Telladar Chronicles: Decline

Hry | 06.03.05

Máte chuť na další hru ve stylu slavné strategické série Total War? Pojďte se společně s námi podívat na chystanou realtimovou strategii od vývojářského týmu MindLink Studio. Jestliže máte podobný styl v oblibě, jistě nebudete litovat.





Dění na Ukrajině v poslední době ovlivňují spíše vyhrocené tahanice o politickou moc. Nic to však nemění na tom, že tamní herní vývojáři pracují na několika slibně vypadajících projektech. Kromě všeobecně známé akce S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl se zde vytváří také realtime strategie Telladar Chronicles: Decline, jejímž vývojem se zabývá malý programátorský tým MidLink Studio.



Podle všech informací by nově vznikající titul měl v mnoha směrech konkurovat oblíbené sérii Total War. První herní screenshoty sice nepředstavují tak úchvatnou podívanou, avšak vývoj hry se prozatím nachází v raném stadiu, a tak mají autoři čas grafickou stránku ještě vyšperkovat. Jiné je to v případě samotného herního pojetí, které je titulům z řady Total War velmi blízko. Telladar Chronicles: Decline totiž nabídne velkolepé bitvy obřích armád, čítajících až 20 000 různých vojáků. Jak autoři sami uvádějí, můžete se těšit na realtime taktickou válečnou hru, během níž se zúčastníte mnoha výpravných historických bitev. Na rozdíl od Total War však slovíčko „historický“ neznamená popis událostí skutečných lidských dějin, ale propracovanou historii smyšleného fantasy světa.



Válka v magické říši

Příběh hry se tedy odehrává v rozsáhlém světě nazvaném Miere. Autoři pro něj vytvořili vlastní mytologii, magický systém, podrobnou mapu se záhadnými názvy měst či pohoří a vůbec vše, co ke správnému fantasy prostředí patří. K tomu si připočítejte ještě několik tisíc let starou historii, začínající prvními elfskými říšemi, pokračující mnoha válkami a končící nadvládou lidského království Telladar. Samotný příběh hry nicméně začíná v době, kdy se lidská vláda začíná pomalu chýlit ke konci. Tahanice o moc vyvrcholí válečným tažením do dalekých zemí Urdaj-Nagh, jejichž podmanění má znovu upevnit stabilitu v zemi. Zdejší skřetí obyvatelé si však nenechají nic líbit a z nevinně vypadající jiskřičky se rozhoří plamen krvavé války sedmi národů.

Základ hry bude tvořit rozsáhlá kampaň pro jednoho hráče, čítající zhruba třicet misí. Do bojů se pustíte v roli jednoho ze tří osobitých hrdinů – rytíře Waymora, kouzelníka Sandera nebo skřetího warlorda Ughaje. Válečné tažení začíná globálním plánováním na mapě celé země, která ukazuje aktuální rozložení sil, klíčová města a pevnosti, ekonomické a vojenské objekty apod. Podle situace se můžete volně rozhodnout, do jaké mise se následně pustíte, což má následně vliv na průběh dalších událostí v příběhu. Autoři slibují přítomnost několika různých dějových větví, po nichž se postupně ubíráte ke třem odlišným zakončením. Během mise vás také nečeká pouze jediný cíl zničit protivníka, ale celá řada dalších vedlejších úkolů. V jedné misi například budete muset zadržet vojsko skřetů do doby, než Telladarská armáda překročí řeku Baroh. Pokud navíc udržíte naživu 75 % vojáků, můžete s nimi následně eskortovat zásobovací vůz přes řeku a zničit za sebou most, což skřety odřízne od dalších možných útoků.



Taktika a strategie

Zaměření na masivní bitvy dává tušit, že Telladar Chronicles: Decline nebude obsahovat žádné těžení surovin a trénování jednotek v reálném čase během boje. Místo toho se každá mise dělí na dvě fáze – přípravu a boj. V první části máte čas v klidu si rozmyslet taktické rozestavení přidělených jednotek a následně je přesunout na svá místa. Na bitevním poli se promítají různé terénní nerovnosti, rostlinné porosty i stavby, takže byste strategickému plánování měli vždy věnovat velkou pozornost. Poté začne vlastní boj v reálném čase. Několikatisícová armáda, sešikována do početných pluků, čeká na vaše rozkazy k přesunu a boji. Řídit takové zástupy není snadná záležitost, a tak vám autoři velení trochu usnadní. Především budete moci zastavit čas a přerozdělit pokyny. Kromě toho také můžete každé jednotce určit počítačem řízeného velitele, který sám vyhodnotí situaci a jedná podle celé škály předem zadaných rozkazů (agresivní útok, nutná obrana atd.).

Do války sedmi národů se zapojí nejen lidé a skřeti, ale také další národy obývající zemi Miere. Pod vaše velení se tak dostanou vojáci trpaslíků, elfů nebo goblinů a zlobrů. Ze všech těchto národů můžete rekrutovat bojové jednotky s odlišným bojovým zaměřením, jako jsou například těžkooděnci, kouzelníci, lučištníci nebo kavalerie. Vojáky z každé jednotky můžete navléct do jednoho ze třiceti typů brnění a vybavit je zbraněmi z početného arzenálu, který je tvořen různými meči, sekerami, halapartnami, kopími apod. Každý typ zbraní se samozřejmě hodí pro jiný styl boje, a proto budete muset dobře uvážit nasazení dané jednotky do konkrétní bojové situace.



Zkušení mazáci

Kromě použité zbraně vojáky charakterizuje i několik základních vlastností, jako je kondice, morálka, umění boje, magické dovednosti atd. Tímto je do hry implementován jednoduchý RPG systém, který umožňuje vojákům získávat zkušenosti během boje a vylepšovat jejich schopnosti. Podobně je na tom i váš hrdina, který může výrazným způsobem ovlivnit průběh bitvy. Zkušenosti vojáků se však uplatní zejména v boji mezi podobně zaměřenými jednotkami. Nejdůležitější částí plánované strategie tak pořád zůstane správná volba zbraně, což znamená například proti jízdě postavit pluk kopiníků a jiné chytré kousky.

Autoři pro hru vytvořili vlastní grafický engine, pracující kompletně ve 3D. Celá dvacetitisícová armáda bude složená z detailně vymodelovaných vojáků, jejichž odlišně animované pohyby budou dotvářet pocit realističnosti. Krom toho engine umožní znázornění různého počasí, takže se můžete těšit na boje v dešti, sněhu, na parném slunci nebo v silném větru. Tento prvek není nijak samoúčelný. Kromě pěkného vizuálního efektu totiž například v mlze musíte počítat se sníženou viditelností, a tím pádem s menším dostřelem lučištníků.
Ve finální verzi by neměl chybět ani multiplayer, v němž hráči budou moci uzavírat aliance a válčit proti ostatním protivníkům. Telladar Chronicles: Decline by tak mohl výrazně obohatit žánr válečných realtimovek. Pokud autoři dostojí všem svým slibům, měli bychom se setkat s velmi zábavnými bitvami obřích armád ve stylu perfektní série Total War.











Související články




Komentáře