Fight Night Round 4

Hry | 28.06.09

Je těžké zapomenout na první okamžik, kdy jsem ve Fight Night Round 3 složil svého protivníka pořádným uspávacím levým hákem. Můj zákeřný úder na obličej soupeře vytvořil vlny utrpení a tělesné tekutiny létaly všude kolem. Od té doby se žádnému jinému simulátoru boxu nepovedlo ve mně vyvolat tento pocit. Teď je tu však Fight Night Round 4.





Omračující údery

Je lehké přemýšlet o tom, jak bylo Round 3 ve svých časech skvělé, ale doba se mění a za ty tři roky, které uplynuly, se změnil i herní průmysl. Naštěstí se Round 4 drží s dobou: zápasníci vypadají lépe než kdykoliv předtím, jsou detailnější a mají realistické animace. Rychlost zobrazování byla zvýšena na 60 snímků za sekundu, což eliminovalo podivné chození postav. Při zápase se boxeři unavují a jsou na nich znát známky zranění, ale na rozdíl od Round 3 je standardně na obrazovce uživatelské rozhraní (životy, energie a poškození), takže pokud chcete reálnější požitek ze hry, budete si toto nastavení v menu upravit. Ale ať už s ukazateli životů, nebo bez nich, zůstávají knockouty a další tvrdé údery zpomalené, abyste si mohli lépe vychutnat, jak vaše pěst způsobí soupeři nezměrnou bolest.


Zuřivé pěsti

Od počátku se značka Fight Night točila kolem jednoduchého ovládání veškerých úderů, ale v Round 4 dosahuje ještě lepší úrovně rychlosti a plynulosti, než se dalo čekat. Spouštění tvrdých úderů, háků a zvedáků vyžaduje snadné pohnutí pravou analogovou páčkou a jejich provázání je mnohem jednodušší než v Round 3. Stačí troška tréninku a už kombinujete útoky jako praví profesionálové. Zvedáky se nyní spouštějí podržením tlačítka ovládání ramene, což vám umožňuje ještě lépe ovládat svoji postavu a zaměřit úder na to pravé místo.


V této hře je šance klíčové slovo: pokud minete, vystavíte své tělo protivníkovi a ten vás jednou pořádnou ranou může uspat nadobro. Pokud se ocitnete na zemi, musíte opět získat pomocí analogových páček rovnováhu, což se s obtížnějšími souboji stává těžší a těžší. Za předpokladu, že se probojujete kolem, zjistíte, že zkušenosti se získávají úplně jiným způsobem, než v předchozích dílech. Více než za zmlácení soupeře nebo tržné rány získáte body v každém kole (za vysoké procento úderů nebo za omráčení/sražení soupeře), které mohou být utraceny za obnovu zdraví, energie nebo ke snížení poškození.


Urči si svůj osud

Režim Fight Now je velmi zajímavý, protože si zde můžete vybrat zápas mezi dvěma jakýmikoliv boxery. Ať už jsou to legendy jako Muhammad Ali a Mike Tyson nebo současnější zápasníci jako Manny Pacquiao a Ricky Hatton. Také si můžete vytvořit vlastní postavu pomocí ohromného editoru (který také obsahuje možnost použití digitální fotografie pro tvorbu tváře) nebo si dokonce stáhnout postavy vytvořené ostatními hráči.


Většinu offline hraní budete pravděpodobně trávit v novém režimu Legacy, který nahrazuje kariéru z Round 3. Začnete v amatérském turnaji a postupně se vypracováváte na vrchol. Co však dává tomuto režimu jeho reálnost, je pocit živého světa - jak léta plynou, zápasníci odcházejí do důchodu, vy vyhráváte trofeje a dostáváte se mezi elitu. Možná by však bylo zajímavější, kdyby hra měla více aktivit mimo ring nebo poutavější interakce mezi jednotlivými zápasníky a promotéry.


PRO: Vylepšené ovládání a prezentace; robustní sada doplňků - včetně online hraní.

PROTI: Režim Legacy by mohl být variabilnější, ne tak dobré jako Fight Night Round 3.

VERDIKT: Myslím, že UFC 2009 Undisputed sebrala těmto hrám spoustu slávy, ale s Fight Night Round 4 a nadcházejícím Marvel vs Capcom 2 máte na výběr mnoho způsobů, jak nakopat digitální zadky. Rozhodně ale u této hry strávíme spoustu času, takže až začněte hrát po internetu, ani nedoufejte, že byste nás mohli porazit.

HODNOCENÍ: 90%


Autor: Andrew Hayward, GamePro.com

Překlad: David Kindl














Komentáře