Rise of the Argonauts

Hry | 27.01.08

Adonis, přeměněný v krvelačného divočáka, zaútočil na skupinu. Herkules se útoku šikovně vyhnul a vzápětí chytil netvora za jeho dlouhé kly. V tu chvíli přiskočil z boku Jáson a bodal do té nestvůry, co mu síly stačily. Přerostlá potvora padla k zemi mrtvá…





Adonis, přeměněný v obrovského krvelačného divočáka, zaútočil na skupinu. Herkules se útoku šikovně vyhnul a vzápětí chytil rozměrného netvora za jeho dlouhé kly. V tu chvíli přiskočil z boku Jáson a bodal do té nestvůry, co mu síly stačily. Jak Jásona tak Herkula kryla z dálky obratná lučištnice Atlanta. Přerostlá potvora padla k zemi mrtvá…



Odstavec, který jste právě dočetli není naší interpretací staré řecké báje o Jásonovi a Argonautech, nýbrž suchým popisem aktuální bojové scény z nadcházející hry Rise of the Argonauts. Akční RPG, jež vytváří studio Liquid Entertainment ve spolupráci s Codemasters, se sice odehrává na motivech slavného řeckého mýtu, ovšem volně přizpůsobeného tak, aby vývojářům více vyhovoval k odvyprávění vlastního příběhu. V tom původním starořeckém se Jáson vydává hledat zlaté rouno, protože tomu tak chce jeho zlý strýc Pelias, který doufá v to, že Jáson při plnění mise zemře. V digitálním předělávce starověké klasiky se Jáson také vydává na riskantní honbu za zlatým rounem, nicméně ho k tomu ženou jiné popudy. Jeho snoubenka byla zrádně zavražděna a on se tak vydává získat posvátný a mýty opředený předmět, který jako jediný může jeho milou opět vzkřísit.



Vaše putování v roli neohroženého Jásona začíná na lodi Argo, která vám poslouží nejen jako vhodný dopravní prostředek k přilehlým patnácti ostrovům čekajícím na váš průzkum, ale též se honosná galéra uplatní jako vaše hlavní základna. Postupem času se budou na lodi sdružovat různé neutrální postavy jako kováři, kněží a ostatní užitečné profese, u nichž si budete moci nakoupit lepší vybavení, zbraně či léčivé lektvary a další nezbytnosti každého profesionálního likvidátora nestvůr.



„Dočkat bychom se měli velkolepého krvavého divadla, jemuž bude vládnout dokonalá choreografie postav.“



Základem a hlavním hnacím motorem každé akční RPG hry není samozřejmě jen kvalitní scénář, ale zejména boj. Výjimkou v tomto směru nebude ani Rise of the Argonauts. Soubojový systém se odehrává v reálném čase a je vyřešen naprosto ojedinělým způsobem, jak vám níže vysvětlíme. Nejprve si ale Jáson musí zvolit dva věrné kamarády, kteří mu budou v lítých bitkách, kterých nebude zrovna málo, krýt záda a jinak asistovat v cestě za vysněným zlatým cílem. Z úvodního odstavce jste se dozvěděli, že Jásonovi může pomáhat Herkules a Atlanta, ale samozřejmě si své pomocníky budete moci vybrat z celé řady slavných jmen antických reků, Achilleem počínaje a Odysseem konče. Podle tvůrců bude mít každá postava jiné dovednosti a vlastnosti, tudíž odlišný způsob boje, takže bude na místě volit své kumpány prozíravě.



Zajímavé je, že své kamarády ve zbrani neovládáte přímo, neboť o jejich úplnou soběstačnost se stará umělá inteligence. Aby však vaše dobrodružství nebylo nudné a všechny potvory neposekal počítač, budete moci svým vlastním bitevním chováním ovlivnit následné akce vašich spolubojovníků. Chcete příklad? Tak třeba Herkules, pokud bude od vás dostatečně vzdálen, se vám nebude plést pod meč a naopak zcela dle své libovůle holýma rukama trhat nepřátelům hlavy a údy. Pokud se však k němu Jáson během bitevní vřavy přiblíží, Herkules bleskurychle změní strategii a protivníka chytne do klinče, čímž ho znehybní a Jáson tak může nestvůru proklát svým kopím.



Grafika hry vypadá naprosto úža….moment. Tady není třeba abychom pěli nějaké chvalozpěvy, stačí když se jen letmo mrknete na přiložené obrázky a bude vám jasné, jaká pastva pro oči na nás v podobě Rise of the Argonauts čeká. Grafické orgie si užijeme hlavně během soubojů. Dočkat bychom se měli velkolepého krvavého divadla, jemuž bude vládnout dokonalá choreografie postav. Tvůrci zašli dokonce tak daleko, že oproti ostatním běžným RPG hrám osekali hru o téměř veškeré prvky, které by mohly téměř filmový prožitek rušit. Nepřátelé tak nebudou mít nad hlavou tradiční ukazatele životů, stejně jako vaše postava bude postrádat informace o lahvičkách, kouzlech, zbraních atp. To v jakém fyzickém stádiu se váš soupeř zrovna nachází poznáte z toho, jak moc je zbrocen krví. Každý sek a úder se na jeho těle projeví efektní animací. Tomuto systému bude nahrávat i ovládání Jásona, neboť budete moci vést své údery na konkrétní části těla.

Můžeme se tak těšit na spádné RPG, které nás uchvátí detailními animacemi a grafikou, stejně jako osvědčeným příběhem.Vývojář Liquid Entertainment a distributor Codemasters nám podle svých slov přinesou co nejvíce realistický zážitek z antického bitevního pole. To jak se jim jejich originální nápady postavené na tradičních principech RPG žánru podaří zrealizovat, se dozvíme nejdříve začátkem příštího roku, kdy má Rise of the Argonauts vyjít.

Žánr: akční RPG Výrobce: Liquid Entertainment Vydavatel: Codemasters Multiplayer: ano Datum vydání: 1. polovina 2008 Internet: www.codemasters.com/argonauts














Komentáře