Tip: Reklamy Google - jak fungují a jak je přizpůsobit - 2.díl

Internet |

V dnešním díle si vysvětlíme, čím je ovlivněn výběr zobrazených reklam a jak si jej pomocí nástroje Správce nastavení reklam přizpůsobit.

Tip: Reklamy Google - jak fungují a jak je přizpůsobit - 2.díl




Pravděpodobně jste si již někdy všimli, že reklamy zobrazované ve vyhledávači Google a v Gmailu svým obsahem až podezřele korelují s vaším vyhledáváním či korespondencí. Není to náhoda.

 

1. dílGoogle sleduje vaše dotazy

2. dílProč tato reklama, Zablokujte nežádoucí inzerenty

3. dílJak zrušit odběr personalizovaných reklam, Jak upravit či odebrat zájmové kategorie, Jak zakázat histori vyhledávání


Proč tato reklama?

Jak jsme již zmínili v minulém díle, společnost Google se snaží veřejnosti objasnit princip výběru a zobrazování reklam. Pravděpodobně jste si všimli, že pakliže se vám v rámci prohlížeče Google zobrazí panel s reklamou, je současně doplněn o odkaz Proč tato reklama. Odkaz vás zavede na stránku s podrobnějšími informacemi, jež vysvětlí výběr dané reklamy a její souvislost s vaším vyhledáváním.

why these adds

Zablokujte nežádoucí inzerenty

Pakliže se často setkáváte s reklamou některé konkrétní společnosti, jejíž zobrazování si výslovně nepřejete, můžete daného inzerenta zcela zablokovat. Před tímto úkonem se musíte pochopitelně přihlásit ke svému Google účtu a následně spustit nástroj Správce nastavení reklam. Ve skutečnosti se jedná pouze o jednu z webových stránek společnosti Google, jež vám umožní přizpůsobit nastavení zobrazovaných reklam. Naleznete zde vysvětlení, na základě jakých informací Google zvolil danou reklamu, a seznam vašich zájmů, jejichž výběr Google odhaduje především podle vyhledávaných hesel. Seznam zájmů do vysoké míry ovlivňuje, které reklamy Google s vaším účtem asociuje.

inzerenti

U každé reklamy je uveden odkaz Blokovat tohoto inzerenta, jehož prostřednictvím můžete zamezit zobrazování vybraných reklam až pěti stům inzerentů. Svůj seznam blokovaných zástupců pak naleznete pod odkazem Blokovaní inzerenti v pravém navigačním panelu. Pakliže nevlastníte Google účet, budou se reklamy personalizovat dle dat, jež zaznamenává sám prohlížeč a výběr se tedy bude vztahovat k celému počítači (respektive uživatelskému účtu), nikoliv ke Google účtu.

 

V následujícím díle si ukážeme, jak zrušit odběr personalizovaných reklam, jak upravit zájmové kategroie či zakázat historii vyhledávání.

 

Úvodní foto: ©vladislav susoy - Fotlia.com














Komentáře