F.3.A.R - nášup strachu potřetí

Hry | 31.08.10

Třetí díl v rámci hororové FPS série s sebou kromě několika bezesných nocí přinese náklad čerstvých nápadů a nových možností, jež by měly hru dělat ještě lepší. Čeho se tedy dočkáme?





F.E.A.R 3, další pokračování velmi populární FPS série se silnými hororovými prvky, mají pod taktovkou vývojáři ze společnosti Day 1 Studios – tvůrci her jako MechAssault, Fracture, a hlavně konzolové konverze originálního F.E.A.R. V novém díle však máme slíbeno daleko víc, než jen procházení chodbami a střílení protivníků: těšit se totiž můžeme na zbrusu nové hratelnostní možnosti, jež budou viděny v rámci série poprvé.

Nepodstatnější inovací bude kooperační herní mód, v němž se hráči budou moci vžít do rolí dvou postav. Těmi jsou Point Man, maskovaný chlapík známý z dřívějších dílů, a jeho nedávno zesnulý bratr Paxton Fettel. Ačkoliv je mrtvý, Fettel si stále zachoval vcelku silný úder pěstí a díky faktu, že prožívá posmrtný život, má přístup k mnohým paranormálním schopnostem. Spojení Point Manova umění se zbraněmi s používáním Fettelových schopností zpomalit čas či vidět věci, co jeho bratr neumí, by tedy mělo kladně ovlivnit hratelnost.

Společně s novým kooperačním režimem se dočkáme i vylepšeného krycího systému, jenž byl v dřívějších dílech značně zanedbávaný. Avšak sama skutečnost, že se bude nemálo podobat krytí v Gears of War, není vůbec překvapující – tento zajetý systém totiž využívá velmi mnoho novodobých titulů. Díky tomuto mechanismu půjde protivníky obklíčit či je jednoduše postřílet díky přesile dvou postav. Po vzoru Army of Two se také můžeme těšit na oživování a na různorodou týmovou práci.

Singleplayerová kampaň je samozřejmě stále přítomna: v té si zahrajeme pouze za Point Mana, přičemž jeho bratr bude ovládán umělou inteligencí. Hra však hráče bude tlačit do kooperačního režimu, jelikož v něm dostane úplně jinou hratelnost a druh zážitku z hraní.

Vylepšený generátor nepřátel rovněž dovolí protivníkům, aby se objevili v průběhu hry kdekoliv v interaktivním prostředí. Nevědomost o tom, odkud se vynoří další houf nepřátel, by měla jen podpořit hororovou atmosféru hry a odbourat šablony objevování se protivníků.

Jako většina hráčů jsme i my fanoušky F.E.A.R. série, tudíž se velice těšíme na třetí pokračování. Přidání druhé postavy se jeví jako správný krok a přikořenění hororové hratelnosti typické pro tuto sérii rozhodně také není marné. Jako pokračování by se tedy F.3.A.R. mohl ukázat v tom nejlepším světle, to však ukáže až jeho finální verze. Hra vyjde v dubnu příštího roku, a to na platformy PC a PS3. Je na co se těšit.

Zdroj: GamePro














Komentáře