Guild Wars: Eye of the North

Hry | 21.10.07

Další přídavek do úžasného onlinového fantasy světa <i>Guild Wars</i> rozjíždí nové dobrodružství. Tentokráte je určen zejména ostříleným hrdinům.





Další přídavek do úžasného onlinového fantasy světa Guild Wars rozjíždí nové dobrodružství. Tentokráte je určen zejména ostříleným hrdinům.



Po původní kampani Prophecy přišlo asijsky laděné dobrodružství Faction a po něm exotické tažení Nightfall ve světě arabského stylu. Nyní tu máme něco pro obdivovatele drsných Vikingů a nelítostných barbarů. Oko severu nás totiž – jak už název našeptává – zavede do zasněžených dálav, kde se to jen hemží nebezpečnými protivníky. Pokud ale patříte mezi zmrzlíky, kteří v zimě nevystrčí z domova ani nos, nemusíte si zoufat. Kromě zasněžených hor na nás čekají i džungle, oblasti mírného pásu a podzemní jeskyně. O těch se již před vydáním hodně mluvilo, a je fakt, že představují docela podstatnou část herních lokací. Místní „dungeony“ jsou poměrně rozsáhlé, na druhou stranu ale leckdy nepovinné – pro dokončení hlavního příběhu je nemusíte prozkoumat zdaleka celé.



Děj se tentokráte motá kolem krutých destroyerů, bytostí, které mají za cíl zničit vše živé. Po přijetí nového úkolu v Lion´s Archu, Kamadanu či Kaineng Center se vydáte prozkoumat trhlinu po nedávném zemětřesení a brzy se setkáte s trpaslíky prchajícími právě před destroyery. Tajemnou teleportační branou – jednou z mnoha, které ve hře použijete – této hrozbě uniknete a ocitnete se v severní části pohoří Shiverpeaks. Poměrně brzy si všimnete mnoha nových herních prvků, třeba dříve neviděných národů, jako jsou urostlí Nornové či malí, magicky nadaní Asurané (mimochodem, teleportační brány jsou právě jejich dílem). A časem se spolčíte dokonce i s několika Charry, tedy úhlavními nepříteli Ascalonu z první kampaně. U nových frakcí si postupně můžete vybudovat vysokou reputaci, za kterou budete odměněni mimo jiné některými speciálními skilly nebo přístupem k zajímavým obchodníkům. U těch můžete pořídit třeba i nový druh předmětů, tzv. consumables, čili věci na jedno použití. Patří sem třeba svitek pro oživení postav nebo esence rychlosti.



Zajímavým prvkem je speciální místo, tzv. Síň monumentů. Tady si postupně budete zaznamenávat své úspěchy (třeba dokončení všech kampaní, společníky vybavené epickým brněním a podobně), ze kterých – alespoň podle dostupných informací – bude možné nějakým způsobem těžit při tvorbě nového hrdiny v chystaném Guild Wars II. Samozřejmostí je celá spousta nových nepřátel, dovedností a kouzel, předmětů, a také třeba hrdinů (viz boxík). Navíc se budete moci pobavit u celé řady miniher, jako je třeba taktická hra Polymock se speciálními bojovými figurkami, nebo surové souboje, při kterých jsou protivníci ozbrojeni pěstními boxery.




VyVonění: Noví hrdinové
Na vašem nebezpečném dobrodružství vás – stejně jako v datadisku Nightfall – podpoří i hrdinové, které (narozdíl od běžných henchmanů) můžete přizpůsobit k obrazu svému. Hned na začátku se do party přidá maličký asuranský elementalista Vekk, a trpasličí mnich Ogden. Poměrně brzy narazíte také na mesmerku Gwen – pamatujete si ještě na děvčátko ze Zeleného Ascalonu? Z nesmělé holčičky je velká slečna, která umí nepřátelům pěkně zatopit. Za zmínku stojí také válečnice Jora z rodu urostlých Nornů, a ranger Pyre pocházející z rasy Charrů, se kterou obvykle spíše bojujete nežli spolupracujete. Nechybí ale ani další profese – od každé je zde k dispozici jeden hrdina, dohromady tedy rovná desítka postav.



Graficky je hra hodně povedená, a i když běží na již trochu starším enginu, pořád představuje potěchu pro oko; snad jen s výjimkou několika málo podzemních lokací, které působí lehce odfláknutým dojmem. Konec konců i design některých dungeonů trochu kulhá a jejich procházení může být docela stereotypní, naopak jiné interiéry i exteriéry potěší svojí rozmanitostí. Hra je relativně lehká (až na pár výjimek můžete hlavní příběh „usólovat“ bez spoluhráčů, jen s využitím počítačových hrdinů), což je trochu v kontrastu s tím, že se do této kampaně mohou pustit jen postavy na dvacátém (maximálním) levelu, tedy spíše zkušenější hráči. S tím samozřejmě souvisí i fakt, že hra není stand-alone a k jejímu spuštění musíte mít některý z předchozích dílů. I když Eye of the North nepřináší takový průlom jako první hra, pořád jde o velmi dobrou zábavu. A opět bez měsíčních poplatků známých z jiných MMORPG.



Hodnocení: 8,0
Žánr: MMORPG
Výrobce: ArenaNet
Vydavatel: NCSoft
Distributor pro ČR: CD Projekt
Lokalizace: žádná
Cena: 999 Kč
Multiplayer: ano (pouze multiplayer)
Internet: www.guildwars.com














Komentáře