Halo - xboxový král na PC

Hry | 24.05.03

Korunovaná xboxová first person akce Halo se již brzy dočká PC verze, která nabídne spoustu vylepšení a novinek. Připravte se na boj s nepřátelskou mimozemskou rasou Covenantů. Ovládněte speciálního cyborga - staňte se noční můrou v týlu nepřítele.





Od oznámení futuristické first person akce Halo: Combat Evolved uteklo již hodně vody. Všichni se na hru těšili a obdivovali nádhernou grafiku. Jako kudla do zad pak přišla zpráva, že Halo Microsoft vydá exkluzivně jako jednu z prvních her pro konzoli Xbox a natěšení PCčkáři jednoduše utřeli. Brzy poté se z vedení Bungie Studios začaly ozývat hlasy, že by nakonec přeci jen mohlo dojít k vydání i pro PC. Tyto zprávy však nijak přesvědčivé nebyly a velmi dlouho se o vývoji pro PC dalo pouze spekulovat. Nyní je však více než jasné, že Halo pro PC bude a pod dohledem vývojářů z Bungie Studios, kteří vytvořili xboxovou verzi, na ní pracuje část týmu Gearbox. Podle autorů půjde o čistou konverzi, která bude mít stejný příběh, mise i nepřátele, identické zvuky a nepatrně odlišné zbraně a vozidla. Zásadní rozdíly se projeví pouze v grafice, ovládání a také v multiplayeru.



Začneme tedy příběhem a náplní misí. Jak už to ve hrách bývá, vyhlídky do budoucna nejsou pro lidstvo nikterak optimistické. Kolem roku 2500 dochází k přelidnění Země a je třeba najít jiné útočiště. Proto se velké kosmické koráby vydají hledat do hlubin vesmíru obyvatelné planety, na kterých by mohl člověk v poklidu žít. V roce 2520 se poprvé setkávají s "inteligentní" mimozemskou rasou Covenantů, kteří však nejsou příliš přátelští a nemilosrdně napadají jak vesmírné koráby, tak i základny vybudované na zkoumaných planetách, jež se v budoucnu mohly stát útočištěm pro lidstvo. Lidé se nestačí bránit a nepřátelští mimozemšťané mají technologickou i množstevní převahu. Nakonec dojde i na Zemi, a tak se všechna pozornost začne soustředit na jeden z tajných vládních projektů. Jde o vývoj jakýchsi cyborgů s názvem Spartan II.



Množství Coventatů je však velké, a proto je třeba vymyslet způsob, jak je co nejvíce oslabit. Proto je v roce 2552 připravena tajná akce, která má do vesmíru poslat několik vesmírných letounů se Spartany na palubách. Ti v ten správný okamžik napadnou nepřátelskou loď a obsadí ji, díky čemuž bude možné zjistit, odkud pochází, kde mají vesmírné centrály a kde je jejich slabé místo. Těsně před akcí však dojde k nečekanému napadení, které přežije pouze jediná loď - Pillar Of Autumn. Její posádce nezbude nic jiného než zařadit nejvyšší možnou rychlost a vzít nohy na ramena. I když proletí několika galaxiemi, jejich cestu zastaví znovu Covenanti. Je čas na evakuaci na nedalekou prstencovou planetu HALO...



V tuto chvíli se ve hře ocitáte i vy - Spartan-117 Master Chief. Vašim úkolem bude v deseti rozsáhlých misích putovat rozlehlým územím a hledat ostatní záchranné moduly, které dopadly kamsi v okolí. Během vaší cesty budete muset často čelit nepřátelům od trpasličích granátometčíků až po obří obludy, připomínající filmové příšery, jejichž inteligenci si majitelé Xboxu velmi pochvalovali. Navštívíte i nepřátelská sídla, základny, továrny a muniční sklady. Často vám po boku budou pobíhat počítačem řízení přátelé, kteří vám budou velkou oporou v častých bojích. Plnění misí bude lineární a Halo nenabídne příliš prostoru pro rozhodování, kterou cestou se dát. Vše bude připomínat spíše čistě arkádové doomovky, kdy postupujete směrem, ze kterého na vás útočí nepřátelé.



Stejně jako v xboxové verzi bude mít hráč možnost nést pouze dvě zbraně a několik granátů. Tento fakt bude hrát ve hře velkou taktickou roli. Zbraní bude v Halo mnoho: od pistolí přes kulomety a plasmové zbraně až po raketomety a granátomety. Oproti Xboxu se ve hře dále vyskytne i několik zcela nových kousků. Na volbě zbraně budou mít určitě vliv i špatné a dobré vlastnosti. Některé budou totiž velmi účinné, ale zároveň budou mít dosti malou kadenci a zásobník, budou se dlouho dobíjet nebo často přehřívat. Velmi důležité bude pro hráče také brnění, které je třeba udržovat v co nejlepším stavu. Nebudou samozřejmě chybět ani vozidla. Těšit se tak můžete na terénní vozy, tanky, vznášedla, ale také na stíhačky. Mimo řízení budete moci usednout i za vestavěné kulomety či raketomety. Stejně jako v případě zbraní se v PC verzi dočkáme několika nových a vylepšených typů.



Pomalu se dostáváme k prvkům, které budou od konzolové verze zcela odlišné či znatelně poupravené. Začal bych asi ovládáním. Nemusíte se bát, že bude pro hraní zapotřebí gamepad, a nemusí vás ani tížit představa složité a nepříjemné manipulace, na jakou jsme z konzolových konverzích již pomalu zvyklí. Ovládání bude zcela přizpůsobené standardům stříleček, kdy budete moci hrát bez problémů s klávesnicí a myší. Samozřejmě možnost využití gamepadu bude zachována, ovšem bez automatického zaměřování. Změnami projde také celé menu a interface hry. Kromě úpravy ovládání přibude i možnost konfigurace různých parametrů podle specifikací vašeho PC.



Na Xboxu Halo běželo v rozlišení 640x480, což je pro majitelé PC docela směšná cifra, a proto bude možné "přeladit" až na 1600x1200. Změny v oblasti grafického zpracování budou vůbec jedny z nejradikálnějších. Pro potřeby PC museli chlapci z Gearboxu téměř celý engine rozebrat a kousek po kousku upravit a optimalizovat. Těšit se tak můžete na plnohodnotné efekty, změny počasí, různé fyzikální prvky jako změna gravitace apod. Nebudou prý chybět ani nádherné scénky při zničení věží, vozidel či sestřelení letounu, který se zřítí s noblesou akčního filmu k zemi. Autoři se také dušují, že nahrávání každé mise bude trvat jen několik málo sekund.



Multiplayer nabídne hru přes LAN i internet, a to ve všech mapách z xboxové verze, doplněných o šest nových, inspirovaných lokacemi ze singleplayerové hry. PC verze nabídne všechny známé multiplayerové módy jako např. Deathmatch, Capture the Flag, Oddball, King of the Hill či Last Man Standing. Stejně jako v konzolové verzi bude možné nastavit velké množství parametrů daných módů, jakými jsou třeba druhy vozidel, zbraní atd. Smutnou zprávou je však absence kooperativní akce. Autoři tvrdí, že by její implementace zabrala příliš mnoho času a bylo by potřeba předělat celý multiplayerový systém. Halo bychom se měli dočkat již na konci léta 2003. Kvalita xboxové verze naznačuje, že se PCčkáři pravděpodobně dočkají vynikajícího titulu. Nezbývá nám tedy nic jiného než čekat na konec léta a prozatím se kochat pěknými screenshoty.











Související články




Komentáře