Mercenaries 2: World in Flames

Hry | 10.08.07

Venezuela zmítaná vojenským konfliktem, to je ráj pro námezdní žoldáky! Druhý díl akční hry <i>Mercenaries </i> vám umožní zapojit se v těchto končinách do nebezpečných bojových operací.





Venezuela zmítaná vojenským konfliktem, to je ráj pro námezdní žoldáky!



Titul Mercenaries nejspíš pravověrným pécéčkářům mnoho neřekne, i když akčně zaměření konzolisté při zmínce o této hře nadšeně poskočí. Před dvěma lety vydaný kousek totiž na PS2 a Xboxu patřil k nejzajímavějším střílečkám, zejména díky kombinaci totální destrukce se solidní volností projevující se v možnosti plnit na otevřeném území úkoly pro různé, navzájem znepřátelené frakce.



Ve druhém díle Žoldáků se podíváme do Venezuely zmítané ropnou krizí. Na rozdíl od prvního dílu zde najdeme i větší osobní zainteresovanost ústředních protagonistů, která se dříve omezovala v podstatě jen na chuť vydělat na vyhroceném konfliktu co nejvíce peněz. V úvodu hry dostává hlavní hrdina zakázku od tajemného chlapíka honosícího se telenovelovským jménem Ramon Solana. Ten ovšem našeho nájemného vojáka po splnění úkolu bez skrupulí zradí… a hlavní zápletka, neboli pomsta s velkým P, je na světě. Nežli se vám proradný Ramon dostane do rukou, projdete celou řadou nebezpečných akcí, které je možno opět plnit pro různé frakce, od vládních organizací přes síly OSN a vojenské guerilly až po petrolejářské společnosti. Na první pohled tak může herní mechanismus trochu připomínat nepříliš vydařený Boling Point, zasazený rovněž do jihoamerického prostředí a stavící mimo jiné právě na plnění úkolů pro různé skupiny. Doufejme ale, že zde podobnost končí a Mercenaries 2 budou hrou po všech stránkách vymakanější. A vše tomu zatím nasvědčuje.



S tím, pro koho budete pracovat, se samozřejmě mění vztahy s ostatními velkými hráči. Například pomáháním pirátům si samozřejmě přílišný obdiv venezuelské armády nezískáte, a naopak. Autoři ale akčně naladěné hráče uklidňují tím, že tyto politické aspekty hry budou naprosto v menšině, opravdu by mělo jít o čistou akci. O tom svědčí i slova jednoho z producentů, podle kterého cokoliv, co nelze vyhodit do povětří, do hry nepatří. To věkový rating hry zrovna nesnižuje, což ovšem většině pařanů vůbec nevadí, ba naopak. Destrukce okolí by měla být téměř neomezená, většina vehiklů při zásahu příslušnou zbraní vybuchuje a ničí okolí… což je nejen efektní, ale mnohdy i efektivní, jelikož pokud se vám třeba podaří nalákat oddíl nepřátelských vojáků k zaparkované cisterně s naftou a následně do ní šikovně střelit, ušetříte si jednou ranou zdlouhavou přestřelku.



Herní svět by měl být tvořen cca šedesáti čtyřmi kilometry čtverečními džunglí, pláží, vesnic a měst, přičemž dva posledně jmenované typy lokalit budou hustě osídlené civilisty. Ti ve hře nebudou jen tak pro okrasu, ale při svých zběsilých akcích byste měli dávat pozor na to, aby zbytečně nedošli k úhoně. Smrt nevinných občanů sice neznamená konec hry, nicméně ztráty mezi obyvatelstvem a velké škody na jejich majetku mohou vést ke zhoršení vašich vztahů s některými frakcemi a omezení výběru misí. Na druhou stranu s nepřáteli v rukavičkách jednat nemusíte, však oni by vás měli také řádně potrápit díky údajně vyspělé umělé inteligenci. Chování protivníků by mělo zahrnovat třeba i možnost obsazení vámi opuštěného dopravního nebo bojového prostředku. Těch bude mimochodem ve hře požehnaně, a kromě vozítek všeho druhu si také zalétáte – a to jak s vrtulníkem, tak třeba s bojovým stíhačem Harrier. A je jasné, že třeba zničit most bude o něco snazší s pomocí vojenského letounu nežli doběhnout k cíli po svých a položit výbušninu. Ovládání některých strojů by mělo být řešeno jako jakási drobná minihra, kdo se s ní ovšem nebude chtít otravovat a pocítí pouze potřebu rychlého přesunu, může využít i instantní přesun mezi několika význačnými body herního světa.



Kdo hrál první díl této akční hry, dobře ví, že v ní bylo na výběr kromě hlavního protagonisty – Švéda Mattiase Nielssena – hned několik žoldáků, se kterými jste se do plnění akcí mohli pustit. Kromě základního výběru bude dvojka obohacena i o možnost přibrat do party další námezdní vojáky, což zní opravdu zajímavě. Graficky titul zatím vypadá velice dobře, přičemž vypuštěné screenshoty nás utvrzují, že půjde o next-gen hru. Těšit se mohou majitelé PS3 a Xboxu360, a naštěstí i PC hráči. Titul by měl být připraven na letošní předvánoční trh, a na své si údajně přijdou i příznivci multiplayeru.



Jiří Sládek (autor je manažerem magazínů portálu Centrum.cz)



Žánr: vojenská akce
Výrobce: Pandemic Studios
Vydavatel: Electronic Arts
Multiplayer: ano
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2007
Internet: www.mercs2.com














Komentáře