Ballmer je překvapen negativní reakcí Wall Street na dohodu Microsoftu a Yahoo

Novinky | 31.07.09

„Nikdo to nechápe,“ posteskl si Steve Ballmer, když se snažil vysvětlit prospěšnost obchodu pro obě strany.





Akcie Yahoo! jdou po dohodě s Microsoftem dolů

 

CEO Microsoftu byl velmi překvapen negativní reakcí Wall Streetu na oznámení uzavření dohody s Yahoo týkající se vyhledávacích a reklamních služeb na internetu. „Nikdo to nechápe," řekl během proslovu ke skupině finančních analytiků při jejich každoročním setkání pořádaném právě Microsoftem.

Zatímco se zvyšovala cena akcií Microsoftu na Newyorské burze, cenné papíry Yahoo letěly střemhlav dolů. Včera večer stála na burze akcie Yahoo pouze 14,28 USD, což je o 16% méně než před uzavřením dohody s Microsoftem. Pokud bychom to měli srovnat s 45 miliardovou nabídkou, kterou Microsoft loni nabídl Yahoo za jeho akvizici loni v únoru, má dneska akcie druhého největšího vyhledávače na světě poloviční hodnotu.

Společnosti Microsoft a Yahoo v úterý společně oznámily uzavření dohody o spojení svých vyhledávacích a reklamních služeb na internetu. Po letech vyjednávání, neshod a razantních odmítnutí se Microsoftu podařilo přesvědčit management Yahoo k uzavření dohody o spojení některých služeb. Velký podíl na tom má nesporně i nové složení vedení Yahoo, v jehož čele nyní sedí Carol Bartzová, která je směrem k Microsoftu i názorům vlastních akcionářů výrazně vstřícnější než Jerry Yang.

Dohoda se konkrétně týká především vyhledávacích a internetových reklamních služeb obou společností. Zatímco vyhledávač Yahoo se dostane plně do rukou Microsoftu a přidruží se k jeho novince Bing, spravování a vyvíjení internetové reklamy zobrazené při vyhledávání bude nadále v režii Yahoo. K tomu navíc dostanou vývojáři Yahoo do rukou i značnou část internetové reklamy samotného Microsoftu. Obě firmy se tak nyní mohou specializovat a rychleji vylepšovat nabízené služby. Důvod tohoto rozdělení polí působností je jasný - začít dohánět obrovský náskok společnosti Google, jež má více jak 2/3 podíl na celosvětových příjmech z reklamy na internetových vyhledávačích.














Komentáře