Pod černou kapotou

Hardware | 01.07.05

Notebooky se vzpínajícím se mustangem jsou u Aceru tradičně zasvěcenyprocesorům společnosti AMD, která společně s Acerem patří mezi sponzory stáje Formule 1 - Ferrari, jejíž jméno n...





Notebooky se vzpínajícím se mustangem jsou u Aceru tradičně zasvěceny
procesorům společnosti AMD, která společně s Acerem patří mezi sponzory stáje
Formule 1 - Ferrari, jejíž jméno nese i tato pro Acer prestižní řada. Tradiční
barvou těchto notebooků proto byla dosud typická červeň vozů z Maranella, ale s
příchodem Turionu 64 přistoupil Acer ke změně laku. Notebooky se nyní oděly do
černého hávu, v kombinaci s karbonovou texturou, pouze boky jsou provedeny v
červené barvě. Na celkovém návrhu je patrný vliv řad Aspire i TravelMate. Tomu
odpovídá i podobná ergonomie tohoto modelu. Tento přístup je s ohledem na
výrobu logický a přistupují k němu všechny značky.
Po zkušenostech s modelem F3200 musíme vyzdvihnout viditelné zlepšení v oblasti
zpracování a montáže, které kvalitou odpovídá této acerovské prestižní řadě.
Acer Ferrari 4000 je osazen procesorem AMD Turion 64 na frekvenci 1,8 GHz ,
doplněným 1 GB operační paměti, 100GB pevným diskem i slotovou DVD-RW
mechanikou. Ve výbavě nalezneme veškeré standardní porty a rozhraní včetně
Bluetoothu, Wi-Fi, DVI-D apod.
Z hlediska výkonu představuje F4000 velice příjemné řešení. V systémovém
aplikačním testu SYSMark 2004 dosáhl celkového výsledku 148 bodů, což odpovídá
desktopu v konfiguraci Athlon XP 2700 + + 2,18 GHz, 512 MB DDR333, ATI Radeon
9600 128MB DDR. Díky použití dedikované grafické karty ATI Mobility Radeon X700
je notebook dostatečně výkonný i pro hraní her, kde jej ve vysoké míře
nezrazuje ani velmi dobře podsvětlený a kontrastní displej s nativním
rozlišením 1 680 x 1 050 pixelů. Pouze u vysoce náročných akčních her dojde
vzhledem k nižší responsi displeje při nastavení vysokých detailů občas k
blurringu, což jsme očekávali, neboť jde o problém vyskytující se u většiny
notebooků, byť jsou celkově na vysoké výkonnostní hranici.
S Turionem 64 se Ferrari kromě vysokého výkonu dostává i do oblasti "skutečné"
mobility. O časech přes tři hodiny v testech na baterii jsme si mohli u "efek"
s Athlonem 64 nechat pouze zdát, v našem testu se ovšem F4000 dostal na hranici
3 hodin.
Acer Ferrari 4000 patří do nové generace této řady a uživatel v něm dostává
vyvážený poměr výkonu, mobility a komfortu. I když si svými rozměry s sebou
stále nese "desktopové stigma" předcházejících modelů, Acer se za tento model
nemusí stydět - je skutečně výkladní skříní možností této značky. Nechybí snad
žádná v současnosti používaná technologie a rozhraní. Je použitelný jak v roli
desktopové náhrady pro hry, tak ho díky jeho výdrži na baterii lze použít i na
cesty. Pro uživatele hledajícího výkon v netradičním balení jde o naprosto
ideální řešení.

Acer Ferrari 4000
Cena vč. DPH: 65 438 Kč
K testu zapůjčila firma: Acer Česká republika, http://www.acer.cz












Komentáře

K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.