EA Sports MMA – virtuální nakládačka

Hry | 11.09.10

Electronic Arts přináší fanouškům bojových umění I hospodských bitek další důvod, proč své umění, ať jde o kterékoliv z jmenovaných, cvičit i virtuálně. Přečtěte si nejnovější fakta o chystaném EA Sports MMA.





Úplně první hrou v žánru MMA (Mixed Martial Arts) byl titul jednoduše pojmenovaný UFC (Ultimate Fighting Championship), jenž vyšel před deseti lety. Sport poté ležel bez virtuálního povšimnutí celých devět let v temnotě zapomnění, až se jej lidi z THQ rozhodli ujmout a zase učinit slavným. To se jim soudě dle kladných kritických i hráčských hodnocení docela povedlo: a právě konkurenční Electronic Arts chtějí na základě těchto ohlasů stavět. Firma se tedy dala do vývoje zbrusu nové značky EA Sports MMA, jež má za úkol předčit úspěchy druhých a přinést lepší herní zážitek, pojďme se proto podívat, jak se jim zatím daří.

Jedním z nejdůležitějších aspektů hry je možnost nastavení utkání. Všichni čtenáři alespoň zčásti znalí MMA jistě ví, že jedním z nejpopulárnějších kostumizací je oktagonální ring, kterého se dočkáme zároveň s klasickým čtvercovým a kruhovým bojištěm. Vylámat si zuby budeme moci dokonce i na některých, pro tento sport důležitých místech, přičemž se pod naše ovládání dostanou i pravidla. Hra totiž bude obsahovat několik přednastavených režimů, mezi nimiž půjde v rychlé hře jednodušše přepínat podle libosti.

Další novinkou v rámci žánru je zobrazování momentálních napětí kostí a ukazatel zranění v přímém přenosu. Kosti v rukou a nohou začnou červenat, jakmile jsou svaly blízko k únavě, přičemž oba bojovníci mají senzor výdrže, jenž indikuje, kolik sil mají na dokonání hmatu či na jeho překonání. Hráč rovněž bude muset při pokusu o zneškodnění protivníka přemýšlet, jelikož zběsilé bušení do tlačítek akorát bojovníka unaví.

Dušení protihráče prý bude o trošku komplikovanější než klasický zámek, protože si útočník bude muset najít přesné dusící místo pomocí pravé analogové páčky, a to pomocí precizně provedených opatrných pohybů – nic se totiž nesmí přehnat. Jestliže je právě váš bojovník rdoušen, zvuk vymizí a okraje obrazovky začnou černat, což jistě velmi dobře napodobuje nedostatek kyslíku. Jeden z nejslavnějších bojovníků MMA, Frank Shamrock, se nechal slyšet, že je pocit velice těžký popsat, ale hra jej velmi uvěřitelně napodobuje.

Dočkáme se rovněž tučného kariérního režimu, v němž si každý bojovník vytváří svou cestu na samotný vrcholek žebříčku, aby se na vrcholu stal MMA legendou. Začátečníci se rovněž neztratí: nebude totiž chybět vtipný Bas Rutten, jenž poslouží jako herní kouč a provede nás po všech posilovnách, v nichž se budeme moci naučit nové bojové styly. Bojovníci vytvoření hráčem dostanou 16 volitelných speciálních pohybů z výběru 27, což je vcelku slušné číslo, každý by si tedy měl možnost vybrat svůj vlastní druh boje.

Jednou z dalších novinek v rámci kariérního módu bude opravdové dotváření pocitu posouvání se na vrchol. Hra totiž postavě postupně posílá e-maily s texty o hráčově popularitě a slávě v branži MMA a ohledně nadcházejících bojů, přičemž se můžeme těšit i na reference komentářů k uskutečněným zápasům. Díky licenci, jež EA zakoupila, se skalní fanoušci MMA mohou těšit na shledání se se známými jmény, kromě toho se nicméně dočkáme i přes 500 volitelných jmen pro svůj charakter.

Jsme jednoduše rádi, že EA Sports nezkouší vzít stejné prvky jako THQ v UFC a jen je přebarvit a obléct do jiného kabátku – vypadá to totiž, že půjde o naprosto jiný, a snad lepší, zážitek. Na verdikty je však ještě brzy, titul totiž vyjde až 19. října na platformy PlayStation 3 a Xbox 360. Už se těšíme, až si navzájem natlučeme ústa.

Via: GamePro.com














Komentáře