Dvoufázové ověřování při používání internetových služeb - 2.díl

Internet |

Při dvoufázovém ověřování se kromě uživatelského jména a hesla používá ještě další zabezpečovací údaj, obvykle nějaký bezpečnostní kód.

Dvoufázové ověřování při používání internetových služeb - 2.díl




Samozřejmě se nejedná o žádný zázračný všelék, který by jednou provždy učinil přítrž všem pokusům o prolomení zabezpečovacích údajů, ale při používání internetových služeb typu Facebook, Twitter, Dropbox a jim podobných určitě poskytuje vyšší úroveň zabezpečení, než je pouhá ochrana pomocí uživatelského jména a hesla.

Předchozí díl

Stinné stránky dvoufázového ověřování

Vzhledem k tomu, že v podstatě vše na světě je otázkou kompromisu, určitě vás nepřekvapí, že ani u dvoufázového ověřování tomu nebude jinak. Ani dvoufázové ověřování totiž nemá jen samé klady, ale najdeme u něj i své "mouchy". Zvýšená úroveň zabezpečení prostě vyžaduje své.

U služeb typu Gmail či Twitter, které spolupracují v aplikacemi třetích stran si budete muset pro aplikace, které nepodporují dvoufázové ověřování, vytvořit pro každou z nich vytvořit speciální hesla. Samo o sobě to není nic složitého, nicméně se jedná o další krok, který musíte provést, pokud chcete pracovat se svým účtem.

Další problém spočívá v tom, co dělat, pokud ztratíte svůj mobilní telefon nebo ověřovací token. Většina služeb má své mechanismy, které vás dokážou přihlásit i při ztrátě mobilního telefonu nebo tokenu. Často se používají kontrolní otázky, záložní klíč pro přihlášení, který si musíte někam poznačit a uchovat na bezpečném místě, popřípadě se zasílá zpráva na další kontaktní bod, kterým je kupříkladu e-mailová adresa.

Konfigurace dvoufázového ověřování

 Na následujících řádcích budeme popisovat, jak dvoufázové ověřování nakonfigurovat na šesti nejznámějších online službách. Konkrétně se bude jednat o Dropbox, Facebook, Google (Google+, Gmail apod.), Microsoft (Outlook, SkyDrive, Xbox Live a jiné), PayPal a konečně Twitter.

Google

Dvoufázové ověřování i internetových služeb firmy Google

 O dvoufázovém ověřování u služeb firmy Google jsme již v našem online magazínu psali. Podívejte se na seriál, který začíná na internetové adrese http://pcworld.cz/internet/tip-jak-nastavit-dvoufazove-overeni-uctu-googlu-1-dil-44713.

 

Pokračování



Úvodní foto: © HaywireMedia - Fotolia.com













Komentáře