Slavná akční série se vrací na bojiště 2. světové války.

Hry | 01.12.08

Call of Duty: World at War Šestého června byl poprvé novinářům v Londýně prezentován již pátý díl slavné...







Call of Duty: World at War

Šestého června byl poprvé novinářům v Londýně prezentován již pátý díl slavné válečné série Call of Duty, jenž ponese podtitul World at War. Nový díl se vrací na bojiště druhé světové války, neboť tvůrci si uvědomili, že tento světový konflikt není zdaleka tak vyčerpaný, jak se hodně lidí domnívá. V kampani za Američany se ocitneme na rozpálených bojištích někde v Tichomoří a společnost nám tudíž nebudou dělat frickové, nýbrž Japonci, kteří (byť je to možná udivující) byli ještě o dost surovější. Aby veškeré herní dění vypadalo opravdu autenticky, autoři si přizvali k vývoji veterána Franka Kearsyho, jenž je pro tvůrce doslova nevyčerpatelným pramenem informací. Kearsy vývojářům nejvíce pomohl v oblasti ztvárnění samotného nepřítele, který se choval poněkud jinak než ostatní řadoví vojáci.
Na záběrech z hraní bylo velmi dobře vidět, jak budou fungovat skripty, které jsou vlastně ikonou celé série. V nich nás čeká menší revoluce. Pochodujeme džunglí se svou jednotkou a když procházíme kolem vraku letadla, jeden ze spolubojovníků se podívá dovnitř. Za pár krátkých okamžiků pronese jedno sprosté slovíčko a razantně dodá: „Granáááát!“ Následuje oslnivý výbuch, ozve se píšťalka a kde se vzal, tu se vzal, podniká na nás útok minimálně tucet japonských vojáků s bajonety připevněnými na zbrani. Jsou již téměř u nás, ale naštěstí okusí, co dokáže rychlopalná puška v rukou starých mazáků. K vidění byli rovněž snipeři nepřítele, kteří potichoučku čekali na svou oběť v korunách palem. Kdo by odolal možnosti neudělat z nich pomocí plamenometu škvarky?
Byť zatím byla řeč pouze o jedné kampani, a to za Spojence, ve hře se objeví i další, a sice za Sověty. Na E3 se o ní autoři podrobně rozhovořili a z informací vcelku jasně vyplývá, že důraz bude kladen na atmosférické momenty. Nejlepším možným dojmem na nás však zapůsobila podpora kooperativního multiplayeru, v němž si singleplayerovou část hry projdeme až ve čtyřech hráčích. Grafické zpracování, stejně jako multiplayer, bylo převzato z Modern Warfare, ale to neznamená, že tvůrci nezapracovali i na mnoha změnách a úpravách. Znát je to zejména ve chvíli, kdy se zakoukáme na hladinu vody nebo když se staneme svědky nějakého výbuchu.














Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.