Overlord II – jak se stát prvotřídním padouchem

Hry | 12.03.09

První díl Overlordu, ve kterém se hráči dostali do role zlovolného pána, jehož úkolem bylo pouze páchat neplechu, zabodoval, a tak přichází ještě promakanější dvojka.






Stále stejnou herní produkcí znudění hráči i novináři neustále volají po originálních postupech při vývoji her. Jenže, když už se do toho někdo opravdu pořádně pustí, zjistí, že o podobné počiny zase takový zájem, jak to zprvu vypadalo, není. Přehnaně originální a novátorské tituly tak leží ladem a je jich škoda. Proto je třeba ocenit odvahu tvůrců, kteří se do něčeho takového přece jen pustí. Ono se to totiž občas přece jen vyplatí a originální hra se stane hitem a vyroste z ní celá série. Přesně to se přihodilo také Overlordu od Triumph Studios a Codemasters. Tahle hra přinesla skutečně svěží vítr do zatuchlého akčního žánru. Ten vítr se nesl především na humorné a opravdu sarkastické notě. Byla to velice povedená parodie na všechno možné, kdy se hráč vtělil do role pána všech zloduchů ve fiktivní fantasy říši a utiskoval místní obyvatele. V jiné hře by to působilo divně, ale v případě Overlordu nebylo nic divného na hraní za padoucha. Hry se prodalo více jak milion kusů, dočkala se několika přídavků i převodu na další konzole. Není tedy divu, že už se chystá druhý díl.

 


Ten bude na jedničku povedeným způsobem navazovat. Jak známo, v Overlord: Rising Hell byl zlý pán (tzn. Overlord) zrazen a zabit, přičemž jeho magická věž, z níž vycházel do okolí provádět zlo, byla zničena. To však rozhodně neznamená Overlordův konec. Ještě před svým skonem si totiž stihl udělat potomka, jehož jeho matka odvedla do dalekých končin, aby následně zemřela. Dítěte se ujali místní vesničané, které však brzy začaly sužovat problémy s rozrůstající se mocí fiktivní Říše, která ne náhodou připomíná antický Řím. Římané se ve hře bojí všeho magického, a tak obcházejí vesnice a pod pohrůžkou rabování žádají všechny magické předměty, co tu jsou. Když zaklepou na bránu jedné z nich, obyvatelé nemají co dát, a tak vystrčí onoho kluka, jehož zvláštní oči působí magicky a děsivě. Ovšem než se ho Římané stačí chopit, přijedou na vlcích podivné kreatury a dítko odvlečou do neznáma.


Tyto kreatury nejsou nikým jiným než takzvanými „minions" tedy starými známými z prvního dílu. Jedná se o pomocníky Overlordů, kteří už byli dlouhou dobu bez svého pána a potřebují nového. A tak si došli právě pro potomka svého někdejšího nadřízeného. Z hocha tak bude růst nový pán zábavného zla. Pakliže se těšíte na to, že si hezky od píky zase vybudujete zničenou magickou věž, jste na omylu. Tentokrát dostanete ještě něco mnohem  lepšího. Spolu se svou bandou minionů se přesunete do jakéhosi předpeklí, kde ve velmi dobře zpracovaném prostředí budete rozšiřovat své komnaty, a to například o kovárnu, díky níž se časem dostanete k lepším zbraním. Spolu s vámi tu budou přežívat zmíněné kreaturky, s nimiž pak budete vyrážet na povrch. A neměla by chybět ani možnost usednout na overlordovský trůn. To sice nepřinese žádný velký dopad na hru, bude to však působit pocitově. Hráč si tak bude moct připadat jako skutečný pán.

 


Důležitou roli v celé hře má zaujmout zmíněné Římské impérium, které se neustále rozrůstá a Overlord tak bude mít především jeden hlavní úkol - zlikvidovat jeho blahobyt a terorizovat obyvatele. Autoři si z tohoto tématu opět dokáží skvěle vystřelit. Římany představují jako obtloustlé a tučné paši, kteří jsou spokojeni sami se sebou a překypují tíhou. Tím pádem se z nich stávají ideální cíle pro vaše akce s pomocí minionů. Hra čerpá především ze situačního a vizuálního humoru, se kterým výrazně pomohla scénáristka Rhianna Pratchett. Pokud vám to jméno něco říká, máte pravdu - je to dcera slavného Terryho Pratchetta, autora ságy o Zeměploše.

 



Terorizovat obyvatele vyrážíte vždy zásadně s bandou výše zmíněných kreaturek. Ty mohou nově jezdit na vlcích či pavoucích, což jim propůjčuje zajímavější schopnosti a větší variabilitu. Minions se dělí do čtyř kategorií. První je hnědá a jedná se o naprosto základní svěřence, kteří především mlátí či odhazují překážky z cesty. Oproti předchůdci mají být obzvlášť silní, s čímž se pojí i propracovaný fyzikální engine. Dá rozum, že se tak dočkáme deformovatelného prostředí a terénu. Červení minions čerpají svou sílu z ohně a umí například metat firebally. Zelení jsou ideální na útočení ze stínu či ze zálohy. Umí se totiž skrývat a plížit. Posledními jsou modří pomocníci, kteří léčí všechny ostatní a oplývají i dalšími druhy magie. Hráč tyto kreatury ovládá prostřednictvím řady příkazů. Přibyla však možnost převzít tělesnou schránku některého z minionů a vést jejich akci přímo. V takových případech zůstává postava Overlorda na místě a je ohrožena, takže se vyplatí dávat pozor.

 



Neměly by chybět ani silné RPG prvky, které se pojí zejména s vyzbrojováním hlavní postavy. Každá zbraň i brnění se okamžitě projeví na vizuálním ztvárnění charakteru. Nejen to dokládá velkou míru detailu, jakou autoři vštípili grafice. Kromě toho se můžete těšit na neustále se rozrůstající repertoár speciálních schopností, které si Overlord postupně zpřístupňuje. Triumph Studios se vůbec soustředili zejména na to, aby se vyhnuli největší slabině prvního dílu. Tou byl stereotyp. Podle slibů ohledně Overlord II se však něčeho takového bát nemusíme. Škála všemožných činností se rozrostla a měla by přinést ranec skvělé zábavy, kterou ještě umocní originální humor i hratelnost. Dočkat bychom se měli už v létě.

 

 

VIDEO KE HŘE OVERLORD II

 
















Komentáře