Star Wolves 2

Hry | 09.07.07

Roku 2226 Impérium zažehnalo válku se svými dlouholetými nepřáteli. Kdopak se ale směje, když se druzí perou? Pokud jste hráli první díl <i>Star Wolves</i>, hádáte jistě správně – jsou to žoldácké frakce.





Roku 2226 Impérium zažehnalo válku se svými dlouholetými nepřáteli. Kdopak se ale směje, když se druzí perou? Pokud jste hráli první díl Star Wolves, hádáte jistě správně – jsou to žoldácké frakce.



Dovedete si představit kombinaci realtime strategie s prvky RPG, která se odehrává v temné prázdnotě vesmíru? Přesně takovou inovativní směsici žánrů předvedl vývojářský tým Xbow Software v zajímavém titulu Star Wolves. Klasické RTS mají zpravidla dějovou linii rozdělenou na mise a ani v tomto případě tomu nebylo jinak. Právě kvůli tomu, že první díl Star Wolves měl striktně určenou kontinuitu misí, upadla jeho strategická část brzy do stereotypu. Situaci zachraňovaly alespoň zábavné RPG prvky, díky nimž se hráči mohli těšit z upgradování vlastností postav nebo vylepšování svého vesmírného plavidla. Nové pokračování Star Wolves 2 se snaží původní herní koncept zdokonalit.



Ach, ten krásný vesmír...
Radikální změnu oproti prvnímu dílu představuje volnost pohybu. Podobně jako ve hře Mercenaries máte k dispozici hodně vedlejších guestů, které můžete plnit mimo hlavní dějovou linii. Ze začátku vám ale doporučujeme plnit jen primární mise, které vás naučí vše potřebné a jsou také slušně honorovány. Za získané peníze můžete využít RPG interface, dokupovat nové skill body a nové upgrady do lodi nebo také zainvestovat do arzenálu rozličných zbraní a dalších, velmi futuristických, doplňků a systémů. Záleží jen na vás, co se získanými penězi uděláte. V boji musíte především ochraňovat svojí mateřskou loď – když ji nepřítel vyřídí, je konec a boj musíte absolvovat znova. Save-pointů totiž existuje dost poskrovnu, proto je také velmi frustrující opakovat skoro vyhraný souboj s protivníky. Už jen kvůli hrozbě prohry byste měli loď rychle upgradovat, jinak je s vaším týmem a sličnými kočkami v ní, jistý konec.



Vesmírní vlci
Podobně jako v minulém dílu tvoří základní sestavu váš hlavní hrdina společně s namachrovaným kapitánem Acem. Přebal hry také zdobí postavičky Bryny a K.T., které mají ve hře na starost mateřskou loď. Tým můžete napěchovat až osmi členy, což je o dva více než v jedničce. Posádku obměňujete a doplňujete postupem času, jakmile narazíte na příslušnou vedlejší postavu – narazíte dokonce i na Rudého Korzára. U každého člena týmu máte možnost strategicky vylepšovat jeho základní prvky, tedy zmiňovanou palebnou sílu či třeba pokročilý radar. Vedlejší postavy jsou samozřejmě hratelné, proto se nemusíte bát, že by vám AI všechny ty upgrady schlamstnulo; naopak, využijete je vy. Drtivá většina lidiček, které v pustém vesmíru najdete, jsou lodní mechanici, prodavači v obchodech nebo třeba dělníci na ropné stanici. Všechny hratelné postavy plní svoje povinnosti velmi dobře a jejich hojný počet významně obohacuje hratelnost.



Z generace na generaci
Největším zklamáním jsou bohužel zbraně, které od předchozího dílu neprošly žádnou inovací. Autoři zbrojní arzenál pěkně odflákli – vlastně nechali starou nabídku z minula. Nijak nevylepšili ani stíhačky, jejichž funkce zůstávají stejné stejně jako rozličné systémy a styl letu. To znamená, že je Star Wolves 2 až na pár detailů úplně totožná s jedničkou. Na samotném hraní zamrzí zase zvláštně vyřešený přestup z vesmírné lokace do druhé, kde proskakujete warpovými branami mezi sektory. Jestliže se tedy chcete proletět až na druhou stranu galaxie, proskočíte hromadou těchto bran, což je v cestovním rauši dost nekomfortní – na druhou stranu nemá hra zase tak velké nároky na hardware. Nicméně celkově je vesmírné cestování docela fajn, neboť autoři vám ponechali skoro úplnou volnost pohybu – na každý úsek přesunu potřebujete určit směr letu a destinaci. Smůla je, že vesmír je dosti půstý a nevyplněný (koneckonců ve skutečnosti to tak bude, ale ve hře byste čekali něco trochu jiného) – sice uvidíte pár ropných stanic a obchodních federací, bohužel ale nejde jako v klasických RPG plnit kariéru nějákého obchodníka či zloděje.



Pusté jako vesmír sám
Závěrem tedy nezbývá než konstatovat, že hra je výborná pro hardcore fanoušky žánru, bohužel ale v mnoha ohledech mohla být dokonalejší a širokou masu asi příliš neosloví. S obrovským potenciálem se ponorka řítí ke dnu – poručík ale zavelel ,,Vyvětrat!“.



Jakub Vitásek

Hodnocení: 6,7
Žánr: vesmírná strategie/RPG
Výrobce: Xbow Software
Vydavatel: 1C Company
Distributor pro ČR: Cenega
Lokalizace: manuál, titulky
Cena: 289 Kč
Multiplayer: ne
Internet: games.1c.ru/starwolves2














Komentáře