NHL 10

Hry | 20.10.09

Jágr v Omsku, Hašek v Pardubicích, generace zlatých hochů z Nagana se vytratila z podvědomí – bude nás vůbec NHL ještě bavit?





A to si pište, že nás bude bavit! Co taková jména jako Eliáš, Havlát, Michálek nebo Prospal? Či vycházející hvězdy jako Voráček, Krejčí nebo stále více poutající pozornost gólman Pavelec? Tahle jména dávají dobrý předpoklad, že kanadsko-americký hokej nás bude stále bavit! A co se změnilo v samotném simulátoru od EA?


Minulý ročník NHL sklízel jeden úspěch za druhým, a tak se čekalo, že pokračování bude ještě lepší. Série NHL získala za poslední dva roky celkem 19 cen za sportovní hru roku a nyní vstupuje do nové éry. Obsahuje vylepšení herního systému, zajišťující nové standardy tvrdosti a psychického tlaku v zápasech playoff na ledě i v ochozech stadionů. Celkem se jedná o více než 200 úprav, jejichž cílem je věrněji napodobit dovednosti a finesy, které fanoušci mohou vidět při sledování zápasů playoff NHL.

I když je úprav spousta, vyzvedneme ty dvě nejdůležitější – nový systém bitek a implementace hry u mantinelů. Asi se shodneme, že hru u mantinelu jsme chtěli vidět už v předchozích ročnících, ale i tak dáváme EA plus, že konečně vyslyšelo prosby fanoušků a tuto dovednost doplnilo do letošního ročníku. Samotné přikrytí puku, či přišpendlení protivníka na mantinel ve hře funguje velmi snadno a také usnadní některé herní situace – hru v oslabení, nutnost střídání, atd. S pomocí zbrusu nového fyzikálního enginu soubojů u hrazení mohou hráči použít své tělo k odclonění puku a přikopnout ho spoluhráči. Větší a silnější hráči přirazí soupeře na mantinel a nadšení fanoušci bouchají z druhé strany do plexiskla - stejně jako ve skutečnosti. Bravo, tento herní aspekt dává hře ještě větší autentičnost.


Druhá nejdůležitější úprava, bitky z pohledu první osoby, umožňuje hráčům zasazovat údery stejně, jako to dělají vyhlášení bitkaři týmů NHL. Zažijí, jaké to je stát na ledě v bruslích a ohánět se pěstmi v nekompromisním souboji. Dokonce i po přerušení hry není problém dohrávat soupeře – můžete zasazovat tvrdé údery, šťouchat hokejkou protivníka tak, aby si toho rozhodčí nevšimnul, či „opruzovat“ gólmana před brankou (Sean Avery by mohl vyprávět). Dle EA má vyhraná bitka nabudit spoluhráče, probudit diváky v hledišti a změnit dosavadní průběh hry – což nám z dosavadního hraní ani tolik nepřijde (asi jsme suchaři a moc velcí remcalové).


Hra má také dva nové herní módy - Battle for the Cup a Be A GM (a také znovunavrácený playoff mód, který nám minulý rok tolik chyběl pro hraní více hráčů najednou). První je vlastně starý známý Dynasty mód a druhý je tím, čím bylo Be A Pro minulý rok. Podobně jako v BAP začínáte jako „bažant“ na farmě a snažíte se propracovat skrz sérii různých hodností tím, že plníte různé úkoly. Nový mód, Battle for the Cup, samozřejmě není pouze kopií starého dynasty módu, ale je mnohem propracovanější a vy se cítíte jako opravdový manažer. Události, jako drafty, jsou mnohem závislejší na tom, zdali necháte ostatním týmům informace o tom, s kým obchodujete a zdali se každé kolo budete pokoušet si někoho koupit.

Opomenout nesmíme ani nový systém přihrávek s rozsahem 360°, který nabízí plnou kontrolu nad rychlostí a směrem pasů. Hráči mají možnost přihrávat o mantinel nebo posílat puky do prostoru pro najíždějící spoluhráče.


I když NHL 10 můžeme nazvat nejlepším hokejovým simulátorem, najdeme zde i pár malých chybiček. Klasicky jde o gólmany, kteří dokážou vytvořit někdy neuvěřitelný kiks (zejména co se týká pokrytí puku před brankou), či druhá strana mince, že jim za boha nemůžete dát gól – prostě vyváženost zákroku není ideální. Nejsme spokojeni ani s hrou proti počítači.  I když UI počítače doznala několik vylepšení, je jeho hra příliš stereotypní a přechod do útočného pásma má vlastně jen ve dvou variantách. Spokojeni ani nemůžeme být s tím, že někdy hráč úplně zamrzne a nelze s ním hnout.


PRO: Zase o kus lepší, než předchozí ročník, systém bitek, hra u mantinelu, celkem aktuální soupisky, fyzika puku

PROTI: Gólmani, golmáni a zase gólmáni, stereotypní počínání útočných akcí od počítače

HODNOCENÍ: 85%

 














Komentáře