I am Alive - máte rádi katastrofy?

Hry | 14.02.09

Máte už dost tradičních akcí? Tak co si vyzkoušet skvěle vypadající titul, ve kterém bojujete hlavně proti důsledkům přírodní katastrofy – zemětřesení!





 

Vydavatelský dům Ubisoft je v poslední době znám sérií skutečně kvalitních titulů, které nutně nečerpaly ze zavedených značek. Tahle firma se více než jiné snaží přivádět na trh zcela nové, neozkoušené koncepty. Jmenujme například Tom Clancys EndWar nebo jeden z největších úspěchů, který nesl název Assasins Creed. Právě v jeho šlépějích by mělo I am Alive kráčet, byť samozřejmě vychází ze zcela odlišného prostředí. Obě hry by si měly být podobné mírou detailů, jaká je věnována novým prvkům v nich představených. Také I am Alive je zcela novou značkou, ovšem Ubisoft dobře ví, jak to udělat, aby si jí všimly davy. Představí zkrátka hodně atraktivní koncept. A také vytáhne sličnou producentku Jade Raymond. O ní se zprvu hovořilo jako o osobě, která bude I am Alive zaštiťovat. Pravděpodobně šlo ale jen o reklamní tah, kterým byla přilákána prvotní pozornost. Jade se totiž ve skutečnosti o projekt nestará. To ale vůbec nevadí. Tahle hra vypadá dobře i bez ní.

Může za to především nápad, ze kterého titul vychází. Odehrává se v blízké budoucnosti a představuje velkou katastrofu pro lidstvo. Kdo si ale v této chvíli představil invazi mimozemšťanů, je vedle, jak ta jedle. S tímhle by už dneska velký projekt nepochodil. Naopak, co jsme tu ještě neměli, to je věrohodné zpracování přírodní katastrofy, konkrétně zemětřesení. A to takového, jaké lidstvo nepamatuje a jaké nedokáže ani zařadit na pověstnou Richterovu stupnici. Hráč bude celou událost sledovat z pozice hlavního hrdiny Adama Collinse, klasického „self-made mana" z Chicaga, tedy seriózního sympaťáka, který se nebrání moderním technologiím a užívá si života. Přesně takového, jakým by chtěla být většina hráčů. Ovšem asi nikdo by nechtěl zažít to, co se přihodí Adamovi. To si jednou takhle kráčí po ulici, když se znenadání zhoupne zem. A ještě jednou. A už to jede. Město je náhle v troskách, vše je zničeno, většina lidí mrtvá a ti co přežili věru nemají jednoduchou situaci.


Přestože hra na první pohled může vypadat jako akce, autoři do ní střílení rozhodně neplánují prvoplánovitě. Naopak, chtějí se zaměřit na chvíle, které z takové katastrofy vyplývají a nutnost zvládat nejrůznější výzvy, jaké před nás ještě žádná hra nepoložila. Tou největší výzvou je pochopitelně zachování vlastního života. Druhou potom nalezení vody, která se stává neuvěřitelně cennou komoditou, o níž se podle všeho ve zdevastovaném městě začne zápolit. Kromě toho Adam musí najít i svou přítelkyni a doufat, že se jí podařilo přežít. Ovšem nepotká jen ji, ale i další osoby, které se k němu přidají, nebo se proti němu naopak postaví. Herní doba má být rozdělena do devíti dnů.


Autoři slibují, že každý z nich bude postaven odlišně a v každém budete muset zdolávat jiné problémy. Samozřejmě se pohybujete po zničeném městě, které je všechno, jen ne bezpečné. Některé domy visí doslova na vlásku a mohou se klidně zbortit. To bude někdy naskriptováno, jindy by to ale mělo záviset na hráčově rozhodnutí. Nejrůznější volby budou zkrátka důležitou součástí hry a povedou k odlišným důsledkům. Uvidíme, do jaké míry bude I am Alive svobodnou a freeformovou záležitostí. Přece jen, koncept hry pravděpodobně bude vyžadovat určité vedení za ručičku. To však v Ubisoftu umí náramně. Již několikrát předvedli, že zvládají zpracovat takzvanou řízenou svobodu. Assasins Creed či Prince of Persia jsou toho zářnými důkazy. Tyto dva tituly měly ale jednu společnou vadu - brzy v nich na povrch vyplaval stereotyp. Doufejme, že tomu se I am Alive vyvaruje. Ostatně, hra by neměla být nějak přehnaně dlouhá. Autoři se chtějí zaměřit především na intenzitu prožitku.


Svou pacifistickou náturou se I am Alive tak trochu blíží nedávnému hitu Mirrors Edge. Také zde zbraně přítomny budou, ale podle slov autorů by nemělo být nutné jich využívat. Příkladem budiž bitka o vodu. Můžete využít chaosu, kdy se dvě skupiny přeživších perou a láhev vody jim ukrást, nebo se do nich můžete pustit hezky silnou. Kopy a pěsti můžete prokládat výstřely. V takovém případě ale počítejte s tím, že vám budou oplácet stejnou mincí a hra pro vás bude stále těžší. Rozhodně se ale nestane, že byste hrou procházeli s vytaseným kvérem a stříleli po všem, co se hne. Nábojů bude totiž naprosté minimum a stanou se pro vás vzácností, kterou se vyplatí využít jen v nejožehavějších situacích. Na druhou stranu, půjde využít i psychologické moci zbraně. Můžete ji vytáhnout i bez nábojů a spolehnout se na to, že protivníci vám uvěří, že je nabitá a podřídí se. Mohou se ale rozhodnout opačně a semlít vás.


V I am Alive se objeví celá řada různých frakcí. Narazíte na jednotky armády, ale i na podivné rebely, jejichž cíle nejsou zprvu známy. Podivným způsobem do dění zasahuje také vláda a pravděpodobně po nějaké době zjistíte, že to zemětřesení zase nebyla taková náhoda a přírodní katastrofa byla jen důsledkem něčeho většího, něčeho hodně nekalého, čemu budete muset přijít na kloub. To působí nesmírně lákavě, ostatně i jako vyspělá grafická prezentace hry, která vypadá takřka dokonale. Stále si ale nedokážeme přesně představit, jak se I am Alive bude hrát. Přesto však doufáme, že to bude další velký hit.

 

I am Alive trailer

 

 

http://iamalivegame.uk.ubi.com/

 














Komentáře