Red Dead: Redemption

Hry | 11.01.10

Jste již unavení z města, které nikdy nespí? Z věčně proudících aut a štěkání automatických zbraní? Vyměnili byste je za poklidné prérie, poletující chomáče chrastí a dvojici revolerů? Rockstar vám dá možnost...





Divoký západ je úžasné prostředí pro hru. Bandy neurvalých desperádů, zákon, který prakticky neexistuje, kolty proklatě nízko, doutnající cigára v křivých koutcích, pohřebáci těšící se na každý pistolnický duel... Je až k nevíře, že se z tohoto období urodilo tak málo her. Je sice pravda, že téměř každá z nich je výborná, takže se kvantita vyvažuje kvalitou, ale přesto by hernímu průmyslu určitě neuškodilo méně Druhé světové války a více prérijních konfliktů bez hlavního záporáka s německým přízvukem. K podobnému závěru došli i vývojáři z Rockstaru a mezitím, co určitě pod přísným utajením pracují na pátém GTA, chystají druhý díl westernové akce Red Dead.



I když by se podle názvu dal Redemption považovat za nástupce Red Dead: Revolver, pravda je taková, že obě hry toho mají pramálo společného. Mezitím, co Revolver v kořenech vlastně ani nebyla původní hra Rockstaru a jednalo se spíš o klasickou úrovňovku z divokého západu, Redemption už Rockstar nezapře a jde si vlastní cestou. Úrovně jsou totiž nahrazeny volným světem v duchu GTA a podle vývojářů, je to největší herní plocha, jaká byla kdy vytvořena. Je sice pravda, že velikost není u herního světa vše, ale podle informací zasvěcených si toho jsou vědomi i autoři a patřičně si s ním hrají.



Ať už vás tedy nohy vašeho oddaného oře zanesou kamkoliv, vždy tam bude něco zajímavého. Městečky začínaje, doly konče. Dokonce ani ty pusté savany by nemusely být tak pusté, jak by se na první pohled mohlo zdát, a to hlavně díky náhodným a dynamicky se generujícím úkolům. Aby toho nebylo málo, má svět Redemptionu opravdu žít. Oproti sérii GTA, v níž město prostě nikdy nespí, zde bude mít všechno svůj čas. Podobně jako v open-world RPG se budou zavírat obchody, každý charakter bude mít svůj vlastní koloběh činností... Zkrátka - přesně tak, jak to kdysi bylo.



Celou hru strávíte v kůži Johna Marstena, který se jednoho dne dostane do značně svízelné situace a je nucen lovit členy gangu, který sám svého času vedl. Ovšem jak k tomuto úkolu budete přistupovat už je jen na vás. Jak jistě z textu vyplynulo, herní plocha bude nacpaná nejrůznějšími vedlejšími questy a jinými činnostmi, kterým rádi věnujete svůj volný čas. Pokud se však necháte moc unést a začnete přepadávat konvoje, loupit a vraždit, může se vaše podobizna velmi rychle ocitnout na loveckých plakátech všude, kam jen vaše oko dohlédne. V takových případech na vás budou uspořádány hony lovců odměn a jedinou vaší spásou bude vlastnoruční vyplacení odměny za vaši hlavu.



Mno, a když jsme u toho loupení a zabíjení všeobecně, bylo by dobré věnovat pár řádek i přislíbenému arzenálu. Připravit se samozřejmě můžete na celou plejádu nejrůznějších pistolí, pušek, opakovaček a brokovnicí. Nemalou roli bude hrát i prozatím značně podceňované laso, s nímž si budete moct strhávat padouchy z koní, svazovat své oběti...


Po technické stránce se Redemption nebude mít za co stydět. Je sice pravda, že je poháněn RAGE enginem, na němž běží i čtvrté GTA, ale už z obrázků se dá odtušit, že se na něm hodně zapracovalo a hra podle toho také vypadá. Výhledy jsou dech-beroucí, města správně „zaprášená“, charaktery hrubé a surové. Přítomen bude i fyzikální engine Euphoria, díky němuž je hra až nevěřícně reálná, což oceníte hlavně při výše zmíněném strhávání nepřátel z koní a tak podobně.

Pokud půjdou práce podle očekávání, mohlo by Red Dead: Redemption spatřit světlo světa někdy koncem letošního dubna. Majitelé Xbox 360 a PS3 se už tedy pomalu mohou začít těšit.

Video:














Komentáře