L.A. Noire – detektivem ve čtyřicátých letech

Hry | 11.01.11

Bylo ticho tolik let od oznámení vývoje, že jsme si už mysleli, že tento titul stihnul stejný osud, jako dalšího Duka Nukema. Toho se však nemusíme vůbec bát, jsou zde totiž nové informace.





Čtyřicátá léta, Los Angeles v rozkvětu, zmanipulovatelní policisté a rostoucí kriminalita. To je nádech chystaného L.A. Noire, které už nám tvůrci z Rockstaru slibují dlouho: po několika letech pochybností nás však vlnou videí a obrázků ujistili, že se na hru stále můžeme těšit. Co všechno tedy můžeme čekat? Možnost být zkorumpovaným policistou, zabíjejícím prostitutky a přejíždějícím chodce? Budete překvapeni, ale to ani zdaleka.

Rockstar totiž slibuje úplně jiný zážitek z hraní, než jakého jsme si až do teď užívali v Grand Theft Auto či novějším Red Dead Redemption. Zahrajeme si za policistu jménem Cole Phelps, jenž jako válečný veterán nastupuje na policii a chystá se oddělení pomoci hlavně v rámci špatné pověsti. To jej zavede hluboko do zapáchajících vod korupce a temných stránek vlastní minulosti, jež vyjde na povrch zhruba v půlce příběhu hry.

Čím více důkazů, tím jednoduší odhalení

Nejzajímavějším faktorem hry však pravděpodobně bude inovativní pojetí hratelnosti, která bude tentokrát spíše adventurová. Na staré „klikačky“ ve stylu Tonyho Vočka nicméně zapomeňte, pořád se prý totiž hráčům dostane potřebná dávka akčních scén a prostoru pro pobíhání po městě. Nečekejte však úplné GTA, jelikož tentokrát se nedočkáme žádných vedlejších misí či mini her: vývojáři tím chtějí docílit toho, že hráče nebude od hlavní dějové linky nic příliš znervózňovat. Město i přesto půjde procházet, pozorovat lidi, nasávat atmosféru a prohlížet památky.

V rámci hlavní příběhové linie se kromě adventurních prvků prý můžeme těšit i na vyslýchání zadržených, a to za použití intuice a detailního pozorování emocí. Herci, kteří představují postavy v L.A. Noire, byly totiž nasnímáni speciální skenovací technikou digitální vizualizace, což přidá grafice ve hře detailní zobrazení obličejových svalů a různorodých cuknutí z nervozity. To je, co se týče her pod Rockstarem, dalo by se říct, revoluční. Stejně tak zajímavé bude i shromažďování důkazů a následné prokazování viny obžalovaného, přičemž k usvědčení nepovede pouze jedna cesta.

 

Snad se čekání vyplatí

Pokud však nejste přímo detektivy, nezoufejte: přestřelek zde bude rovněž celkem hojně. Systém zaměřování by měl být podobný tomu, který známe z hitů jako avizované GTA či RDR, a chybět by neměl ani propracovaný režim ručního boje nablízko.

Blízko je také datum vydání, jež je stanoveno na abstraktní termín „duben 2011“ – pokud ho teda Rockstar opět na poslední chvíli nezmění. Rozhodně je na co, titul vyjde na platformy PlayStation 3, Xbox 360 a PC. O dalších informacích v rámci hry vás budeme v průběhu čekání informovat.














Komentáře