Recenze: Mio Moov V505 TV - GPS a mobilní televize v jednom

Hardware | 24.02.10

Nadstandardní služby jsou vždy vítány, nesmí však svou funkci plnit na úkor těch základních a potřebných. Jak je tomu u navigace Mio Moov V505 TV s vestavěným DVB-T modulem?





Recenze: Mio Moov V505 TV

 

Displej této kompaktní navigace s displejem o úhlopříčce 4,7“ je ohraničen černým rámečkem, který na pohled působí atraktivně, ale v praxi výsledný dojem poněkud kazí fakt, že se v něm odrážejí sluneční paprsky. Samotná obrazovka je matná a využívá klasickou odporovou technologii. Na vrchní straně produktu najdete tlačítko, jehož tři polohy slouží pro zapnutí (vlevo), uspání (střed) a resetování (vpravo). Na protilehlé straně se nachází konektor mini USB pro nabíjení a synchronizaci, vedle něj je situován slot pro paměťovou kartu microSD - tu si však budete muset dokoupit - balení ji neobsahuje. Zadní strana přístroje spolu s levým a pravým bokem byla vyhotovena v matně stříbrném provedení a poskytla útočiště pro výstup reproduktoru a dvířka, do kterých se vkládá samostatný DVB-T přijímač disponující konektorem pro připojení 20cm externí antény, kterou jako součást balení doplňuje i šikovné malé dálkové ovládání. V pravém horním rohu navigace je pak umístěna anténa integrovaná.

Kromě navigace naleznete v balení auto nabíječku s ukrytou anténou pro příjem DRS-TMC informací, který by vám měli pomoci vyhnout se dopravním zácpám, ale jejich reálné použití je v našich podmínkách poněkud ošemetné. Dále je tu klasický držák s přísavkou, kterému by dle našeho názoru po praktické stránce více slušelo delší rameno. Nutno zmínit, že ve většině případů je vhodné před umístěním navigace do kolébky připojit nabíječku, ke které byste poté měli již špatný přístup.

Nechybí ani CD s aplikací MioMore Desktop 2, která poslouží jako správce nainstalovaných map a hlasů, ale umožní vám nahrávat i fotografie, hudbu či navigační aplikace. Když vezmeme v úvahu, že s navigací připojenou do počítače nelze standardně pracovat, stává se absence klasické nabíječky do zásuvky poněkud bolestivou.

Samotnou navigaci má na starosti vlastní  aplikace Mio Spirit, která by si však v automobilové teminologii zasloužila "pár koní navíc". Hlavní obrazovka obsahuje 18 ikon, což vzbouzí dojem určité nepřehlednosti, ale uvážíme-li, že kromě klasických ikon jako najít, mapa a podobně, nabízí i cestu k oblíbeným funkcím jako parkoviště, benzin a jídlo, je tohle množství v pořádku. Vyhledávání je poněkud netradiční a nejspíše bude vyžadovat určitý čas, než se s ním po stránce praktičnosti i rychlosti sžijete. Nepříznivá je i absence kontextové nabídky přímo v mapě, stejně jako rychlý úbytek vedlejších cest při oddalování, který si tak vyžaduje častou změnu měřítka.

Celkem nabízí navigace osm různých grafických podání mapy, linka vyznačující trasu již není ve všech případech zelená a lépe kontrastuje s pozadím. Vrchní část obrazovky zaujímá nápis s grafickým znázorněním následujícího úkonu, které by však mohlo být klidně rozměrnější a lépe kontrastovat. Na pravé straně se zobrazují doplňující informace jako rychlost, vzdálenost, očekávaný příjezd a další. Šipka na levé straně zase ukrývá podrobné informace o trase. Šipka znázorňující aktuální pohyb má tendenci spíše poskakovat, než se plynule pohybovat. Jde však o kosmetickou vadu, zpoždění nehrozí. Pro zobrazení lze použít 2D nebo 3D režim, jejichž přepínání je ovšem poněkud zdlouhavější, a to ani nemluvíme o změně orientace mapy, která sahá až do základního nastavení.

Při plánovaní trasy máte na výběr čtyři režimy - nejkratší, nejsnadnější, nejrychlejší a hospodárná. Plánování spolu s preferencí určitých komunikací probíhá optimálně, dejte si však pozor na to, že navigace nepodporuje otáčení do protisměru, takže vás klidně povede několik kilometrů na bezpečné místo otočení, abyste se záhy mohli vrátit zpět.

Vyhledávání bodů zájmu z hlavní nabídky přístroj staví do poněkud lepší roviny a problémy mu nedělá vyhledávání ani v okolí aktuální pozice nebo v průběhu trasy. Pokud chcete vyhledat místo, jež své umístění v hlavní nabídce nenašlo, čeká na vás opět poněkud zdlouhavější cesta.

V poslední části naší recenze se na navigaci podíváme spíše jako na mobilní televizor. Nalézt dostupné kanály je vcelku hračka a netrvá to ani příliš dlouho, protože přístroj bádá jen napříč určitými frekvencemi. Ať už použijete anténu integrovanou nebo externí, za jízdy si vaši spolucestující televizní zábavy moc neužijí, často totiž dochází k degradaci obrazu i výpadkům zvuku, což je však z technologického hlediska celkem pochopitelné. Jakmile však zastavíte někde na odpočívadle nebo parkovišti, vychutnáte si tento mobilní televizor klidně i s vestavěnou anténou. Přehrávání je obvykle plynulé, zato vás trošku potrápí pomalejší přepínání mezi programy. Příjemným zpestřením tohoto módního výstřelku je teletext a možnost procházet televizní program EPG.

Závěr:

Největším lákadlem tohoto modelu je bezesporu vestavěný DVB-T modul, který svou funkci plní opravdu dobře. Samotná navigace však může na první pohled působit ne zrovna přátelsky a rozhodně nepatří k těm uživatelsky nejpřívětivějším na trhu. Některé položky ovládání mohou uživatelům činit problémy. Jinak navigace zvládá vše, co běžný řidič vyžaduje, a přidává mu k tomu několik příjemných zpestření, z nichž právě módní výstřelek v podobě televizního tuneru je tím nejpovedenějším.

Hodnocení: 65%

Cena: cca 5000 Kč

Parametry:

Rozměry: 145 x 87 x 16 mm
Hmotnost: 220 g
Displej: 4.7" dotyková TFT obrazovka; 480 x 272
Procesor: SiRFprima; 600Mhz
Čipset GPS: SiRFprima s InstantFixII
Interní paměť RAM: 128MB SDRAM
Interní paměť ROM: 1GB
Slot na paměťové karty: Micro SD
GPS kanály: 20
Anténa: vestavěná + konektor pro externí anténu
Zabudovaný DVB-T modul
RDS-TMC
Baterie: Lithium-Ion; 1050mAh
Reproduktor: vestavěný, mono

Příslušenství:

autonabíječka
TV anténa
USB kabel
DVD se softwarem
držák

Displej této kompaktní navigace s příjemnými rozměry o úhlopříčce 4,7“ je ohraničen černým rámečkem, který sice na pohled působí atraktivně, ale nepříjemně odráží sluneční paprsky. Samotná obrazovka je matná a využívá klasickou odporovou technologii. Na vrchní straně zařízení najdete tlačítko, jehož tři polohy slouží pro zapnutí (vlevo), uspání (střed) a resetování (vpravo). Na protilehlé straně se nachází konektor mini USB pro nabíjení a synchronizaci, vedle něj je situován slot pro paměťovou kartu microSD, jež si však budete muset dokoupit, balení ji neobsahuje. Zadní strana přístroje spolu s levým a pravým bokem byla vyhotovena v matně stříbrném provedení a poskytla útočiště pro výstup reproduktoru a dvířka, do kterých se vkládá samostatný DVB-T přijímač disponující konektorem pro připojení 20cm externí antény, kterou jako součást balení doplňuje i šikovné malé dálkové ovládání. V pravém horním rohu navigace je pak umístěna anténa integrovaná.
Kromě navigace naleznete v balení auto nabíječku s ukrytou anténou pro příjem DRS-TMC informací, který by vám měli pomoci vyhnout se dopravním zácpám, ale jejich reálné použití je v našich podmínkách poněkud ošemetné. Dále je tu klasický držák s přísavkou, kterému by dle našeho názoru po praktické stránce více slušelo delší rameno. Nutno zmínit, že ve většině případů je vhodné před umístěním navigace do kolébky připojit nabíječku, ke které byste poté měli již špatný přístup. Nechybí ani CD s aplikací MioMore Desktop 2, která poslouží jako přehledný správce nainstalovaných map a hlasů, ale umožní vám nahrávat i fotografie, hudbu či navigační aplikace. Když vezmeme v úvahu, že s navigací připojenou do počítače nelze standardně pracovat, stává se absence klasické nabíječky do zásuvky poněkud bolestivou.
Samotnou navigaci má na starosti vlastní navigační aplikace Mio Spirit, která by si rozhodně jako řada starších aut zasloužila pár koní navíc. Hlavní obrazovka obsahuje 18 ikon, což vzbouzí dojem nepřehlednosti, ale uvážíme-li, že kromě klasických ikon jako najít, mapa a podobně, nabízí i cestu k oblíbeným funkcím jako parkoviště, benzin a jídlo, je tohle množství v pořádku. Vyhledávání je poněkud netradiční a nejspíše bude vyžadovat určitý čas, než se s ním po stránce praktičnosti i rychlosti sžijete. Nepříznivá je i absence kontextové nabídky přímo v mapě, stejně jako rychlý úbytek vedlejších cest při oddalování, který si tak vyžaduje častou změnu měřítka.
Celkem nabízí navigace osm různých grafických podání mapy, linka vyznačující trasu již není ve všech případech zelená a lépe kontrastuje s pozadím. Vrchní část obrazovky zaujímá nápis s grafickým znázorněním následujícího úkonu, které by však mohlo být klidně rozměrnější a lépe kontrastovat. Na pravé straně se zobrazují doplňující informace jako rychlost, vzdálenost, očekávaný příjezd a další. Šipka na levé straně zase ukrývá podrobné informace o trase. Šipka znázorňující aktuální pohyb má tendenci spíše poskakovat, než se plynule pohybovat. Jde však o kosmetickou vadu, zpoždění nehrozí. Pro zobrazení lze použít 2D nebo 3D režim, jejichž přepínání je poněkud zdlouhavější, a to nemluvíme o změně orientace mapy, která sahá až do základního nastavení.
Při plánovaní trasy máte na výběr čtyři režimy - nejkratší, nejsnadnější, nejrychlejší a hospodárná. Plánování spolu s preferencí určitých komunikací probíhá optimálně, dejte si však pozor, že navigace nepodporuje otáčení do protisměru, takže vás klidně povede několik kilometrů na bezpečné místo otočení, abyste se záhy mohli vrátit zpět. Možnost navigace hlasem v zastoupení ženy je jistě vítaná vlastnost, ale její provedení už zdaleka ne. Trápí ji intonace, slovosled i skloňování, což opravdu nebudí nejlepší dojem.
Vyhledávání bodů zájmu z hlavní nabídky přístroj staví zase do lepší roviny a problémy mu nedělá vyhledávání ani v okolí aktuální pozice nebo v průběhu trasy. Pokud chcete vyhledat místo, jež své umístění v hlavní nabídce nenašlo, čeká na vás opět poněkud zdlouhavější cesta. Navigace nabídne i cestovního průvodce, který s vámi bude prozatím komunikovat jen v angličtině.
V poslední části naší recenze se na navigaci podíváme spíše jako na mobilní televizor. Nalézt dostupné kanály je vcelku hračka a netrvá to ani příliš dlouho, protože bádá jen napříč určitými frekvencemi. Ať už použijete anténu integrovanou nebo externí, za jízdy si vaši spolucestující televizní zábavy moc neužijí, často totiž dochází k degradaci obrazu i výpadkům zvuku, což je však pochopitelné. Jakmile zastavíte někde na odpočívadle nebo parkovišti, vychutnáte si tento mobilní televizor klidně i s vestavěnou anténou. Záleží ale na kvalitě signálu a vzdálenosti od přijímače. Přehrávání je krásně plynulé a nemusíte se obávat ani trhání, zato vás trošku potrápí pomalejší přepínání mezi programy. Příjemným zpestřením tohoto módního výstřelku je teletext a možnost procházet televizní program EPG.
Závěr:
Největším lákadlem tohoto modelu je bezesporu vestavěný DVB-T modul, který svou funkci plní opravdu dobře. Samotná navigace však může na první pohled působit ne zrovna přátelsky a rozhodně nepatří k těm uživatelsky nejpřívětivějším na trhu. Monotónní volby a postupy, jejichž cíl bývá mnohdy skryt až v základním nastavení, zkrátka mohou činit problémy. Jinak navigace zvládá vše, co běžný řidič vyžaduje, a přidává mu k tomu několik příjemných zpestření, z nichž právě módní výstřelek v podobě televizního tuneru je tím nejefektivnějším.
Hodnocení:
Cena:




Parametry:
Rozměry: 145 x 87 x 16 mm
Hmotnost: 220 g
Displej: 4.7" dotyková TFT obrazovka; 480 x 272
Procesor: SiRFprima; 600Mhz
Čipset GPS: SiRFprima s InstantFixII
Interní paměť RAM: 128MB SDRAM
Interní paměť ROM: 1GB
Slot na paměťové karty: Micro SD
GPS kanály: 20
Anténa: vestavěná + konektor pro externí anténu
Zabudovaný DVB-T modul
RDS-TMC
Baterie: Lithium-Ion; 1050mAh
Reproduktor: vestavěný, mono

Příslušenství:
autonabíječka
TV anténa
USB kabel
DVD se softwarem
držák














Komentáře