Star Wars: The Old Republic - republika se vrací

Hry | 13.01.09

World of Warcraft vládne světu onlinovek už příliš dlouho. Na souboj ho teď ale vyzve velký konkurent, který má za sebou celé univerzum Hvězdných válek.





Hvězdné války patří bezesporu ke zlatému fondu světové kinematografie. Pravda, dnes už je na nich vrstvička prachu, kterou jen tak někdo neodhrne. Nové filmy už se nechystají, a tak bude celé univerzum spíše ztrácet na své slávě. V pamětech lidí ale zůstane navždy. A možná nejen tam. Studio BioWare totiž s podporou molochů Electronic Arts a LucasArts pracuje na perzistentním světě, který čerpá právě z Hvězdných válek. Jedno takové MMORPG už tu máme. Jmenuje se Star Wars: Galaxies, a přes nadějný začátek nakonec moc neuspělo. The Old Republic je tak druhým a snad i nadějnějším pokusem. Ostatně na internetových fórech se mluví dokonce o tom, že právě tento titul by mohl překonat World of Warcraft, nebo s ním alespoň hrát vyrovnanou partii. Naděje jsou totiž skutečně velké. Možná víte, že BioWare stojí za vynikajícím RPG Knights of the Old Republic. Po jejich vzoru zasadí Star Wars: The Old Republic do stejného období, tedy do kulis takzvané Staré republiky, která je na časové ose umístěna zhruba tři a půl tisíce let před první z filmů. To ale vůbec nevadí a nemusíte se bát, že byste nepoznávali místní reálie. Jen jsou v trochu odlišném světle. Ovšem konflikt mezi Republikou a Impériem tu samozřejmě nechybí. A přeneseně vzato je to i konflikt mezi rytíři řádu Jedi a Sithy. Avšak na začátku se dozvíte, že ne všichni Jediové jsou tak dobří, jak by měli být a naopak někteří Sithové se řídí silným kodexem věrnosti a jsou paradoxně správnější než Jediové. Bude to tedy věru zajímavý svět.

BioWare pro The Old Republic slibuje velmi propracovaný příběh. Ale není to ve spojení s MMO žánrem protimluv? Nikoliv. Tahle hra má být totiž opravdu pro všechny, tedy i pro ty, kdo zrovna příliš neholdují spolupráci s ostatními hráči. The Old Republic tak překvapivě půjde hrát víceméně jako klasická singleplayerová hra, kdy na sebe navazují úkoly hlavní příběhové linie, zatímco si z ní můžete odskočit na vedlejší questy. Ovšem zůstat osamocen by byla přece jen škoda. Dalších hráčů se v tomto světě jistě budou pohybovat tisíce a autoři chystají bohatý obsah i pro ně. Samozřejmě půjde o kolektivně plnitelné úkoly a nejrůznější šance na „raidy" apod. Hra je plánována s dlouhodobým výhledem, takže její náplň bude skutečně hutná.

 

Ostatně autoři tvrdí, že rozloha i obsah titulu mají být větší, než u všech jejich dosavadních her dohromady. A když se podíváte do historie studia, uvidíte tam pořádné kolosy, Baldurs Gate počínaje a Neverwinter Nights konče.

 

Vývojáři se nebojí ani dalšího silného tvrzení. Že prý příběh bude pro každého hráče úplně jiný. To slůvko úplně sice bereme s rezervou, jinak ale nemáme proč věřit. Karty totiž budou rozdány už prvotním výběrem, který nabídne hru jak za Republiku, tak za Impérium a k tomu dodá plejádu povolání. Každé z nich bude mít v určité kombinaci jiný dějový vývoj. K tomu si navíc hned na začátku musíte vybrat parťáka. Ale ne z živých hráčů, nýbrž řízeného umělou inteligencí. Ten bude vaším společníkem, pomocníkem a i poradcem zároveň. V průběhu hry ho můžete v lecjaké knajpě vyměnit za jiného a mělo by se dát ho i zradit. Tím tvůrci chtějí do hry vměsnat emotivní prvky. Ostatně, jak už jsme si řekli, hrdina se v tomhle světě může chovat jako hrdina, ale může sledovat i vlastní zištné zájmy a na ostatní se neohlížet. Také to přispěje k různým průběhům příběhů, stejně jako to, jak budete řešit jednotlivé úkoly. Trochu se bojíme, že se časem promění ve stereotyp, ale v BioWare se údajně snaží o maximální variabilitu. Po zkušenostech s jejich singleplayerovými RPG jim to věříme, ale dokáží si originalitu udržet v prakticky nikdy nekončícím projektu?

 

Kromě úkolů pro jednotlivce a pro skupinky se chystá také takzvané PvP, tedy boje hráčů proti hráčům. V přípravě jsou jak náhodné bitvy, kdy se setkají dvě skupinky Impéria a Republiky a pustí se do sebe. Ovšem v plánu jsou i bitvy obří, které budou dopředu ohlášeny a na něž se seběhnou hráči z celého okolí, takže půjde o vskutku galaktický konflikt. A propos galaxie. Zatím v tomto směru nepadlo mnoho určitého, ale objevily se náznaky, že by si hráči mohli obstarat své vesmírné stíhačky a vydat se bojovat i do kosmu. My si myslíme, že to v plánu sice je, ale pravděpodobně až pro jeden z rozšiřujících datadisků, jelikož by to znamenalo až příliš mnoho práce najednou.

Bojový systém má být maximálně dynamický a filmově vypadající, na druhou stranu se drží poměrně rigidního průběhu známého třeba z World of Warcraft, tedy naklikávání příkazů, které potom charaktery provádějí. Možná by nebylo na škodu posunout se více směrem k Age of Conan a přímému boji, ale snad to mají autoři dobře promyšlené. Určitou kontroverzi budí také grafické zpracování, jež je laděno lehce komiksově a ne tak realisticky jako Star Wars: Galaxies. Někomu se to líbí, jiný volá po změně. Ta už se ale pravděpodobně neodehraje.

 

To by však nemělo vadit, jelikož grafika je to poslední, co u tak velkého projektu hraje roli. Mnohem důležitější je otázka, zda autoři skutečně nabídnou tak atraktivní obsah, aby přilákali miliony hráčů a dokázali je udržet delší dobu, jako se to daří World of Warcraft? Troufáme si tvrdit, že výchozí pozici mají slušnou. Zkušené studio a známá značka - to snad ani lepší být nemůže. Snad to tedy klapne a budeme mít co do činění s opravdu komplexní a trvanlivou onlinovkou, která by univerzu Hvězdných válek zajistila nesmrtelnost.

 














Komentáře