12 tipů pro zatraktivnění vašeho online profilu - 8. díl

Internet |

Pokud se právě poohlížíte po novém zaměstnání, nezapomeňte na svůj online profil. Ten se dnes stává velmi důležitou součástí vaší identity. V tomto článku se dozvíte, jak si svůj profil vylepšit, abyste potenciálnímu zaměstnavateli či personalistovi utkvěli v oku.

12 tipů pro zatraktivnění vašeho online profilu - 8. díl




Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.

Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.

 

1. díl článku: Vyberte správný název pozice

2. díl článku: Používejte správnou e-mailovou adresu, uvádějte u profesionálního profilu i telefonní čísla

3. díl článku: Intenzivně využívejte sociální služby

4. díl článku: Nepropadejte falešnému pozlátku jménem Facebook, uvědomte si důležitost vaší fotografie

5. díl článku: Vytvořte si svůj profesionální profil

6. díl článku: Pořiďte si vlastní doménu

7. díl článku: Odstraňte vše, co by vás mohlo kompromitovat

 

10) Věcné a inteligentní komentáře k příspěvkům

Joel Garfinkle, který pracuje jako instruktor při hledání práce, říká, že možnost učinit dobrý dojem máte i tehdy, když online přispíváte promyšlenými komentáři nebo když necháváte odkaz na svůj blog či web. Garfinkle dále tvrdí, že hojně navštěvované weby mohou být často napojeny na oblast, v níž působíte a v níž jste odborníkem. Kolik času byste měli trávit psaním příspěvků? Doporučuje jednu až dvě hodiny za týden.

Konkrétní případ: Max Woolf si získal značné uznání jako technik a vědec, a to ačkoliv je zatím pouhým studentem na univerzitě Carnegie Mellon, kde studuje marketing a management. I když zatím neplánoval, co bude dělat po absolvování studia, získal na Facebooku 1 100 odběratelů, a to díky bohatým komentářům, které napsal na blogu TechCrunch a dalších technických blozích.

Max Woolf říká: „Podnikatelé mě kontaktovali a seznámili se svými budoucími počátečními představami a já jsem s nimi následně konzultoval jejich výrobní strategii a také ideální strukturu jejich firem. Tuto důvěru jsem si získal díky komentářům, v nichž jsem prokázal, kolik toho vím a jak se zajímám o oblast zavádění a technologie. S podobnými požadavky jsem se pak setkal i u pittsburghských podnikatelů, kteří rovněž projevili zájem o osobní setkání se mnou, kde mi sdělili své počáteční představy.“



Úvodní foto: © cienpiesnf - Fotolia.com













Komentáře