Vysvětleno: Profesionální doporučení na LinkedInu

Návody |

Způsob, jakým hledáme práci a nabízíme se potenciálním zaměstnavatelům, se rychle mění. Ve hře vám pomůže zůstat například LinkedIn.

Vysvětleno: Profesionální doporučení na LinkedInu




Tato „sociální síť pro profesionály“ nedávno představila novou funkci zvanou Profesionální doporučení, která vám, s menší pomocí vašich kolegů a blízkých přátel, může pomoci dostat se do zorného úhlu pracovníků personálních oddělení, kteří spěchají na zaplnění pro vás vhodného místa a chybějí jim uchazeči.

Poskytněte rychlý přehled vašich schopností

Doporučování na LinkedInu je trochu jako označování fotografií na Flickru. Přidejte pouze několik dovedností a schopností, ke kterým se poté mohou dostat kompetentní lidé od potenciálního zaměstnavatele, kteří tak získají lepší přehled o oblastech vaší expertízy. Můžete taktéž potkat další členy LinkedInu s podobnými zájmy a díky tomu získat lepší přehled o příbuzných oborech, které vás nenapadli a ve kterých byste se mohli specializovat.

Získejte vyšší důvěryhodnost vašich tvrzení o sobě

Ve chvíli, kdy jste přihlášeni na LinkedInu, umožňuje vám menu Dovednosti a odbornost (Více > Dovednosti a odbornost) hledat dovednosti, které můžete přidat do vašeho profilu. Vepište do vyhledávacího políčka první písmena schopností a dovedností, které podle svého názoru máte, a LinkedIn vám poskytne možnost volby všech schopností a dovedností, které k těmto písmenům sedí, a ideálně i specifičtější pojmy. (Ač je stránka Dovednosti a odbornost prozatím dostupná jenom v angličtině, myslíme si, že vzhledem k mezinárodnímu slovníku u mnohých pracovních pozic a schopností nebude problém uvést dost schopností i s elementární znalostí angličtiny.) Klikněte na návrh, čímž jej přidáte do profilu, a také uvidíte stránku, která vám o konkrétní schopnosti řekne více, přidá příbuzné schopnosti, na něž se možná budete chtít zaměřit, geografická umístění běžného výskytu příbuzných pozic i členy LinkedInu, kteří mají podobné schopnosti jako vy.

Vaše schopnosti se zobrazí na vašem profilu, a reálné kouzlo nastává poté, co si jich přidáte několik. Ve chvíli, kdy se vaši kolegové a přátelé přihlásí k LinkedInu, zobrazí se jim v horní části webové stránky velké modré pole, které je požádá, aby vás doporučili a potvrdili, že opravdu máte ty schopnosti, kterými se chlubíte. Kontakty pro zobrazení tohoto pole mohou také navštívit váš profil.

Abyste někoho doporučili, stačí kliknout na relevantní tlačítko „Doporučit“ (případně „Endorse“). Vyžaduje to mnohem méně času než klasická psaná doporučení na LinkedInu – takže se jedná o jednoduchý způsob, jak získat a zobrazit názory druhých, která budou „zálohovat“ oblast vaší expertízy.

Spravujte svá doporučení

Získali jste doporučení od vzdáleného kamaráda nebo kontroverzního bývalého kolegy, kterým byste se na svém profilu raději nechlubili? Přidal někdo na váš profil dovednost, se kterou nesouhlasíte? Taková doporučení můžete z vašeho profilu odstranit tím, že profil zeditujete (Profil > Upravit profil); Posuňte stránku do sekce Dovednosti a odbornost a zde klikněte na tlačítko editace, které vypadá jako tužka. Zde poté můžete doporučení rušit.

Do vašeho profilu může být přidáno až 50 dovedností, ale pouze 10 z nich může být zobrazeno s doporučeními, takže vybírejte moudře.

Stojí to za to?

Možná přemýšlíte nad tím, zda cokoliv z výše uvedeného stojí za to, i když drobné úpravy vašeho profilu nezaberou příliš času. Veselou historkou je, že autor tohoto článku získal na základě profilu na LinkedInu již tři pracovní místa ze strany uznávaných společností se skvělými nabídkami.

V širším měřítku firmy už delší dobu sledují psaná doporučení na LinkedInu a lidi, kteří je napsali, nicméně funkce doporučení (endorsements) týkající se dovedností a odborností je jen několik měsíců stará. Trh práce je intenzivně konkurenční a tento jednoduchý způsob nabízející potenciálnímu zaměstnavateli rychlý přehled vaší možné hodnoty pro firmu vám může poskytnout konkurenční výhodu proti kandidátům, kteří po pracovnících oddělení lidských zdrojů vyžadují, aby si přečetli všech tisíc slov jejich profilu.

Zdroj: IDG News Service



Úvodní foto: IDG News Service













Komentáře