Nenechte si ukrást práci pošramocenou online reputací - 4. díl

Internet |

V následujícím díle si přiblížíme optimalizaci profilu na LinkedIn a řekneme pár slov o osobních doménách.

Nenechte si ukrást práci pošramocenou online reputací - 4. díl




Je docela pravděpodobné, že se řadíte k těm, kteří disponují potenciálně kompromitujícími fotografiemi na Facebooku, profesionálně nevhodnými tweety či veřejně plně přístupným profilem na LinkedIn. Nedopusťte, aby se tyto záznamy vymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak hladce probíhající proces pracovního pohovoru. Využijte následujících deset tipů pro pozitivní ovlivnění výsledků vyhledávání vašich osobních informací na Googlu, díky čemuž možná nepřijdete o vysněnou pracovní pozici.

 

1. díl článku: Úvod do problematiky & Dávejte pozor na to, co sdílíte

2. díl článku: Začněte hned & Deaktivujte personalizované výsledky vyhledávání

3. díl článku: Koukněte se dále & „Vlastněte“ co nejvíce výsledků na první stránce Googlu

 

6) Optimalizujte svůj profil na LinkedIn

LinkedIn je síť zvláště důležitá pro ty, co hledají práci. Podle pracovního konzultanta a marketingového experta na LinkedIn Nicka Parhama na ní však málo lidi plně optimalizuje své profily.

Při psaní o sobě nepoužívejte první osobu. Používání třetí osoby zde zní profesionálněji. Taktéž tím, že ve svém profilu použijete své jméno, „přesvědčíte“ Google, že tato LinkedIn stránka je při vyhledávání vašeho jména vysoce relevantním výsledkem. Vaše plné jméno použijte v profilu minimálně dvakrát, zvláště pak na začátku stránky. Plné jméno můžete napsat i do hlavičky profilu. Čtvrtou a další zmínku o vás již provádějte zkrácenou formou (jménem nebo příjmením). Také se ujistěte, že se váš profil bude jeho návštěvníkům dobře číst.

V rámci svého LinkedIn profilu také používejte klíčová slova, která popisují, co právě děláte a/nebo jaké druhy práce hledáte. Tak například, pokud jste vývojář mobilních aplikací a hledáte práci v tomto oboru, vložte klíčovou frázi „vývoj mobilních aplikací“ (respektive anglicky „mobile app development“) do hlavičky profilu, zkráceného přehledu a seznamu vašich schopností a praktických zkušeností. Pokud je to možné, požádejte také ostatní, aby taková klíčová slova používali při psaní referencí o vás.

Parham také radí, abyste se nakonec ujistili, že URL vašeho profilu obsahuje vaše jméno, což opět pomůže této stránce získat vyšší pozici při vyhledávání vašeho jména. Na LinkedIn běžte do nastavení vašeho profilu a „zamluvte si“ patřičný URL.

 

7) Kupte si tolik domén obsahujících vaše jméno, kolik je jen možné

Při seřazování obsahu podle relevance klade Google velký důraz na slova v rámci URL adresy. Pokud existuje webová stránka či blog, které jsou celé o vás a jsou umístěny například pod adresou vasejmeno.cz nebo vasejmeno.com, je velká pravděpodobnost, že je Google posune na první místa výsledků vyhledávání.

Možná si řeknete, na co tolik domén, když je nebudete používat. Podle Ambrona je ale důležité je fyzicky vlastnit, abyste v jejich vlastnění zabránili otatním. Jakkoliv to může vypadat jako chamtivost, jedná se o obrannou strategii správy reputace. „Vím o případu, kdy někdo koupil URL adresu se jménem jiné osoby, umístil na takové stránky nevhodný obsah a pak se od dotyčné osoby pokoušel získat peníze,“ vysvětluje Ambron.

 

Následující a zároveň závěrečný díl zasvětíme osobním stránkám či blogům, povzneseme se nad negativní záležitosti a optimalizujeme své fotografie.



Úvodní foto: © Octus - Fotolia.com













Komentáře