Blitzkrieg: Burning Horizon

Hry | 28.08.04

Není to tak dlouho, co se vynikající realtimová strategie Blitzkrieg z prostředí druhé světové války dočkala samostatného datadisku. Důkladně jsme ho tedy otestovali a nyní ho s klidem v duši můžeme doporučit všem příznivcům tohoto žánru.





Blesková válka se osvědčila nejen vojevůdcům, ale i vývojářům z Nival Interactive. Jejich realtimová strategie Blitzkrieg, zeširoka mapující boje o Evropu, obstála v bitvě o nejlepší hru svého žánru.



Původní Blitzkrieg vyneslo na vrchol špičkové zpracování, dokazující, že 2D grafika má v RTS stále co říci, a hlavně strhující hratelnost. Není tedy divu, že k nám teď se skřípením pásů přijel datadisk. Aby umocnil hrozivou sílu svého pancíře, danou úspěchy mateřské hry, velí mu sám generál Rommel a k jeho spuštění nepotřebujete CD s původním titulem.



Právě Liška pouště je ústřední postavou Burning Horizon. V 18 misích procházíte s jednotkami Ervina Rommela všechna jeho bojiště – začnete bleskově v Polsku a Belgii, záhy se však probojujete do Afriky, kde u Tobruku či El Alameinu dostanete šanci ukázat, zda máte schopnosti srovnatelné s jedním z největších moderních vojevůdců. I když budete nejlepší, stejně nakonec skončíte na Sicílii a hnáni postupujícími západními Spojenci dokonce až ve středu Evropy. Zde na vás čeká trošku opožděná účast při pokusu o odražení invaze a nakonec slavná labutí píseň německých pancířů – protiútok v Ardenách.



Pokud vám boj za přeměnu světa ve Třetí říši nestačí, naservírovali vám autoři ještě osm lahodných samostatných misí. Opustíte v nich Starý kontinent a s novým soupeřem – japonskou armádou – můžete svést bitvy o Tichomoří či Asii, nechybějí ale ani střety s italskými sbory v Africe. Všechny mise, ať už samostatné nebo v kampani, jsou opravdu šťavnaté. Nejsou zde žádné generované mapy, všechno je poctivě a hlavně promyšleně naskriptováno. Nečekané úkoly, vyžadující někdy bleskové stažení vojsk, jindy odražení náhlého protiútoku nebo rychlé vysazení paradesantních jednotek v týlu nepřítele, musíte plnit s rozmyslem. Styl urááá rozhodně nefunguje. Strategie využívající terénních nerovností, budov a překážek je zde ještě potřebnější než v původní hře. Občas se boj sice zvrhne v neustálé nahrávání pozice „tadytoještěšlo“, ale radost z vítězství je pak o to větší. Rommel to měl bez ukládání výrazně těžší. Koneckonců ani původní Blitzkrieg nepatřil mezi jednoduché počiny a i zde stále platí, že nejlepší obranou je útok.



Abyste měli s čím bojovat, nachystali vám autoři slušnou řádku nových strojů – celkem je jich přes 50. V první řadě se jedná o pozemní, námořní a vzdušné vybavení japonské armády, ale i Spojencům a Německu přibyly nové stroje (např. bombardér Bristol Blenheim, tanky M5 Stuart či Panzer IV a další zajímavé pancíře) a především kamufláže Afrika Korps či třeba australské pěchoty. Nové jsou také některé budovy a textury, které si nevíce užijete v samostatných misích.



Autoři se chvástají vylepšenou umělou inteligencí. K určitému posunu v již dost celkem vychytané AI opravdu došlo. Vojáci se vyhýbají prostorům, kde jim kladete přílišný odpor, někdy útočí na méně chráněných místech, jsou schopni odhadnout, kam dosedli parašutisté a případně se tam vydat. Pořád se ale nechávají po jednom vraždit odstřelovačem, stojíce při tom klidně v řadě. Příjemné jsou trošku otupené schopnosti protileteckého dělostřelectva, které dříve hravě vymazalo z oblohy jakékoli letadlo. Nyní se trefuje pouze občas, takže můžete nad město, jež hodláte dobýt, nejprve poslat bombardéry, aniž byste museli za každou cenu flaky zničit.



Technické zpracování Burning Horizon je stejné jako u „velké“ hry – tudíž skvělé. 2D engine s podporou 3D efektů dokáže divy. Podobně kvalitní jsou i doplňkové informace, doprovázející mise. Pokud se chcete o Rommelovi něco dozvědět, dostane se vám všeho měrou vrchovatou. Je ale velmi pravděpodobné, že pokud po tomhle povedeném datadisku sáhnete, už toho o něm víte dost. Burning Horizon ocení hlavně zarytí fanoušci historie druhé světové války, které určitě potěší i množství vyznamenání, jimiž virtuální hlavní stan nijak nešetří.





Výrobce: Nival Interactive

Vydavatel: CDV

Distributor pro ČR: Cenega Czech

Lokalizace: manuál

Internet: http://www.cdv-blitzkrieg.de
Multiplayer: ano
Minimum: CPU 366 MHz, 64 MB RAM , HDD 1,4 GB, 3D karta 8 MB
Doporučujeme: CPU 800 MHz, 128 MB RAM , HDD 1,4 GB, 3D karta 32 MB
Verdikt: Více než povedený doplněk k více než povedené hře. Pokud se vám líbil Blitzkrieg, pořiďte si k němu Burning Horizon.

Hodnocení: 84 %











Související články




Komentáře