Komentář: Vedrem zničený Mall.cz?

Internet | 19.07.10

Sehnat ve vedrech klimatizaci se nyní rovná malému zázraku. Ze všech stran totiž uslyšíte: "nejsou, nemáme, objednali jsme nové, ale ještě je nepřivezli".





Sehnat ve vedrech klimatizaci se nyní rovná malému zázraku. Ze všech stran uslyšíte: "nejsou, nemáme, objednali jsme nové, ale ještě je nepřivezli". I naše kolegyně se  v okamžiku, kdy termoregulace jejího těla začala fungovat v režimu "pařník" a mysl již odmítala pohnout s jakoukoliv částí těla, rozhodla jednu zakoupit. Bylo to přesně před týdnem, tedy 12.7.2010. S naším poťouchlým přáním „tak si to užij a hodně štěstí“ se jala brouzdat nabídkou internetových obchodů, nic nedbajíc našich varování, že prostě tenhle druh zboží nyní není k dispozici. I když se kolegyně v internetovém prostředí pohybuje již hezkou řádku let a měla by s některými věcmi počítat - jako že internetové obchody prostě někdy mají zboží označené jako dostupné, ale fyzicky ho nemají, stejně našla tři vyhovující nabídky.

Zpětně viděno, přičítáme nyní její volbu účinnosti internetové kampaně onoho obchodu a mírnému zastření mysli z přehřátí organismu.

Vybrala si Mall.cz a jak nám řekla, rozhodnulo, že:

1) uváděli, že klimatizaci mají na skladě a mohou neprodleně zaslat

2) na svých stránkách se velmi chlubí tím, že jsou kvalitní obchod s tradicí a garantují dodání zboží nejpozději do druhého dne.

V každém případě Mall.cz získal nového zákazníka. K našemu překvapení, které degradovalo předchozí varování v pouhé sýčkování, se při potvrzení objednávky kolegyni objevila informace, že klimatizaci dodají ještě v daném dni. Vítězoslavný pohled pramenící z toho, že internet přeci jenom funguje a my jsme notoričtí škarohlídi, kterým zároveň probleskovala radost z toho, že s vedry zatočí novou mobilní klimatizací, se oddala práci a čekání na zboží. A máme tu pohádkový konec. A tak, milé děti, pokud kolegyně neumřela vedrem, čeká dodnes.

V průběhu týdne se totiž její klimatizace, která byla domněle dostupná přímo na skladě a k dodání nejpozději do druhého dne, kamsi ztratila. V zásadě pochybujeme o tom, že ji Mall.cz byl kdy vůbec schopen dodat, při obecně známém nedostatku tohoto zboží, které v současnosti není ani u distributorů. Samozřejmě jsme si již přivykli, že internetové obchody občas „zapomenou“ nenabízet zboží, které nemají, ale u kvalitního obchodu by se to stávat nemělo. Nu což, zřejmě i do Mallu dorazila vedra, jež se podepsala na výkonnosti tohoto jinak oblíbeného obchodníka.

Ale znáte to, na druhou stranu nic nepotěší tolik, jako neštěstí druhého, a tak nás kolegyně bavila celý týden tím, že jí z Mall.cz dorazily dva automaticky generované maily s tím, že se omlouvají - na emaily se samozřejmě nedá odpovědět. V dalším e-mailu kolegyni slíbili jako omluvu slevu na 500 Kč, kterou může vyčerpat při následující objednávce. To nás skutečně pobavilo. Přeloženo do češtiny – "protože jste takový blázen, že jste se pokusila u nás něco nakoupit, tak až vám snad někdy vaše zboží dodáme, věříme, že jste tak naivní, abyste u nás objednala znovu něco jiného. Doufáme, že na maskovanou pobídku k dalšímu nákupu tvářící se jako omluva skočíte a vrazíte do nás i příště nějaké další love. Již nyní se smějeme vaší naivitě a těšíme se na vaše peníze."

Přátelé z Mallu, pokud se chcete omlouvat, vhodná omluva je sleva na aktuální zboží, které jste jaksi zapomenuli dodat – tak to podle našeho názoru dělají solidní obchodníci. A nechceme ani pomyslet na to, že byste zboží neměli a kolegyni záměrně uvedli v omyl.

Jelikož vedra neustoupila, kolegyně i v úterý stále nesmyslně doufala, že jí klimatizace dorazí, to už ovšem komunikovala s klientským centrem, které jí postupně oblažovalo následujícími výmluvami:

ÚTERÝ: malá prodleva byla způsobena výpadkem elektřiny a hned to napraví (Inu, kolují sice klepy, že Mall na tom není z ekonomického hlediska zrovna nejlépe, což jsme přičítali pomluvám konkurence, ale že by je už i ČEZ odpojil pro neplaceni? Čert ví.)

STŘEDA: zboží vám určitě dodáme, nejpozději do konce týdne  (bohužel už neřekli kterého)

ČTVRTEK: omlouváme se za prodlení, budeme se snažit, technické problémy nedokážeme specifikovat (velice zajímavá odpověď,  kterou jakožto repliku pro nespokojené zákazníky musel vymýšlet skutečný genius)

PÁTEK: nemůžeme s tím dělat vůbec nic, objednávka nebyla předána přepravci, nevíme proč, nemůžeme vám říci kdy to bude ... (zřejmě by překlad měl znít asi takto: "Tak už konečně zruš tu objednávku, my to zboží prostě nemáme a nevíme, kdy bude. Nechceme se tvým ubohým nakupčíčkem za pár korun zdržovat, my děláme větší byznys.")

PONDĚLÍ: Dnes již máme ponděli a hádejte, co dorazilo? Správně, další e-mail. Takže teď už jenom čekáme, kdy dorazí další pseudoomluva spolu s návodem, aby si kolegyně všechny maily z Mall.cz vytiskla, a poté si papíry poskládala do slušivého vějíře, čímž jí vznikne nouzová náhrada za klimatizaci, kterou se může ochlazovat, než jí dorazí vybraný výrobek.

Dnešek je ostatně také prvním dnem, kdy ani my už nemáme v sobě tolik poťouchlosti se kolegyni smát, že natrefila z našeho pohledu na obchod, který ji "lehce vodí za nos". I když článek vznikl tak trochu z potřeby upustit páru a dát průchod frustraci, berte ho jako upozornění, že letní měsíce se mohou podepsat nejenom na lidech, ale i obchodech. O Mallu teď již víme, že mu to v létě moc nejde. Víte o nějakém dalším, kterému vedra vlezla do skladu a systému? Napište nám své zkušenosti v diskuzi pod článkem.














Komentáře