BlackSite: Area 51

Hry | 22.08.07

Pravda je někde venku. Patrně ztracena v Nevadské poušti za ostnatým drátem vojenské základny, všeobecně známé jako Area 51.





Pravda je někde venku. Patrně ztracena v Nevadské poušti za ostnatým drátem vojenské základny, všeobecně známé jako Area 51.



Společnost Midway, americký král arkádových herních automatů, bez velkého humbuku kutí ve svých studiích nadějně vypadající first-person akci BlackSite: Area51. Celému projektu šéfuje Harvey Smith, tedy člověk, který pracoval například na skvostu System Shock a hlavně na herní nirváně Deus Ex.



Víc pušek, víc kulek
Nad Oblastí 51 se opět zatmělo slunce, zastínili ho mimozemské lodě plné nepřátelsky naladěných mimozemšťanů. Vláda Spojených států si to samozřejmě nenechá líbit a z válkou zmítaného Iráku vytáhne Aerana Pierce, velmi schopného velitele. Čeká ho nelehký úkol s partou vojáků a vojand nakopat vetřelce do zelených zadků a poslat je zpátky domů, nejlépe nohama napřed. V prvním díle hráč zůstal sám voják v poli. Ne tak zde – pomocí jednoduchého rozhraní budete ovládat malý tým specialistů. Přítomnost dalších lidí po vašem boku přináší asi největší zajímavost hry. Vaše chování se bezprostředně promítne do bojových akcí vašich spolubojovníků. Ti se budou chovat podle toho, jak jim půjdete příkladem – pokud budete neohroženě pálit do vetřelců a nikdy neustoupíte, budou se bít jako lvi, klidně holýma rukama. Ovšem pokud se začnete zbaběle schovávat za každým rohem, vaši bratři ve zbrani se rozbrečí i po bodnutí včelou. Váš tým nepředstavuje jen stroj na zabíjení, nýbrž jeho členové se pyšní různými unikátními schopnostmi. Bez pomoci jejich výcviku byste se daleko nedostali. Vojáci mají rozdílnou specializaci a jsou dobře vycvičeni pro týmovou práci – kupříkladu koordinované vniknutí do prostoru s předpokládaným výskytem mimozemských entit atd.



„Vaši spolubojovníci se budou chovat podle toho, jak jim půjdete příkladem – pokud budete neohroženě pálit do vetřelců a nikdy neustoupíte, budou se bít jako lvi, klidně holýma rukama.“



K cíli nevede pouze jedna cesta. Zejména střety s emzáky budete moci řešit několika způsoby. Není nutné zde popisovat běžný střet s malými emzáčky, ty z povrchu spláchnete dobře mířenou sprškou kulek, avšak jakmile potkáte někoho většího, záleží na vás, jak si s ním poradíte. Můžete s hurónským řevem „bij, zabij“ začít pálit kolem sebe a doufat, že vetřelec padne dřív, než z vás udělá tucet malých do školky. Nebo potichu najít vhodné palebné postavení a potvoru přilákat k něčemu, co jí vezme rovnou do pekla, například stojan benzínové pumpy. Zuří válka, není čas přemýšlet, vaše rozhodnutí musí být instinktivní a okamžité. Špatná rozhodnutí znamenají problémy, pokud špatně vyhodnotíte situaci, čímž svou jednotku dostanete do vyhrocené situace, její bojová morálka rapidně klesne. Projeví se to hlavně špatným mířením a malou fyzickou výdrží. Pokud bude nepříznivá situace trvat příliš dlouho, vojáci dostanou normální záchvat paniky a budou vám platní jako pověstný mrtvého zimník.



Jestliže je dění situováno na vojenskou základnu v poušti, můžeme počítat s množstvím hangáru, skladů, vozidel a písku. Autoři došli k názoru, že je to málo, a proto návdavkem přidali malé městečko jménem Rachel s velkým územím kolem základny. Budete se pohybovat po mostech, kolem prázdných ochodů, restaurací, prohledávat domy a jejich sklepy.



Seznamte se, mimozemšťan Nepřáteli vám bude velká škála různých emzáků, od malých broukům podobných, přes humanoidní typy se zbraněmi, až po obry dosahující výšky třicet metrů. S jejich likvidací vám budou pomáhat nejenom zbraně ve vašich rukách, ale také třeba kulomety na stojánkách.

Další pomůckou, jež vám může pomoci s ničením vetřelců, jsou vozidla, jak civilní tak vojenská mající ještě navíc zbraně, které můžete použít. Na vás zůstane rozhodnutí, zda si sednete na místo střelce nebo řidiče. Třešničkou na dortu by měl být vrtulník, jen škoda, že ten nebudete moci řídit, pouze sedět za kulometem.

Hru pohání Unreal 3.0 engine, což je dostatečnou zárukou kvality zpracování. Autoři si vyhráli hlavně s deštěm, který nádherně stéká po zdech nebo odkapává z hlavní. Téměř vše půjde zničit a rozstřílet a jakmile se strhne přestřelka, nebude na místo střetu ani pořádně vidět přes všechno to sklo, prach, kusy zdí a šrapnelů. Adrenalin vám bude pumpovat žilami s razancí pneumatické sbíječky. A jedna lahůdka na závěr – do multiplayeru by se po dlouhé nepřítomnosti měl vrátit kooperativní režim.

Žánr: týmová akce Výrobce: Midway Studios – Austin Vydavatel: Midway Multiplayer: ano Datum vydání: 14. 9. 2007 Internet: www.blacksitegame.com














Komentáře