První pohled na Fifu 2010

Hry | 17.06.09

Společnost Electronic Arts odtajnila první informace o dalším pokračování svého fotbalového simulátoru Fifa, tentokrát pod označením 2010.






Základní prvky herního systému byly zdokonalené tak, aby maximálně reflektovaly skutečnou podobu fotbalu. Brankáři, obránci a ofenzivní hráči dostanou kompletní úpravu umělé inteligence. Měli by získat větší cit pro hru, lépe se nabízet do volných pozic a agresivněji bránit soupeřovy útočné akce.  Při útočné činnost efektivněji analyzují svoje okolí, kličkují ve snaze nedostat se do ofsajdu a využívají širší spektrum ofenzivních akcí.


Co se týče defenzivní souhry, obránci jsou takticky lépe postaveni a pomocí nátlakového bránění se snaží ukořistit soupeři balón. Zajímavým doplňkem jistě bude i možnost určování směru skluzu či zdvojování soupeře. Opomenout u defenzivy nesmíme ani brankáře. Ty by měli konečně lépe analyzovat situace jeden na jednoho, z toho vyplývá i lepší vybíhání při standartních situacích. EA slibuje i realističtější zákroky gólmanů (na to jsme opravdu zvědaví, protože není rok, co by tuto informaci EA nezveřejnilo a zatím skutek utek).


„K další inovaci FIFA 10 způsobem, jaký naše fanoušky zajímá nejvíce, jsme plně využili ohlasů z více než 275 miliónů zápasů, odehraných online," uvedl Andrew Wilson, viceprezident a výkonný producent série FIFA. „Naslouchali jsme připomínkám hráčů a odpověděli jim v podobě vylepšeného ovládání fotbalistů, jejich reakcí a inteligence, a vytvořili to, co pokládáme za nejautentičtější fotbalovou videohru na světě."

Vyváženější kolmé přihrávky vzduchem, inteligentnější brankáři, realističtější systém střelby s nižší frekvencí zasahování brankových tyčí, tréninkový areál k pilování herních dovedností a rychle rozehrávaným přímým kopům, jsou jen jedněmi z mnoha věcí, na něž fanoušci poukázali, a které jsou ve FIFA 10 vyřešeny.


Tři z dnes představených inovací FIFA 10 byly vyvinuty za účelem změny ovládání postav fotbalistů. Vůbec první skutečný systém driblování s míčem v rozsahu 360° dává hráčům možnost lépe kontrolovat míč a lépe tak nacházet volné prostory mezi obránci, což dříve až tak docela nefungovalo. Šikovní dribléři mohou přejít přes obránce s využitím vysoce citlivého bočního vedení míče. Koncept s názvem Freedom in Physical Play (Volnost ve fyzické hře) umožňuje hráčům driblovat do větší šířky a nové sdílení kolizí produkuje souboje o míč mezi útočníkem a obráncem, které jsou variabilnější a méně předvídatelné.



FIFA 10 rovněž obsahuje zdokonalené pokračování široce populárního Manažerského módu s více než 50 zásadními vylepšeními, zahrnujícími nový realismus zápasů, věrohodnější hráčské přestupy, prováděné na základě většího počtu rozhodovacích kritérií a křivku výkonnostního růstu fotbalistů, která lépe odpovídá skutečnosti.

Nové herní módy a inovace oblíbeného módu Be A Pro budou představeny v následujících měsících. Od 5. června naleznete další informace na adrese WWW.FIFA.EASPORTS.COM.

FIFA 10 vyjde celosvětově na podzim 2009 ve verzích pro počítačový zábavní systém PLAYSTATION 3, videoherní a zábavní systém Xbox 360, domácí videoherní systém Wii, PC, počítačový zábavní systém PlayStation 2, Nintendo DS, systém PSP (PlayStation Portable) a mobilní telefony. Titul vyvíjí pod značkou EA SPORTS studio EA Canada se sídlem v kanadském Burnaby. Dosud neobdržel věkový rating.


Tak šel čas s Fifou....

 















Komentáře