První detailní informace o akci Enter the Matrix

Hry | 30.12.02

Shiny Entertainment se konečně rozpovídali o jejich očekávané akci...





15. května 2003 bude ten slavný den, kdy na plátnech kin poprvé zazáří známé filmové hvězdy v očekávaném pokračování akčního trháku Matrix. Tentýž den se však krom Matrix Reloaded objeví i počítačová hra Enter the Matrix, vyvíjená týmem Shiny Entertainment a vydávaná společností Infogrames. Půjde o akci pro jednoho nebo dva hráče a dočkají se jí jak majitelé PC, tak i konzolí nové generace PlayStation 2, Xbox a GameCube. Děj nebude kopírovat první ani druhý film, ale bude je svým způsobem doplňovat a rozvíjet. Autoři úzce spolupracují nejen se samotnými bratry Wachowskými, ale též s mnoha dalšími lidmi, kteří se na natáčení filmových zpracování podíleli. Enter the Matrix například nabídne téměř hodinu exklusivních a doposud neviděných filmových sekvencí, které budou prý již tak našláplou akci doplňovat. Na namlouvání postav se podíleli skuteční herci, a tak jistě oceníme hlas skutečného Nea (Keanu Reeves), Trinity (Carrie-Anne Moss), Morphea (Lawrence Fishburne), agenta Smithe (Hugo Weaving), Niobe (Jada Pinkett Smith), Ghosta (Anthony Wong), Sparkse (Lachy Hulme) a Persephone (Monica Bellucci).



Na začátku hry si vybereme jednu ze dvou postav (Niobe a Ghost), se kterou budeme dále procházet celou hrou. Děj se bude za každou z nich odvíjet trochu jiným směrem, takže se po dokončení hry budeme moci vrhnout znovu do akce, vstříc novým zážitkům. Jak jsem uvedl již na začátku, autoři se rozhodli i pro podporu více hráčů, a tak si ještě více zábavy užijeme v kooperativním módu s přáteli. Na hru budeme nahlížet z pohledu třetí osoby, což je zřejmé i ze zveřejněných screenshotů. Krom speciálních úhybů a podobných vychytávek, nad nimiž jsme žasli při sledování Matrixu, budeme využívat více než dvaceti smrtících zbraní. Enter the Matrix ale nebude jen o přestřelkách a efektních kung-fu soubojích. Na programu jsou i různé honičky, při kterých se nám hladina adrenalinu jistě nebezpečně zvedne.



Co se audiovizuálního zpracování týče, zatím toho moc známo není. O namluvení postav jsem se již zmínil a též jsem uvedl spolupráci vývojářů hry s tvůrci obou filmů. Výsledkem by podle slov autorů měl být autentický, fotorealistický, matrixovský vzhled, jehož pravé kvality poznáme až ve chvíli, kdy shlédneme i nový film. Mnohdy se totiž i ve hře dostaneme do situací, které budou řešit známé postavy ve filmu. Po veškeré té chvále se však přeci jen obávám toho, aby Enter the Matrix nedopadl stejně jako většina her tvořených na motivy úspěšných filmových trháků. V případě Shiny Entertainment mi však něco říká, že tentokrát bychom mohli být konečně spokojeni.











Související články




Komentáře