DiRT 2 Preview: Vypadá to sakra dobře

Hry | 04.09.09

Někde mezi Gran Turismem a Motorstormem najdete DiRT 2. Bude pokračování stejně úspěšné?





Vývojáři z Codemasters si udržují své postavení vydavatelské firmy perfektních závodů rozdělováním a opanováním mnoha žánrů. Začali s DiRTem, pokračováním série Colin McRae Rally, který přenesl drsné závodění na HD obrazovky. Zde vydali arkádovou závodní hru GRID a off-roadové závodění v otevřeném světě Fuel. Po úspěšném prvním kole a prověření kvalit svých svěřenců se firma rozhodla poctít DiRT pokračováním. Udrží se dvojka ve stejně žhavém tempu?


Pro ty z vás, kteří nikdy nehráli nebo neviděli DiRT; jde o unikátní směsici precizních a drsných závodů na různých terénech. Vítězství v závodu stále vyžaduje správné ovládání volantu v zatáčkách a akceleraci, ale jsou zde i bláznivější herní elementy, jako skoky na dlouhou vzdálenost a střety, při kterých létá lak aut všude kolem. Typy závodů se dělí na klasické tratě, kde soupeří osm hráčů, časovky a závody, kde projíždíte z checkpointu do checkpointu.


Skvělé efekty

I když byla první hra opravdovou zátěží pro HD vizuální efekty a tip-top herní engine, který si přinesla z dlouhé série McRae, dvojka se sotva nacpala pod kapotu. Efekty poškození, detaily aut a deformace tratí byly tak vylepšeny, že by to málokdo čekal, a kdybyste si zahráli jedničku a dvojku těsně po sobě, přišlo by vám to jako dvě rozdílné hry. Pro ty z vás, kteří by chtěli s automobilovými závody začít je v jednodušších obtížnostech možnost přetočit, takže se můžete vrátit o pár minut zpět před tu zmeškanou zatáčku či jinak poničené auto a mohli vesele pokračovat ve hře.


Posun hry je vidět i mimo závody. Ken Block, spoluzakladatel společnosti DC a známé jméno světových závodů, vnesl své zkušenosti z oblékání ve světě extrémních sportů a závodění do hry, aby singleplayerová hra byla oděna více do stylu X-Games festivalu.


Opravdu velký závod

Minulý měsíc jsem reprezentoval GamePro v multiplayerovém turnaji na festivalu X-Games. S novináři z herních magazínů GamesRadar, IGN, Team Xbox a The Official Xbox Magazine UK a novináři ze sportovně herních magazínů ESPN a Top Gear jsme měřili své schopnosti v pedantky obnovené LA X-Games trati v soubojích pro čtyři hráče. Hra běžela celkem hladce a to mi umožnilo nechat mé kolegy ze Spojených států a Velké Británie v prvním kole za zády. Podcenil jsem však druhé kolo a můj soupeř mě předjel a vesele si dojel pro vítězství v turnaji. Kromě mého pokoření jsem se naučil, že multiplayer v DiRT 2 vyžaduje unikátní mix bezohledné rychlosti a neúprosné preciznosti, což je v závodních hrách málokdy k vidění. Když jedete bok po boku se svým soupeřem, musíte být agresivní, ale pokud si naplánujete skok nebo zatočení o trošku dříve, může vás to stát celý závod.


Ačkoliv většina her již rok 2009 opouští, závodní žánr zůstává zaplněn téměř hotovými hrami. Vyjde Forza Motosport 3, která přinese závody spíše v duchu simulátorů a Split/Second s výbušnými arkádovými tratěmi. Opomenout nesmíme ani Need for Speed Shift, jež by měly vyjít koncem září letošního roku. Jak se zdá, DiRT 2 si udrží svůj styl i mezi těmito dvěma naprosto rozdílnými školami videoher. Členové Xbox Live Gold si hru mohou vyzkoušet již nyní - vyšlo totiž demo. Zbytek hráčů si počká na 8.září, kdy vlajka padne a DiRT 2 dorazí na silnice (a police obchodů).


Autor: Dave Rudden, GamePro.com

Překlad: David Kindl














Komentáře