson

Globálně nejhledanější události ve Zprávách Google roku 2010

1.    haiti
2.    besiktash
3.    chile
4.    earthquake
5.    lady gaga
6.    iphone 4
7.    jörg kachelmann
8.    menowin fröhlich
9.    mobile technology
10.    oil spill











Související články




Komentáře