Max Payne 3

Hry | 15.01.10

Rockstar se rozhodl oživit herní noirovou legendu. Ostříhal jí vlasy, nechal narůst vousy, oblékl ji do hader, které by mohly sloužit jako biologická zbraň a vyvrhl ji v Sao Paulu.





Pokud jste pozorně sledovali závěrečné titulky druhého Maxe Payna, zcela jistě vám neunikla poslední věta, která předběžně oznamovala, že dobrodružství tohoto muže, jehož ochranná známka hlásá, že už nemá co ztratit, ještě neskončilo. Přesto bychom se nedivili, kdyby většina z vás, stejně Maxe pustila z hlavy, jelikož jeho rodné Remedy od jeho posledního dobrodružství stále pracuje na svém hororovém thrilleru Alan Wake. O Maxovi nebylo od roku 2003 slyšet a na obzoru se stále nic nerýsovalo, v čemž uviděl příležitost Rockstar. Věci nakonec vyústily v prodej práv právě těmto vývojářům a ti se pustili do tvorby pokračování.



Když byl nový Max oznámen, nejednomu z nás to vyrazilo dech, a to nejen nostalgickým šokem. Rockstar se totiž rozhodl ke spoustě drastických změn, které se nutně musely projevit a pravda je taková, že si pro hru můžete vymyslet jakýkoliv přívlastek, ale nemůžete ji označit za podobnou předchozím dílům...

Děj se odehrává dvanáct let po tragických událostech dvojky. Max během tohoto období temna propadl alkoholismu a závislosti na lécích proti bolesti. Zapíjení prášků alkoholem se mu samozřejmě podepsalo i na psychice a tak celkově - Max byl troska. Ve snaze odtrhnout se od New Yorku plného bolestivých vzpomínek odcestoval do Sao Paula, a díky pochybným kontaktům skončil v ochrance jedné z bohatých rodin. Tady veškeré informace o příběhu končí. Rockstar je úmyslně drží pod pokličkou, protože si moc dobře uvědomuje, že to bude právě příběh, který ke hře nakonec přiláká spoustu skeptických fanoušků původních dílů.



Většina z nich totiž bude vůči trojce chovat velkou nedůvěru z důvodu obav ohledně atmosféry. První dva díly byly ztělesněním noiru. Věčně deštivé město, zlo, nenávist, zmar a smrt číhající na každém kroku. Temný styl vyprávění a celkově hodně nízko položená barevná paleta z nich dělaly dech beroucí zážitek. Něčeho takového se v exotickém Sao Paulu bude dosahovat jen těžko - už jen kvůli tamějšímu koloritu... Přesto se Rockstar dušuje, že i v takovémto prostředí se jim podaří noirovou atmosféru navodit. To, co prý přes exotický háv nevidíme, je tamější úroveň „rozkladu“. Prý stačí túra po jednom z místních slumů, označovaných jako „favela“, a hned si nakreslíme ten pravý obrázek. Všeobecná chudoba mísící se s drogami, působením gangů, všudypřítomnou korupcí a zmarem toho nejhrubšího zrna podle všeho dokáže zapůsobit přinejmenším stejně intenzivně jako plačtivý New York... Obzvláště během nočních výletů v dešti.

Rockstar si je vědom toho, že postavit dostatečně silnou atmosféru v Sao Paulu, je velká výzva, a proto do onoho města vyslal své „výzkumníky“. Zkoumalo se úplně vše, od stavebních materiálů slumů, přes konstrukce chatrčí až po oblečení tamějších obyvatel. Zašlo se prý až tak daleko, že byly díky scanovací technice pořízeny 3D snímky okolí a nejrůznějších objektů. Věřme tedy, že Rockstar ví, co dělá.



Podobně jako s atmosférou jsou si jistí i s akční hratelností, která se také nutně musela změnit. Ne sice od kořenů, ale i tak. Ve hře je totiž přítomen fyzikální engine Euphoria, který jakékoliv akci dodává zcela jiný rozměr. Max je proto schopen, i vzhledem ke svému stavu, docela efektních parádiček. Aby toho nebylo málo, bude mu asistovat systém krytí. Nemusíme se však prý bát, že se celá hra zvrhne v kolotoč skryj se-střílej-utíkej-skryj se. Systém krytí je přítomen, ale hra na něm není postavena. Pokud se tedy raději schováváte za bullet-time, nic vám v tom nebude bránit.



Apropos, když jsme u toho bullet-timu, je nutno podotknout, že i s ním si Rockstaři pohrávají a snaží se z něj vymáčknout co možná nejvíc. Zpomalení bude proto opravdu labužnické a my si díky němu budeme moct vychutnávat každý detail přestřelky. Natahováním závěrů zbraní začínaje a sprškami nábojnic konče. Podrobnější informace o změnách ve zpomalení času si autoři ze zjevných důvodů nechávají pro sebe.

Vzhledem k tomu, že je přítomna Euphoria, snad nikoho z vás asi nepřekvapí, že i třetí Max běží na  RAGE enginu - stejně jako GTA IV, nebo Red Dead: Redemption - a opět se potvrzuje, že se jedná o engine opravdu mocný. Detaily, které dokáže vykreslovat, jsou neskutečné a vůbec... Hra vypadá  opravdu nádherně.



Závěrem si ještě neodpustíme jedno malé bodnutí do zad všem fanouškům prvních dvou dílů. Rockstar totiž z postu Maxova dabéra odvolal Jamese McCaffreyho, protože prý nedokáže dost dobře namluvit onu devastaci, jíž si hlavní hrdina prošel. Jméno jeho nástupce zatím není známo, ale podle zvyků Rockstaru to nebude nikdo moc známý.

Max Payne 3 byl ohlášen již na konec minulého roku a momentálně je posunut na třetí kvartál roku letošního. A jelikož vydání během prázdnin moc nevěříme, tipujeme ho spíš na letošní Vánoce. Prozatím byly ohlášeny verze pro PC, PS3 a X360.


Slideshow:















Komentáře