The Secret World - slibná a mytologií naplněná onlinovka

Hry | 15.04.09

Zkušené studio Funcom se rozhodlo přijít už se svou třetí onlinovkou. Ta vypadá opravdu slibně a je to úplně něco jiného, než na co jsme z tohoto žánru dosud zvyklí. Ponoříte se do mytologického světa plného tajemství, který se prolíná s tím reálným.





Norské vývojářské studio Funcom má u hráčů velice dobrý zvuk. Nejenže se zasloužilo o sérii kvalitních adventur v čele s The Longest Journey a Dreamfall, ale především patří k předním hráčům na poli masivně multiplayerových světů. Momentálně dokonce provozuje dva. Stařičké sci-fi Anarchy Online už sice spíše jen dožívá, ale stále ho hraje několik desítek hráčů, byť aktuální vývoj branže je už někde jinde. A nedávno vydaný Age of Conan se mezi hráči zapsal docela dobře, byť se od něj po fenomenálním začátku čekalo přece jen více. Ale Funcom rozhodně nelení a nežije z měsíčních poplatků. Naopak, už pracuje na své třetí onlinovce, která nese název The Secret World.



Je pravdou, že Funcom v minulých letech ohlásil hned několik nových MMORPG. Málokteré se ale dostalo přes preprodukční fázi - nepodařilo se zkrátka najít investory a projekty krachovaly. Podobně to vypadalo i s The Secret World, jenž byl ohlášen už v roce 2002, ale krátce poté ho autoři pozastavili. Zdálo se, že už o něm nikdy neuslyšíme - že to bude další oběť mohutných koles neúprosného herního průmyslu. Ale chyba lávky! O pět let později se objevila malá zmínka o tom, že se vývoj obnovuje. A dnes už máme v rukou první a ještě žhavé informace. Z nich vyplývá, že The Secret World rozhodně nebude další řadovou onlinovkou, ale něčím hodně svěžím. Něčím, na co se velmi těšíme.

 


Jak už název napovídá, značnou roli tu hraje jakýsi tajný svět. To ale na první pohled nepoznáte. Hra je totiž umístěna do naší reality - do měst, jako je Londýn, New York, Soul nebo Káhira. Zkrátka atraktivní lokace. Postavy v nich mají žít své obyčejné životy. Na toto „žití" v herní podobě jsme opravdu zvědaví. Zvládnou to autoři uhrát tak, aby to bylo zábavné - abychom jen nechodili na záchod a na nákup?

 


Druhou a jistě důležitější fází hry je potom aktivace jakýchsi speciálních schopností, které je třeba nejprve si dosud nespecifikovaným způsobem otevřít. Jedná se o paranormální schopnosti spojené s možností vidět jakousi jinou dimenzi. A tato dimenze je hodně bohatá na všemožné odkazy. Autoři se inspirovali u antických titánů, u vampýrů, ale třeba i v anglickém Stonehenge a mýtech kolem jeho vzniku. Je to zkrátka velmi atraktivní mix všemožných vlivů, který sice v reálném světě neexistuje, ale postavy, tedy hráči, ho vidí, jakoby byl skutečný.

 


Není třeba to kdovíjak komplikovat, i když to vypadá složitě. Tyto myšlenkové výlety mimo realitu jsou v podstatě jakýmisi úkolovými instancemi, do kterých se hráči budou vrhat. Má tu jít především o pořádný boj. Nebudou chybět klasické zbraně, ale nejvíce si užijete se speciálními schopnostmi. Zajímavé je, že je nebudete získávat postupně levelováním, ale v případě potřeby si je vyměníte za jiné. Tím autoři eliminují nutnost vytvářet nové postavy - všechno pojmete v rámci jedné.

 


Navíc tu nepůjde o nějaké úrovně na základě virtuálních zkušeností. Papírově budou všichni na stejné úrovni. Budou se zlepšovat pouze reálné schopnosti hráčů obstát v boji. Díky tomu se mohou do misí bok po boku pouštět veteráni i nováčci. A bojový systém, na tom si ve Funcomu dávají opravdu záležet. Má jít o přímé bitkaření, žádné zadávání příkazů a jejich nepřímé plnění.

 


Ačkoliv o hře zatím nevíme tolik, kolik bychom si přáli, jednoznačně tušíme, že se tu chystá něco hodně velkého. Primární platformou je samozřejmě počítač, ale Funcom chce toto potenciálně hitové MMORPG přivést i na Xbox 360, kde dosud pořádná onlinovka chybí. A byť se ještě před několika lety zdálo, že je tento projekt zapomenut, dnes se může těšit z opravdu tučného rozpočtu, ve kterém se najde dostatek prostředků na dabing stovkou profesionálních herců. Také technické zpracování má být vynikající. Termín vydání ani další detaily zatím známy nejsou. Více bychom se měli dozvědět ale už na červnové E3.

 














Komentáře