Demigod - velkolepá strategie pro multiplayer

Hry | 02.04.09

Zkušený vývojářský tým kolem Chrise Taylora připravuje strategii po vzoru oblíbeného modu k Warcraftu 3 - DotA. Půjde o rychlý, akční a především zábavný zážitek s hrdiny!





Strategický žánr se v poslední době po několika nepříliš úrodných letech opět vzmáhá a několika novinkami se staví na výsluní. Zpočátku tohoto roku vyšly strategické pecky jako Empire: Total War nebo Warhammer 40.000: Dawn of War 2. A již brzy je bude následovat další potenciální strategický hit. Ten se jmenuje Demigod a pracuje na něm tým kolem slavného designéra Chrise Taylora. To je člověk, který stojí za takovými počiny jako je Total Anihilation nebo Supreme Commander, pokud bychom chtěli zůstat jen ve strategickém ranku. Právě Taylor podle mnohých patří k jedněm z největších inovátorů žánru a tento svůj status hodlá potvrdit právě s velmi nadějně působícím Demigodem.



Zjednodušeně by se princip Demigodu dal popsat jako variace na oblíbený fanouškovský mod k Warcraftu 3 - DotA. V něm proti sobě nebojují ani tak početné armády, jako spíše samotní hrdinové. Je to samozřejmě mnohem akčnější, ale také přehlednější a svým způsobem taktičtější. Je totiž známým faktem, že současné strategie trpí obecným nešvarem v tom smyslu, že se v nich velmi špatně kontrolují rozsáhlé armády, které si při boji stejně dělají, co chtějí a hráč má jen malou šanci je nějakým způsobem korigovat. V Demigodu však má mít všechno pod kontrolou, protože tady se rovněž budou bít především hrdinové.

 


V prodejní verzi by jich mělo být celkem osm. Ti se ještě rozdělí do dvou táborů - mezi vražedníky a generály. Mezi těmito dvěma skupinami je zásadní rozdíl. Zatímco vrahové jsou hrdinové vybavení velmi silnými speciálními schopnostmi, kterých mají hned několik a jež si postupně vylepšují získáváním zkušeností v boji, tak generálové svůj bojový um opírají spíše o řadové jednotky, které mohou na rozdíl od vrahů generovat. Jejich speciální schopnosti jsou pak o dost slabší a točí se ponejvíce kolem podpory řadových svěřenců. Takové rozložení zní více než lákavě. Navíc, jednotliví hrdinové se mají opravdu zásadně lišit a budou velmi originální. Například obrovská věž, která disponuje mohutnými kladivy, s nimiž mlátí do země a vyvolává tak zemětřesení. Nebo kouzelník metající led, oheň, popřípadě blesky.

 


Demigod je hrou zejména multiplayerovou. Hráči se tak rozdělí do dvou týmů, přičemž bariérou rozhodně nejsou zvolení hrdinové. V jednom týmu mohou být jak generálové, tak vrahové dohromady. Oba týmy potom proti sobě válčí. Na rozlehlých mapách je možné zabírat či zřizovat obranné střílny, případně využívat neutrálních bojovníků. Hrdinové si také budou kupovat lepší zbraně a vybavení, stejně jako flakónky doplňující zdraví či magickou energii. Autoři chtějí docílit toho, aby se partie hrály svižně a netrvaly příliš dlouho. Neměly by tu být žádné prostoje - neustále se bude něco dít a doba trvání jedné hry je tvůrci odhadována na nějakých dvacet minut.



Gas Powered Games chtějí Demigod vydat především digitální formou, a to přes distribuční kanál společnosti Stardock. Pravděpodobně ho ale brzy najdeme také na Steamu, ale i v krabicových verzích v kamenných obchodech. Ovšem digitální distribuce bude výhradním kanálem, jak se k vám dostanou chystané přídavky. Tvůrci totiž chtějí hru postupně rozšiřovat o nové hrdiny i mapy. Ty však přijdou na určitý poplatek. Tahle velmi nadějná strategie vychází již koncem dubna.

 

Video

 














Komentáře